Blåsta på sina sommarjobb [AB]|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Blåsta på sina sommarjobb [AB]
Hedjohn_znark
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 199
sp_UserOfflineSmall Offline
1050524
June 13, 2006 - 8:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Smirnoff wrote: [quote=L0rden]Förra året fick alla 15:åringar 25kr här. Det slet jag för 🙁

Dra ihop dina sommarjobb kompisar o strejkta!
Fixa gärna till några lokalpolitker, t.ex. MUF (Moderat ungdomsförbund) som kan backa upp er... De vill iaf ha en minimum lön

Ger bra press i media!

Go for it!

Nästan det bästa jag hört idag:D

Coalan
Member
Medlem
Forum Posts: 4409
1050546
June 13, 2006 - 9:46 pm
sp_Permalink sp_Print

Hedjohn_znark wrote: [quote=Smirnoff][quote=L0rden]Förra året fick alla 15:åringar 25kr här. Det slet jag för 🙁

Fixa gärna till några lokalpolitker, t.ex. MUF (Moderat ungdomsförbund) som kan backa upp er... De vill iaf ha en minimum lön

Ger bra press i media!

Go for it!

Du borde gå utanför huset oftare... 😉

Hedjohn_znark
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 199
1050553
June 13, 2006 - 9:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Coalan wrote: [quote=Hedjohn_znark][quote=Smirnoff][quote=L0rden]Förra året fick alla 15:åringar 25kr här. Det slet jag för 🙁

Ger bra press i media!

Go for it!

Du borde gå utanför huset oftare... 😉

jaja är lite borta idag..

urk
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 273
1050562
June 13, 2006 - 10:31 pm
sp_Permalink sp_Print

bara säga grattis här var en smak av verklighten. samma sak väntar dem när de har studerar färdigt till arbetslös.

Bärz
Member
Medlem
Forum Posts: 2735
1050565
June 13, 2006 - 10:44 pm
sp_Permalink sp_Print

beta wrote: 45kr/h som 15åring,
93kr/h som 18åring. Fast inte genom kommunen. :>

Aja, det gör inget att dom blev blåsta på jobbet. Dom har fått en inblick i hur det är att komma ut ur skolan och börja leta jobb. Det är inget som bara ges till en hur som helst. Erfarenheten är lätt värd mer än dom ~3000kr dom hade hunnit tjäna ändå.

Tror knappast du hade tyckt det om detta just hade drabbat dig.

Marcan-
Member
Medlem
Forum Posts: 3747
1050570
June 13, 2006 - 11:18 pm
sp_Permalink sp_Print

beta wrote: 45kr/h som 15åring,

Aja, det gör inget att dom blev blåsta på jobbet. Dom har fått en inblick i hur det är att komma ut ur skolan och börja leta jobb. Det är inget som bara ges till en hur som helst. Erfarenheten är lätt värd mer än dom ~3000kr dom hade hunnit tjäna ändå.

Det är ju alltid 3000:- mer än vad de tjänat annars. Sen är det alltid bra att ha lite arbetslivserfarenhet.

Tycker det är bra att folk vill och försöker jobba trots att det ser ut som det gör idag.

beta
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1736
1050604
June 14, 2006 - 3:50 am
sp_Permalink sp_Print

Bärz wrote: [quote=beta]45kr/h som 15åring,

Tror knappast du hade tyckt det om detta just hade drabbat dig.

Självklart inte direkt efteråt iaf. Gäller att hinna få lite distans så man ser ur andra vinklar.
Sen har jag förvisso varit med om oseriösa företag där jag blivit snuvad på lön helt. Dvs, jag har jobbat utan att få något för det, vilket lätt är värre än att bli snuvad på ett sommarjobb.

Marcan-: Visst är det bra att dom vill jobba och få lite arbetslivserfarenhet men sånt här händer ute i arbetslivet med och hade dom verkligen velat jobba hade dom sökt jobb själva som man ser många här skriver om på vårarna.

Spannen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 505
1050686
June 14, 2006 - 10:41 am
sp_Permalink sp_Print

Men herregud, tror dom att det bara är att anmäla sig och sedan får man ett sommarjobb automatiskt? Första sommaren jag skulle jobba åkte jag runt till massor av företag, ringde runt som en galning, skickade högar av ansökningar och fick tillslut ett rätt nice jobb.

Ett år har jag slavat för kommunen för 55kr/h också, men då körde jag med filosofin "man får vad man betalar för". Dvs blev några timmars solande på gräsmattan, satt inne på kontoret och surfade samt drog alltid ut på rasterna några extra minuter och drog hem 20min tidigare varje dag.. ingen som klagade :bgrin:

För övrigt är det väl också allmänt känt att sveriges byråkrati är något överdriven. Förvånar mig inte det minsta att så mycket pengar gick åt. Jobbar indirekt åt kommunen nu, och varje gång man ska ha något gjort är det ett helsikes massa ringande, godkännande hit och dit samt slöande från deras sida... bah, bättre att göra det själv istället!

Darakir
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 352
1050721
June 14, 2006 - 12:16 pm
sp_Permalink sp_Print

Öwall wrote: äh
man är blåst på sitt jobb om man fått ett positivt besked och sen inte får jobbet ändå, inte annars

Håller med helt. De har inte blivit lovade något, hur kan de då ha blivit "blåsta"? Bortskämda ungdomar.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 326
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL