November 26, 2002
Var på väg till K-rauta igår och hann 300 meter hemifrån innan första trafikljuset. Där står jag ca 3 meter bakom en vit mondeo. När det blir grönt så kommer han full fart bakåt!!! Rätt in i fronten på mig. Rätt ilsken kliver jag ut och ur andra bilen kliver en 13-14 årig grabb ur passagerarsidan och en skitfull 55-60-åring ur på förarsidan. Grabben är skitkaxig om att det blev mycket värre på deras bil så jag ska inte bry utan skita idet. Gubben säger bara (på lika dålig svenska som grabben) "jag la backen istället för 1:an, äh jag måste sticka nu." Så jag ber grabben dra åt h-vete, så han rusar därifrån och gubben sätter sig in i bilen och drar!!! Det har stannat en kille på trottoaren som sett allt så jag funderar om jag ska följa efter gubben eller om jag ska snacka med grabben. Jag misstänker att det är bättre med ett vittne (jag har ju gubbens reg nummer. Vilket jag gladeligen mailar till den som känner för det!). Med tanke på att min bil är smälld i fronten och hans i häcken så är vittnen bra.
Så jag ringde 112 och dom la ut larm efter bilen och sen åkte jag och gjorde en polisanmälan.
Jag har inte hört ngt från snuten än. Undrar hur stor sannolikheten är att det här kommer att klaras upp? Misstänker att jag står där med notan i slutändan. Men, jag har reg-numret och med hjälp av vagverket.se och eniro så jag både namn och adress till bilens ägare. Men jag känner inte riktigt för att åka till Husby och knacka på dörren. För er som inte är från Stockholm, så är det inte ett område jag är välkommen till.
F----------N VAD ARG MAN BLIR!!!!!!!!!!!!!!!!
Vad skulle ni ha gjort vid smällen och vad skulle ni gjort i min sits just nu?
Hade detta hänt innan jag skaffade familj hade jag inte släppt gubben en meter innan snuten var på plats. Jag hade knackat ner honom och satt mig på honom om det hade behövts. Men man har börjat tänka efter en gång extra sen man blev pappa. Om det var rätt eller inte vet jag inte. Så mycket vet jag nu att ser jag honom igen, så tänker jag inte efter fler gånger!
Tur nog så klarade sig grillen och huven, men kofångaren måste bytas. Det lär inte vara gratis till en A6:a.
July 18, 2003
Jag skulle gjort som du (tyvär) Men jag skulle ringt upp han (du kan ju få ut namn via vägverket, och numret bia hitta.nu (vilket är skoj att dra fram numren till alla mina lärare med 😛 )) och tagit ett ordentligt prat med han !
Visserligen tror jag inte det kommer leda någonvart och du står med notan ändå, men bara för sakens skull
May 3, 2004
Se vad polisen kommer fram till, annars kan du ju dra med dig 5-6 kompisar och knacka på till deras lägenhet och försöka reda ut saken, fråga varför han bara stack osv. Inget våld eller så bara så att han ser att du inte är någon som sticker huvudet i sanden. Husby är inte farligare än något annat område.
Förövrigt om det hade varit min bil och en 14 åring hoppade ut ur bilen som just kört på mig och skulle "reda ut saken" med mig hade jag nog lackat rejält...men bra att du kunde hantera dina känslor.
February 21, 2004
Adam wrote: [quote=Sortima]Hoppas han får paya för hela skiten!
Om John_lz ursäktar så tycker inte jag bilen är det viktigaste... Det finns alltid nån försäkring som täcker...
Viktigast är att han åker fast...
Ursäkta ordvalet men det var så jag menade. Inte fan ska man köra rattfull ( eller hur det var) och slippa undan, inte minst köra på någon vara en riktig skitstövel och slippa undan med det också
February 4, 2005
DU kan ju alltid sätta dit han för smittning från olycksplats = indraget körkort
+ att de var vårdslöshet i trafik
Försök att undvika våld så långt du kan, annars kan det sluta med att du får stå o betala skadestånd istället och jag lovar, sånt kan bli dyrare än att köpa delarna till bilen.
February 12, 2003
Hmm, synd att det hände...
Vettefan vad man gjort, jag hade väl åkt dit och knackat på, inte så många som hade hunnit ha ihjäl dig på vägen, om du åker bil.
Sen om du blir utkörd därifrån, då jävlar. Då påkallar du polis á la pronto och ställer dig vid närmaste korsning och njuter. 🙂
Nej, men hoppas det löser sig och aset åker fast.
January 20, 2002
Har du vittnet kvar och har kontaktat polisen så är han nog ganska rökt. Det VÄRSTA som skulle hända ifall det blir ord mot ord, då får du kolla upp vad försäkringsbolaget säger. Kan ju vara en sådan person som har väldigt mycket problem och har ett smutsigt förflutet. Det kan bli positivt för dig. Men du ska absolut försöka sträva på lite, ringa polisen samt vittnet och verkligen vara aktiv tills det blir utrett annars händer absolut ingenting. Men så som jag uppfattar det så är ju killen rökt eftersom han backade in dig + att du har ett vittne.
Lycka till. Jag själv skulle bli ROSEN RASANDE!
September 7, 2003
Hur bra bilförare är du? Jag tror faktiskt att jag skulle ha kört efter honom i varje fall en liten bit. Men Det får ju verkligen inte ske på sådant vis att allmänheten kan komma till skada!
Jag vet ju inte hur det såg ut där du blev påkörd men men ....
I ditt läge tror jag att du har handlat helt rätt hittils och om inte polisen hör av sig inom några dagar så skulle jag åka till husby och hoppas på att bli utkastad så att du kan tillkalla polis 😛
September 5, 2001
denstore wrote: Synd bara att du inte fick grepp på honom direkt. Nu lär du få svårt att bevisa att han var berusad vid olyckstillfället.
Spelar absolut ingen roll, det klassas som smitning. Smitning är det värsta som finns enligt lagen. Smiter man ja då spelar det ingen roll vems fel det är.
March 11, 2003
hawkie wrote: [quote=denstore]Synd bara att du inte fick grepp på honom direkt. Nu lär du få svårt att bevisa att han var berusad vid olyckstillfället.
Spelar absolut ingen roll, det klassas som smitning. Smitning är det värsta som finns enligt lagen. Smiter man ja då spelar det ingen roll vems fel det är.
Jo, men tyvärr lär det inte vara så att det blir särskilt lätt att övertyga rätten om att det var den där killen som lade i backen och brassade in i John p.g.a. att han var full. Dock hade de varit rätt simpelt om snuten hade gjort en alkotest på honom inom en timme från olyckstillfället.
2 Guest(s)