Blåst på blocket, vad gör man? - AVKLARAT | Sida 3 | Allt mellan himmel och jord | Forum

A A A

Please consider registering
Guest

Search

— Forum Scope —




— Match —





— Forum Options —





Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters

Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Blåst på blocket, vad gör man? - AVKLARAT
This topic is locked
Extatic
Medlem
Medlem
Forum Posts: 2910
Member Since:
december 15, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
1022585
mars 11, 2006 - 10:09 e m
sp_Permalink sp_Print

macrus wrote: Han blir nog skrämd bara man åker dit och plingar på och presenterar sig.

Du lär nog få pengarna ska du se.

Jao, precis. Bara att man dyker upp framför hans dörr tyder ju på att man är jävligt angelägen om att få tillbaks pengarna, man behöver knappast hota med stryk.

Lurifax
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 750
Member Since:
oktober 27, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
1022598
mars 11, 2006 - 10:40 e m
sp_Permalink sp_Print

Fallet ligger hos polisen nu så alla kan ju lugna sig med hot och dyligt… Vi får se vad som händer i veckan.

BonziBody
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 134
Member Since:
oktober 4, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
1023911
mars 15, 2006 - 5:43 e m
sp_Permalink sp_Print

Du är förmodligen blåst.

Därför man ej ska lite på mobilnr.

Bara beställa ett gratis comviq typ med 50kr på. Sen använda det. Därför man ska egentligen köpa saker i högre summa, öga mot öga.

Avatar
BloodMan
Medlem
Medlem
Forum Posts: 5990
Member Since:
maj 21, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
1024150
mars 16, 2006 - 9:54 f m
sp_Permalink sp_Print

stick till flashback forumet, där kan du få säkert många tips för här är det tydligen förbjudet att säga att man ska hem till han för då tror alla att man ska döda han typ..

Pulka
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 162
Member Since:
oktober 9, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
1024667
mars 17, 2006 - 11:08 e m
sp_Permalink sp_Print

håll oss uppdaterade på vad som händer, ifall polisen gör något eller ens hör av sej igen.
Annars som sagt tror jag det räcker att snällt hälsa på utan hot, bara vänligt fråga varför inte varan är betald. Det finns folk från NH i hela landet som säkert kan göra dej den tjänsten om du inte bor i närheten. Lycka till med polisen i första hand.

Niklas.Andersson
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 164
Member Since:
november 7, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
1024728
mars 18, 2006 - 10:34 f m
sp_Permalink sp_Print

Jag har för nästan 1år sen lämnat in en polisanmälan då jag blev blåst på blocket.

Hände ingenting pga konkreta bevis . o Ni kan vara 3-4 personer utan att något händer måste vara flera i antalet.

Måste dock hålla med om csm inlägg om posten.

Då jag för 2veckor sen fick hem 1paket som var 3månader gammalt som också var en gammal affär ifrån blocket.

min polare som skickade ett rekommenderat brev försvann också.

Och jag har fått veta vissa saker med rekommenderat brev.

Det är egentligen bara att det registreras när det kommer förbi vissa stationer och om det försvinner så vet man bara sista märkbara plats där dom kan leta men det kan försvinna också.

Jag hoppas det löser sig . Men om polisen inte gör något åt affärer där det handlar om 40-50tusen kr så gör dom inte något åt små ful affärer.

Måste dock också bara få berätta om att senast förra veckan så blev en av mina vänner fällda för att ha hotat o åkt hem till en människa som gjort en sån här affär fick 40dagsböter o något mer.

Då hot och såna fall är jätte allvarliga än några tusen är borta så ber jag nog alla att ta det lugn med att skriva vad man vill göra med människor som gör sådant.

Nicklasson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1131
Member Since:
februari 16, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
1024733
mars 18, 2006 - 11:09 f m
sp_Permalink sp_Print

DiZi wrote: [quote=skiroy]Jahopp…här är det tangentsbordstuffingar i farten ser jag.

Flertalet av inläggen är av den arten som knappast lämpar sig att skriva i forumet. Lägg ner det där och om någon har seriöst och vettigt förslag så välkomnas detta klart mer än dessa från forumets tangetbordstuffingar.

Nu vet jag inte vilka inlägg du syftade på, men jag kände mig nästintill träffad. Är det något fel på att åka hem till snubben och knacka på dörren och ta ett riktigt snack med honom?

MVH Daniel

nä, inte om man verkligen gör det men saken är ju den att många som skriver en jävla massa men när det kommer till kritan så är dom så rädda att dom låser dörren å gömer sig under sängen.

Avatar
-=*ThE_cRoW*=-
Medlem
Medlem
Forum Posts: 4679
Member Since:
februari 12, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
1024749
mars 18, 2006 - 12:04 e m
sp_Permalink sp_Print

Jopp, är väldigt tuffa här men sedan när man vill träffa dem eller prata med dem i telefon så dyker diverse ursäkter upp…
De där inlägget hade inget med inget att göra.. 😉
Vem köpte förresten ett isberg av mig för ett tag sen, måste veta leveransadressen innan det smälter.
😕

Avatar
ilg@dd
Ljungaverk
Medlem
Medlem
Forum Posts: 10810
Member Since:
augusti 31, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
1025144
mars 19, 2006 - 3:26 e m
sp_Permalink sp_Print

Niklas.Andersson wrote: Jag har för nästan 1år sen lämnat in en polisanmälan då jag blev blåst på blocket.

Hände ingenting pga konkreta bevis . o Ni kan vara 3-4 personer utan att något händer måste vara flera i antalet.

Måste dock hålla med om csm inlägg om posten.

Då jag för 2veckor sen fick hem 1paket som var 3månader gammalt som också var en gammal affär ifrån blocket.

min polare som skickade ett rekommenderat brev försvann också.

Och jag har fått veta vissa saker med rekommenderat brev.

Det är egentligen bara att det registreras när det kommer förbi vissa stationer och om det försvinner så vet man bara sista märkbara plats där dom kan leta men det kan försvinna också.

Jag hoppas det löser sig . Men om polisen inte gör något åt affärer där det handlar om 40-50tusen kr så gör dom inte något åt små ful affärer.

Måste dock också bara få berätta om att senast förra veckan så blev en av mina vänner fällda för att ha hotat o åkt hem till en människa som gjort en sån här affär fick 40dagsböter o något mer.

Då hot och såna fall är jätte allvarliga än några tusen är borta så ber jag nog alla att ta det lugn med att skriva vad man vill göra med människor som gör sådant.

Ingen av mina polare har försvunnit när dom skickat rekommenderat brev vad jag vet..Har själv också skickat sådant, och jag tror iaf att jag inte försvann, det är iaf någon som dricker morgonkaffe ur min mugg varje morgon. 🙄
Är nog av den uppfattningen att det är tämligen ofarligt..
Din polare kanske bara gick under jorden självmant av någon anledning?
wink

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Avatar
-=*ThE_cRoW*=-
Medlem
Medlem
Forum Posts: 4679
Member Since:
februari 12, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
1025159
mars 19, 2006 - 4:05 e m
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: [quote=Niklas.Andersson]min polare som skickade ett rekommenderat brev försvann också.

:)R

LinderX
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 23
Member Since:
mars 10, 2006
sp_UserOfflineSmall Offline
1025344
mars 20, 2006 - 1:31 f m
sp_Permalink sp_Print

Nått som vore riktigt skoj skulle vara att få tag i den killen som vi säger blåste nån på 5000:-… Stänga in honom i ett rum… Och sen låta alla här som säger att dom ska åka och ta ett snack me honom gå in i rummet… en efter en… och se vad som händer… För ja tror nog att hälften om inte mer… skulle antagligen skita i brallorna och börja böla…

Dani
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1854
Member Since:
februari 17, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
1025835
mars 21, 2006 - 3:45 e m
sp_Permalink sp_Print

Lurifax wrote: mobilnumret är nog kontantkort, har försökt kolla upp men det finns inte på eniro etc.

Råkade ut för en skum person när jag skulle köpa en mobil på blocket.
Jag ringde upp personen på mobilnumret för att snacka med honom. Jag fick lite uppgifter av honom, typ adress, personnummer, hans namn och inte mycket mer. Jag föreslog att jag skulle förskottsbetala 500kr och 300 med betalgaranti. Det sa han bestämt Nej till, han tyckte 300kr var mycket pengar 🙄 och ville ha 800kr i förskott. Redan då blev jag misstänksam. Jag sa till honom att jag ska betala på kvällen men ville kolla upp uppgifterna först innan jag bestämde mig. Jag kollade upp hans uppgifter och det visade sig vara hans mammas adress :P. Alltså det fanns inga konkreta uppgifter om killen, mobilnumret var inte heller kopplat. Dagen efter meddelade jag honom att jag inte var intresserad längre. Då ringer han upp mig och skäller ut mig efter noter. Jag sa till honom att uppgifterna är vaga och att jag har inget att gå på. Efter samtalet skickar han ett mail där han skriver, att han aldrig kommer glömma det här och att jag inte kommer undan :-?.

Har du inte tillförlitliga uppgifter om personen (tex om han ger dig adressuppgifter till en avlägsen släkting el dyl), telefonnummer Hem, adressuppgifter(ska finnas på Eniro el likn). Sen ska du föreslå tex förskottsbetalning(viss %) + betalgaranti(viss %), speciellt om det handlar om större summor. Om det är en seriös säljare går det alltid att komma överrens om förfaringssätt.

Hoppas det löser sig!

/Dani

Lurifax
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 750
Member Since:
oktober 27, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
1089367
oktober 27, 2006 - 10:14 f m
sp_Permalink sp_Print

UPPDATERING:

Jag fick idag hem ett fett brev från tingsrätten där de hade fällt honom för mitt fall plus en hel drös andras. Så jag får min ersättning till slut!

Vill bara säga detta som bevis på att det inte är omöjligt att genom rättsväg få tillbaka något om man blivit blåst.

🙂

Bjornstrom
Medlem
Medlem
Forum Posts: 3485
Member Since:
december 17, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
1089368
oktober 27, 2006 - 10:15 f m
sp_Permalink sp_Print

Lurifax wrote: UPPDATERING:

Jag fick idag hem ett fett brev från tingsrätten där de hade fällt honom för mitt fall plus en hel drös andras. Så jag får min ersättning till slut!

Vill bara säga detta som bevis på att det inte är omöjligt att genom rättsväg få tillbaka något om man blivit blåst.

🙂

Grattis får man väl säga 🙂

Adam
Medlem
Medlem
Forum Posts: 5104
Member Since:
mars 27, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1089379
oktober 27, 2006 - 11:04 f m
sp_Permalink sp_Print

Lurifax wrote:
Vill bara säga detta som bevis på att det inte är omöjligt att genom rättsväg få tillbaka något om man blivit blåst.
🙂

Trevligt, det trodde jag faktiskt inte på!

Bjornstrom
Medlem
Medlem
Forum Posts: 3485
Member Since:
december 17, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
1089383
oktober 27, 2006 - 11:18 f m
sp_Permalink sp_Print

Adam wrote: [quote=Lurifax] Vill bara säga detta som bevis på att det inte är omöjligt att genom rättsväg få tillbaka något om man blivit blåst.
🙂

Trevligt, det trodde jag faktiskt inte på!

Hänt fler gånger än denna skulle jag tro. Det svåra är väl att sen få pengarna eller ? För killen kan ju vara skyldig 500.000:- eller något utan att äga ett skit…

Vitamin-C
Medlem
Medlem
Forum Posts: 3083
Member Since:
maj 17, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
1089434
oktober 27, 2006 - 1:50 e m
sp_Permalink sp_Print

Bjornstrom wrote: [quote=Adam][quote=Lurifax] Vill bara säga detta som bevis på att det inte är omöjligt att genom rättsväg få tillbaka något om man blivit blåst.
🙂

Trevligt, det trodde jag faktiskt inte på!

Hänt fler gånger än denna skulle jag tro. Det svåra är väl att sen få pengarna eller ? För killen kan ju vara skyldig 500.000:- eller något utan att äga ett skit…

han måste ändå betala 🙂

Bjornstrom
Medlem
Medlem
Forum Posts: 3485
Member Since:
december 17, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
1089437
oktober 27, 2006 - 1:53 e m
sp_Permalink sp_Print

Vitamin-C wrote: [quote=Bjornstrom][quote=Adam][quote=Lurifax] Vill bara säga detta som bevis på att det inte är omöjligt att genom rättsväg få tillbaka något om man blivit blåst.
🙂

Trevligt, det trodde jag faktiskt inte på!

Hänt fler gånger än denna skulle jag tro. Det svåra är väl att sen få pengarna eller ? För killen kan ju vara skyldig 500.000:- eller något utan att äga ett skit…

han måste ändå betala 🙂

No shit !, men hur ska han göra det om han inte har pengar ?

Om han får jobb så lär det ju dras från lönen t.ex. Men om han flyttar från Sverige kanske ?

Vitamin-C
Medlem
Medlem
Forum Posts: 3083
Member Since:
maj 17, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
1089442
oktober 27, 2006 - 1:58 e m
sp_Permalink sp_Print

Bjornstrom wrote: [quote=Vitamin-C][quote=Bjornstrom][quote=Adam][quote=Lurifax] Vill bara säga detta som bevis på att det inte är omöjligt att genom rättsväg få tillbaka något om man blivit blåst.
🙂

Trevligt, det trodde jag faktiskt inte på!

Hänt fler gånger än denna skulle jag tro. Det svåra är väl att sen få pengarna eller ? För killen kan ju vara skyldig 500.000:- eller något utan att äga ett skit…

han måste ändå betala 🙂

No shit !, men hur ska han göra det om han inte har pengar ?

Om han får jobb så lär det ju dras från lönen t.ex. Men om han flyttar från Sverige kanske ?

ingen aning, men jag lovar att säga det när jag vet 🙂

Lurifax
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 750
Member Since:
oktober 27, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
1089452
oktober 27, 2006 - 2:52 e m
sp_Permalink sp_Print

Fick med information från kronofogden att om jag inte får det direkt från honom inom tre veckor tar kronofogden över så att jag får mina pengar plus information om vad de gör för att driva in dem från honom…

This topic is locked
Forum Timezone: Europe/Stockholm

Most Users Ever Online: 694

Currently Online:
66 Guest(s)

Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)

Top Posters:

Andreas Galistel: 16287

Jonas Klar: 15897

ilg@dd: 10810

Nyhet: 10607

Mind: 10550

Ctrl: 10355

Gueno: 9881

Guest: 9344

Snorch: 8881

Callister: 8468

Newest Members:

AnthonyimamiHC AnthonyimamiHC

RebeccabipYJ RebeccabipYJ

HumanSert HumanSert

AshleyCeanyJN AshleyCeanyJN

RobertCapYX RobertCapYX

MichaelZonZR MichaelZonZR

Brandonvom

staletsatf staletsatf

BradleyJewZQ BradleyJewZQ

autogruxusKJ autogruxusKJ

Forum Stats:

Groups: 11

Forums: 59

Topics: 146630

Posts: 1300967

 

Member Stats:

Guest Posters: 2

Members: 78407

Moderators: 0

Admins: 11

Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL