May 17, 2002
denstore wrote: [quote=skiroy]Helt galet gjort av dig som INTE låste skåpet.
Har svårt och tro att du verkligen lämnade ett skåp olåst.
Låst eller olåst, så är det ingen ursäkt att stjäla.
nä, men ett sätt att slippa problemen är att låsa skåpet. Världen är inte genomsnäll, det är bara är så.
March 11, 2003
skiroy wrote: [quote=denstore][quote=skiroy]Helt galet gjort av dig som INTE låste skåpet.
Sant....men oehört naivt att lämna skåpet olåst.
Det är människors rätt att vara naiva. Säger du samma sak om en tjej i kort-kort blir våldtagen?
May 17, 2002
ManicBlue wrote: [quote=denstore] Det är människors rätt att vara naiva. Säger du samma sak om en tjej i kort-kort blir våldtagen?
Lite väl haltande jämförelse även om jag kan förstå ditt tänk.
det är lite skillnad på att ta något matrealistiskt som att förgripa sig både fysiskt och psykist på en person. Men jag säger inte att det ni säger är helt fel.
March 11, 2003
ManicBlue wrote: [quote=denstore] Det är människors rätt att vara naiva. Säger du samma sak om en tjej i kort-kort blir våldtagen?
Varför tycker du att den är haltande? Det är ju den vanligaste ursäkten som våldtäktsmän har. "Hon klädde sig som en hora". Kvinnor skall få klä sig som de vill, utan att bli antastade. Det är nämligen mot lagen.
Likadant skall man kunna lämna sitt hem, bil eller gymskåp olåst utan att någon skall se det som en ursäkt för sitt omoraliska beteende.
Uttrycket "tillfället gör tjuven" är likadant bara en dålig ursäkt. Förövaren är fullständigt medveten om att han gör fel.
December 31, 2001
denstore wrote: [quote=ManicBlue][quote=denstore] Det är människors rätt att vara naiva. Säger du samma sak om en tjej i kort-kort blir våldtagen?
Varför tycker du att den är haltande? Det är ju den vanligaste ursäkten som våldtäktsmän har. "Hon klädde sig som en *prostituerad*". Kvinnor skall få klä sig som de vill, utan att bli antastade. Det är nämligen mot lagen.
Likadant skall man kunna lämna sitt hem, bil eller gymskåp olåst utan att någon skall se det som en ursäkt för sitt omoraliska beteende.
Uttrycket "tillfället gör tjuven" är likadant bara en dålig ursäkt. Förövaren är fullständigt medveten om att han gör fel.
Sedär vishet kommer med åldern.
March 14, 2004
Jag har BLIVIT fientlig mot invandrare. Inte för att dom kommer från ett annat land utan eftersom att många är ouppfostrade och kaxar mot en helt utan anledning oftast. Inte alltid, men oftast är dom som håller på så invandrare från förorten...
Närjag spelade basket så mötte man lag från östermalm, lidigö, rinkeby och tumba. Den dystra sanningen är att man märkte klasskilnaden, tyvärr...
March 11, 2003
KorSpo wrote: Väldigt svårt att få fram de siffrorna för naturaliserade invandrare räknas som infödda svenskar i statistiken. Även med eller utan statistik tror jag ingen kan blunda för detta längre. Kolla Efterlyst en Torsdagskväll, jag kan sätta mitt huvud på att över 50% av brotten med lätthet har beskrivning på "en man med utländskt utseende" Fråga runt lite bland din nära krets vilken sorts människor de kanske blivit bestulna, misshandlade, hotade, våldtagna eller rånade av. Men som sagt vi ska inte glömma bort att detta är en liten del som gör dessa brott, invandrare är bra människor oxå.
Bra skrivet. De flesta är nog fullständigt medvetna om att 95% av de invandrare man träffar på är totalt hederliga. Det som är tragiskt är att de som inte är det, alltid hålls om ryggen av de hederliga. Det är totalt vansinnigt, då det bara uppmanar till fortsatt kriminalitet. Om man verkligen vill komma till botten med främlingsfientligheten i Sverige, så måste även invandrare acceptera att en del invandrare bryter mot lagen, och alltså bör ställas till svars för sina handlingar. Det är inte så att vi allihopa hyser agg mot folk p.g.a. deras hudfärg. Svenska samhället är inte ett särskilt rasistiskt samhälle. Svenskar är inte mer rasistiska än vad invandrarna är. Det tar alltid tid att integreras i ett samhälle. Men det kan inte vara så att det bara är svenskarna som skall vara öppna och förstående. Även invandrarna själva måste sträva efter detta målet. Och så länge man alltid kan skrika "rasse" eller "svenne" så fort någon inte har samma uppfattning om rätt och fel, så lär det inte fungera.
June 23, 2002
Va glad att du inte blev av med rubbet av värdesakerna som mina polare och en polares morsas. Var f.ö också i en simhall med gym. Den simhallen har stora problem med stölder nu, dom bryter upp låsen och tar sakerna och sticker. Fattar inte hur dom lyckas utan att nån lägger märket till nåt speciellt. Med tanke på att det är många som blivit utsatta.
July 27, 2002
Det sjuka är att det är sånt jävla daltande, om man skriver som dödsvingen gjorde nu, att det var en invandrare, då kommer frälsningssoldaterna och predikerar...
Det ännu mer sjuka är att vi inte får säga "neger" till invandrare men de får säga "svenne" hur mkt som helst..
November 22, 2001
skiroy wrote: [quote=denstore][quote=skiroy]Helt galet gjort av dig som INTE låste skåpet.
Sant....men oehört naivt att lämna skåpet olåst.
Beror ju lite på vad man är van vid. För mig känns det lite främmande att behöva låsa för att man vänder ryggen till lite, men man är väl tvungen att acceptera att världen är så dålig.
December 31, 2001
Callister wrote: Det sjuka är att det är sånt j**la daltande, om man skriver som dödsvingen gjorde nu, att det var en invandrare, då kommer frälsningssoldaterna och predikerar...
Det ännu mer sjuka är att vi inte får säga "neger" till invandrare men de får säga "svenne" hur mkt som helst..
Underbart när folk håller med.
September 1, 2002
Death On Wings wrote: [quote=Gamblor]Men om man låser skåpet när man går å duschar (något de flesta gör nakna), var skall man stoppa nycklarna då? I röven eller?
Finns en festlig liten snodd som nyckeln sitter i som man kan dra runt benet 😀
Det lät lite gay. Till och med mer gay än att köra upp nycklarna i röven!
1 Guest(s)