September 30, 2004
Smirnoff wrote: [quote=L0rden]Förra året fick alla 15:åringar 25kr här. Det slet jag för 🙁
Dra ihop dina sommarjobb kompisar o strejkta!
Fixa gärna till några lokalpolitker, t.ex. MUF (Moderat ungdomsförbund) som kan backa upp er... De vill iaf ha en minimum lön
Ger bra press i media!
Go for it!
Nästan det bästa jag hört idag:D
August 11, 2002
Hedjohn_znark wrote: [quote=Smirnoff][quote=L0rden]Förra året fick alla 15:åringar 25kr här. Det slet jag för 🙁
Fixa gärna till några lokalpolitker, t.ex. MUF (Moderat ungdomsförbund) som kan backa upp er... De vill iaf ha en minimum lön
Ger bra press i media!
Go for it!
Du borde gå utanför huset oftare... 😉
September 30, 2004
Coalan wrote: [quote=Hedjohn_znark][quote=Smirnoff][quote=L0rden]Förra året fick alla 15:åringar 25kr här. Det slet jag för 🙁
Ger bra press i media!
Go for it!
Du borde gå utanför huset oftare... 😉
jaja är lite borta idag..
October 6, 2003
beta wrote: 45kr/h som 15åring,
93kr/h som 18åring. Fast inte genom kommunen. :>Aja, det gör inget att dom blev blåsta på jobbet. Dom har fått en inblick i hur det är att komma ut ur skolan och börja leta jobb. Det är inget som bara ges till en hur som helst. Erfarenheten är lätt värd mer än dom ~3000kr dom hade hunnit tjäna ändå.
Tror knappast du hade tyckt det om detta just hade drabbat dig.
April 14, 2002
beta wrote: 45kr/h som 15åring,
93kr/h som 18åring. Fast inte genom kommunen. :>Aja, det gör inget att dom blev blåsta på jobbet. Dom har fått en inblick i hur det är att komma ut ur skolan och börja leta jobb. Det är inget som bara ges till en hur som helst. Erfarenheten är lätt värd mer än dom ~3000kr dom hade hunnit tjäna ändå.
Det är ju alltid 3000:- mer än vad de tjänat annars. Sen är det alltid bra att ha lite arbetslivserfarenhet.
Tycker det är bra att folk vill och försöker jobba trots att det ser ut som det gör idag.
January 13, 2003
Bärz wrote: [quote=beta]45kr/h som 15åring,
Tror knappast du hade tyckt det om detta just hade drabbat dig.
Självklart inte direkt efteråt iaf. Gäller att hinna få lite distans så man ser ur andra vinklar.
Sen har jag förvisso varit med om oseriösa företag där jag blivit snuvad på lön helt. Dvs, jag har jobbat utan att få något för det, vilket lätt är värre än att bli snuvad på ett sommarjobb.
Marcan-: Visst är det bra att dom vill jobba och få lite arbetslivserfarenhet men sånt här händer ute i arbetslivet med och hade dom verkligen velat jobba hade dom sökt jobb själva som man ser många här skriver om på vårarna.
November 4, 2001
Men herregud, tror dom att det bara är att anmäla sig och sedan får man ett sommarjobb automatiskt? Första sommaren jag skulle jobba åkte jag runt till massor av företag, ringde runt som en galning, skickade högar av ansökningar och fick tillslut ett rätt nice jobb.
Ett år har jag slavat för kommunen för 55kr/h också, men då körde jag med filosofin "man får vad man betalar för". Dvs blev några timmars solande på gräsmattan, satt inne på kontoret och surfade samt drog alltid ut på rasterna några extra minuter och drog hem 20min tidigare varje dag.. ingen som klagade :bgrin:
För övrigt är det väl också allmänt känt att sveriges byråkrati är något överdriven. Förvånar mig inte det minsta att så mycket pengar gick åt. Jobbar indirekt åt kommunen nu, och varje gång man ska ha något gjort är det ett helsikes massa ringande, godkännande hit och dit samt slöande från deras sida... bah, bättre att göra det själv istället!
1 Guest(s)