November 26, 2002
Adam har rätt i det han säger. Bilen är försäkrad och det sämsta som kan hända mig är jag får stå för självrisken. Men det viktigaste för mig är att han åker fast. Han ska ha ordentligt med böter för smitning och fyllekörning, sen ska han bli av med kortet.
Bilen är försäkrad, så det kan max kosta mig några tusenlappar. Vilket suger i sig med tanke på att jag väntat med uppgradering av burken i vinter pga andra utgifter. Dessa pengar hade passat bättre hos komplett och lite nya grejer åt mig. Men, jag har blivit påkörd tidigare, för några år sedan av en som inte hade bilen försäkrad och inte hade några pengar. Och då fanns det en försäkringsfond som gick in och betalade reparationerna av min bil iom att jag var offret. Så, det kanske finns andra utvägar.
Jag kommer inte att åka till Husby, åtminståne inte innan Polisen fått göra ett försök. Jag ska ta och ringa polisen idag eller imorgon och se om jag får någon info från dom annars så ska jag i alla fall börja med att ringa idioten. Polisen tog rätt alvarligt på det iom med att det var en smitning, tydligen så ser dom allvarligt på sån't. Skönt!!!
Delp1: Jag har vittnets namn och telefonnummer. Även polisen och försäkringsbolaget har fått hans namn och nummer.
Spinnjonte: Jag har redan varit och kollat på adressen. Det finns flera stora parkeringshus där så det finns inte en chans att hitta bilen iom att jag inte kommer in i p-husen. Jag skulle inte trasha bilen ändå. Med min tur så skulle jag väl åka dit och sen så får jag betala både min och hans bil.
denstore: Jag hade absolut hunnit ta tag i honom och hållit honom kvar. Men för min säkerhets skull så hade jag fått nita honom. Jag var ju tvungen att försöka ringa polisen samtidigt. Sen vet man inte vad 14-åringen hade gjort om jag vänt honom ryggen några sekunder. Hade jag brutit ner gubben hade jag kunnat få en spark i skallen eller en kniv i ryggen.
.doedels: Tillräckligt bra för att hänga på en full 60-åring! Men, även om jag hade hängt på honom och hade haft snuten på telefon hela tiden så kan han mycket väl ha hunnit hem klivit ur och gått in innan polisen kommit. Hade dom inte tag i honom och fått honom att blåsa så hade det varit ord mot ord och jag hade inte haft ngt vittne.
November 26, 2002
Efter lite mer forskning i detta så visar det sig att mannen i fråga bor i Skarpnäck, på Tätorpsvägen söder om Stockholm. Jag begärde ett fax med utskrift från vägverket. Tidigare hade jag endast initial + efternamn och hittade bara 22 st på eniro med det efternamnet så det var uteslutning. Nu har jag svart på vitt.
February 4, 2003
Se till att ha vittnets namn på pränt. Om du har ett vittne så kommer du inte få betala ett öre.
Finns en förening som betalar det mesta som har med smitning och folk som inte har trafikförsäkringar överhuvudtaget.
http://www.tff.se/se/
Vänd dig till dem och de kommer förmodligen betala din självrisk till ditt riktiga försäkringsbolag. Ifall inte gubbens trafikförsäkring nu skulle utlösas.
Har själv råkat ut för en liknande sak. Men det blev inte lika allvarligt. En övningskörningelev som inte kunde starta i backe och därmed rullade 2-3 meter bakåt innan hon fick stopp på bilen.
Lycka till!
November 26, 2002
davidhellmyrs wrote: Se till att ha vittnets namn på pränt. Om du har ett vittne så kommer du inte få betala ett öre.
Finns en förening som betalar det mesta som har med smitning och folk som inte har trafikförsäkringar överhuvudtaget.
http://www.tff.se/se/Vänd dig till dem och de kommer förmodligen betala din självrisk till ditt riktiga försäkringsbolag. Ifall inte gubbens trafikförsäkring nu skulle utlösas.
Har själv råkat ut för en liknande sak. Men det blev inte lika allvarligt. En övningskörningelev som inte kunde starta i backe och därmed rullade 2-3 meter bakåt innan hon fick stopp på bilen.
Lycka till!
Suerän länk!! Tack! Jag har varit med om liknande för många år sedan då jag blev ikörd på Nynäsvägen i Stockholm av en utan försäkring. Då fick jag hjälp av en förening, men jag har inte kunnat hitta den igen. Men det här verkar vara rätt ställe!
Tack!
3 Guest(s)