August 22, 2005
fastbullit wrote: hur bleka dem menar du så dem ser använxda ut eller liksom vita
just nu är de mörkblå och jag tycker det är rätt fult så jag hade velat ha dem i en ljusare nyans (helst inte vita). sen får vi väl se om man skulle orka jobba sig och få dem se slitna ut för det kan va rätt fräsht. vet du hur man gör det?
February 7, 2003
padda wrote: [quote=berghund][quote=BelGarath]Klorin bleker det mesta
Jo jag har också hört det men hur går man till väga för att bleka i klorin?
Fyll handfatet med klorin blandat med vatten, lägg i jeansen några timmar. Kanske?
Är det inte stor risk att dom blir helt vita då?
September 1, 2002
Nu börjar jag bli gammal känner jag.
Det började med att jag inte förstod varför affärer sålde jeans där slitytorna på byxorna var färdigutslitna så att säga. Men nu har modet tydligen gått ett steg längre och numera säljer affärerna totalt utslitna jeans som ser helt koko ut, vissa par har t.om. hål i sig från början??!
Vilka idioter köper färdigslitna kläder till nypris, undrar jag?
Om jag vill köpa en bil så vill jag fasiken inte att lacken skall vara färdigrepad och plåten färdigrostad. :arg:
August 20, 2001
Gamblor wrote: Nu börjar jag bli gammal känner jag.
Det började med att jag inte förstod varför affärer sålde jeans där slitytorna på byxorna var färdigutslitna så att säga. Men nu har modet tydligen gått ett steg längre och numera säljer affärerna totalt utslitna jeans som ser helt koko ut, vissa par har t.om. hål i sig från början??!
Vilka idioter köper färdigslitna kläder till nypris, undrar jag?Om jag vill köpa en bil så vill jag fasiken inte att lacken skall vara färdigrepad och plåten färdigrostad. :arg:
Värsta är ju att de färdigslitna jeansen oftast ser ut att vara slitna i olika mönster så det ska se designaktigt ut...
Såg några byxor där det såg ut som om man satt sig i färg!
January 28, 2003
DiDi wrote: [quote=MrWeizel]Nä, DiDi, det värsta är att de slitna jeansen kostar mer än de som inte är slitna från början
Men alltså, jeans i olika nyanser har jag inget emot, men när där är hål och grejor, då är det inte snyggt för fem öre...
Satt-Sig-I-Färg byxorna då?
Läs inlägget nedanför ditt
August 20, 2001
MULLVADEN wrote: [quote=BelGarath]Blek dom som skinhead-jeans, de är skitsnyggt
Alltså droppa klorin lite varstans på brallorna så att de blir snygga fläckar
dom fläckarna kan misstolkas... 🙄
Nej alltså det är en stor färgklump som sitter fast på byxans arsle... Ser inte klokt ut egentligen...
Öppnar för missförstånd: "Ursäkta, men jobbar du som målare" 🙂
3 Guest(s)