December 31, 2001
Gick till gymmet som vanligt och byter om i badhuset som ligger ihop med gymet. Låser då skåpet med alla mina ägodelar i och traskar iväg.
Sen efter en slitsam tim så kommer jag tebax låser upp mitt skåp och ställer mig i duschen, ser då 2 st utländksa killar på 10-13 år stå och skvätta vatten på varandra, de är de enda som är i duschrummet förutom oss.
(Låser inte skåpet när jag duschar för det brukar gå så snabbt )
När jag kommer tebax så är 350 kr borta ur min plånbok.
Man kan ju undra vem det var 🙁
Och sen klagar folk på att man har en negativ syn på invandrare.
Anmäla det är ju ingen ide för polisen gör ju inte ett skit mot sådant och namnen på dem är det ingen som känner till.
FY FAN, sådant folk ska ut ur sverige.
November 27, 2003
Death On Wings wrote: Gick till gymmet som vanligt och byter om i badhuset som ligger ihop med gymet. Låser då skåpet med alla mina ägodelar i och traskar iväg.
Sen efter en slitsam tim så kommer jag tebax låser upp mitt skåp och ställer mig i duschen, ser då 2 st utländksa killar på 10-13 år stå och skvätta vatten på varandra, de är de enda som är i duschrummet förutom oss.
(Låser inte skåpet när jag duschar för det brukar gå så snabbt )När jag kommer tebax så är 350 kr borta ur min plånbok.
Man kan ju undra vem det var 🙁Och sen klagar folk på att man har en negativ syn på invandrare.
Anmäla det är ju ingen ide för polisen gör ju inte ett skit mot sådant och namnen på dem är det ingen som känner till.
FY FAN, sådant folk ska ut ur sverige.
Att dom är invandrare har inte med saken att göra 😕
Snarare bristande uppfostran. Inget annat.
//Andreas
February 18, 2003
dock så ser man ej lika ofta killar med "svenskt" ursprung som pysslar med sånna här saker. iaf inte så öppet och så dumt..... svenska tjuvar kanske är smartare vad vet jag .
bara en liten tanke ...så ..lägg inte ner mer energi på svaret än vad jag gjorde på den här texten tack 😀
December 31, 2001
Älskar allt folk som hetsar upp sig så fort man nämnet invandrare i något negativt sammanhang.
"Dra inte alla invandrare över en kam osv"
Gulligull.
Man tänker aldrig på att folk kan ta pengar från en när man har sakerna i ett skåp, det ska inte behöva vara låst för att folk ska fatta att man inte rör andra personers ägodelar.
November 9, 2002
Delph1 wrote: [quote=KorSpo]Invandrare står för fler brott än svenskar
Hosta fram den statistiken är du snäll 😉 Jag är nyfiken inget annat 🙂
//Andreas
Procentuellt så stämmer detta. Vet dock inte om statistiken jag sett var för 2002 eller 2003...
Och... Har ingen länk, tyvärr 🙂
May 3, 2004
Väldigt svårt att få fram de siffrorna för naturaliserade invandrare räknas som infödda svenskar i statistiken. Även med eller utan statistik tror jag ingen kan blunda för detta längre. Kolla Efterlyst en Torsdagskväll, jag kan sätta mitt huvud på att över 50% av brotten med lätthet har beskrivning på "en man med utländskt utseende" Fråga runt lite bland din nära krets vilken sorts människor de kanske blivit bestulna, misshandlade, hotade, våldtagna eller rånade av. Men som sagt vi ska inte glömma bort att detta är en liten del som gör dessa brott, invandrare är bra människor oxå.
May 23, 2001
Delph1 wrote: [quote=KorSpo]Invandrare står för fler brott än svenskar
Hosta fram den statistiken är du snäll 😉 Jag är nyfiken inget annat 🙂
//Andreas
Invandringen kostar pengar, det kan vi inte neka till. Vi tjänar inte på att så många invandrar, det är den bittra sanningen.
http://www.svd.se/dynamiskt/Brannpunkt/did_2577372.asp
"Tendensen i resultaten är att ju grövre brott desto större andel av de anmälda brotten har begåtts av invandrare."
Ur Brå-rapport 1996:2
http://www.bgf.nu/faktabanken/krim/brabra2.html
Den länken visar statistik från BRÅ:s rapport "Invandrare och invandrares barns brottslighet". Den finns för övrigt att beställa, ISBN nummer på den är 91-38-30588-7 .
De flesta andra undersökningarna BRÅ har gjort finns att tanka hem i PDF format, dock ej denna.
Fast om ni vill kolla att den verkligen finns så får ni surfa in på http://www.bra.se föra musen över publicerat, sedan klicka på publikationer. Sen klickar ni på statistik. Sjätte från toppen är undersökningen "Invandrare och invandrares barns brottslighet"
September 12, 2001
Death On Wings wrote: Älskar allt folk som hetsar upp sig så fort man nämnet invandrare i något negativt sammanhang.
"Dra inte alla invandrare över en kam osv"
Gulligull.Man tänker aldrig på att folk kan ta pengar från en när man har sakerna i ett skåp, det ska inte behöva vara låst för att folk ska fatta att man inte rör andra personers ägodelar.
Helt galet gjort av dig som INTE låste skåpet.
Har svårt och tro att du verkligen lämnade ett skåp olåst.
Känns ju nästan som en historia att dra i ett forum enbart för att skapa en tråd om att invandrare är mer brottsbenägna.
2 Guest(s)