September 11, 2002
man ska va blek på vinterhalvåret :cy:
på sommaren ska man va bränd :negativ: 8)
på sommaren kan iaf inte jag sitta inne utan måste bara spendera dagarna på stranden.. (bor väldigt nära så jag har det i blodet 8) )
men på vintern är det ju emningen att man ska va blek.. då blir sommaren roligare sen
June 17, 2002
skiroy wrote: [quote=bloodman]Nu när det är så fint väder så måste man bara gå ut... klarar inte att sitta hemma hela tiden.
Alldeles riktigt det där!
När solen börjar titta fram och dessutom värma så ska man bara ut.Kan inte vara nyttigt att bara sitta vid datorn.
Klart det e nyttigt... Får ju UV ljus från både solen o bildskärmen så varför inte då bara välja skärmen...=) 😛
May 22, 2001
skiroy wrote: [quote=bloodman]Nu när det är så fint väder så måste man bara gå ut... klarar inte att sitta hemma hela tiden.
När solen börjar titta fram och dessutom värma så ska man bara ut.Kan inte vara nyttigt att bara sitta vid datorn.
Har du någon sol där uppe då??? Det är väl mörk hela jädra vintern 🙂 fast sen på sommaren är det fan ljust hela jädra tiden.. 😀 Kom jag på nu.. 🙂
November 8, 2002
DraGoN wrote: [quote=skiroy][quote=bloodman]Nu när det är så fint väder så måste man bara gå ut... klarar inte att sitta hemma hela tiden.
Har du någon sol där uppe då??? Det är väl mörk hela jädra vintern 🙂 fast sen på sommaren är det fan ljust hela jädra tiden.. 😀 Kom jag på nu.. 🙂
Jag tror skiroy blandar ihop franska riviäran med Piteå.. humm.. Ord som sol och värme existerar väl inte där uppe vid nordpolen. Dessutom så går väl inte solen ovanför horisonten på typ 4månader under vinterhalvåret där uppe. Tragiskt... :blink:
July 18, 2001
Blue_Moon_ wrote: [quote=DraGoN][quote=skiroy][quote=bloodman]Nu när det är så fint väder så måste man bara gå ut... klarar inte att sitta hemma hela tiden.
Jag tror skiroy blandar ihop franska riviäran med Piteå.. humm.. Ord som sol och värme existerar väl inte där uppe vid nordpolen. Dessutom så går väl inte solen ovanför horisonten på typ 4månader under vinterhalvåret där uppe. Tragiskt... :blink:
är det inte tvärtom då? att solen inte går ner på flera dar...
November 8, 2002
whoracle wrote:
är det inte tvärtom då? att solen inte går ner på flera dar...
nej... juh närmare ekvatorn du bor desto högre står solen på himlen, mitt på ekvatorn så står solen "vinkelrät" mot jordytan mitt på dagen, inga skuggor med andra ord.. vf hette det nu igen.. Cenit var de va? har för mig de.
1 Guest(s)