May 21, 2002
Handlade en telefon för drygt tusenlappen på tradera.
EN mobiltelefon t610. SÄljaren verkade seriös svarade på frågor osv på mail.
Idag hämtade jag ut telefonen men den verkar helt skadad.
Var i en mobil affär och de sa att förmodligen är hela kretskortet till knappsatsen sönder. För det händer inget när man trycker.
Gud vad jag skulle vilja slå den jäveln nu.
Men frågan är kan kan överhuvudtaget göra nåt ? Pengar tillbaka lär jag inte få men vafan tusen spänn och en telefonfan som han skickat som är helt sönder.
👿 👿 👿 👿
October 9, 2003
Hur såldes den?
Klaga.
Hur såg kartongen ut vid leverans? Kan posten ha skadat kartongen?
Om inte, så är den packad dåligt eller var trasig vid leverans.
Om trasig vid leverans, anmäl för bedrägeri iom att totalbeloppet överstiger 500 kronor.
Ring säljaren, påpeka att du avser att polisanmäla utan tvekan om han inte lyssnar på dig då du vill häva ditt köp.
Givetvis tar du kontakt med Auktionssiten och påpekar detta för dom.
January 17, 2002
Våldtäkt av sådana samvetslösa lurendrejare utförd av den största neger du kan hitta på offentlig plats borde vara laglig underhållning för hela familjen...
Anmälan kommer inte att göra något, finns inga bevis för att skadorna uppkom före frakt.
Fan att rättsssystemet suger så hårt som det gör...
Jag tycker att du går och slår honom blodig, och i rätten hävdar du att det inte finns några bevis för att skadorna uppkom efter frakt.
EDIT: Ja, jag vaknade på fel sida idag, sanningen är att jag inte sov något alls.
October 9, 2003
Dags o städa lite här?
Vad är det här för skitsnack, följ reglerna och har du inget konstruktivt att säga, så posta inte.
CoLiC wrote: Våldtäkt av sådana samvetslösa lurendrejare utförd av den största neger du kan hitta på offentlig plats borde vara laglig underhållning för hela familjen...
Anmälan kommer inte att göra något, finns inga bevis för att skadorna uppkom före frakt.
Jag tycker att du går och slår honom blodig, och i rätten hävdar du att det inte finns några bevis för att skadorna uppkom efter frakt.
EDIT: Ja, jag vaknade på fel sida idag, sanningen är att jag inte sov något alls.
February 12, 2003
CoLiC wrote: Våldtäkt av sådana samvetslösa lurendrejare utförd av den största neger du kan hitta på offentlig plats borde vara laglig underhållning för hela familjen...
ColiC: Rättsystemet har inte kommit in i bilden...;)
Än...:)
May 21, 2002
Nejdå han packade mobilen mycket bra och det är knappast anledningen till att den är trasig.
Har provat ringa han men ingen svarar ( vilken överraskning).
och han bor i Ängelholm.
Adressen stämmer på hitta.se men inget lär hända detta är knäppt.
Och jo han i mobil affären sa att det är helt omöjligt att den blev skadad så under leveransen i och med jag ska att telefonen låg mycket väl skyddad. Förmodligen har kretskortet varit sönder i nån månad svårt att säga men absolut inte mitt fel det sa han och så är det.
Såhär var hans beskrivning på tradera:
T610 med tre skal. Orginalskal i aluminium och två extra (blå och lila). Laddare, handsfree och ciggladdare följer med.
Helt orginal med senaste mjukvaran. Inga vodafone loggor eller underliga vodafone menyer.
För mer information om telefonen: http://www.sonyericsson.com/t610/
Frakten betalas av köparen. Jag skickar inte som brev eftersom det inte kan spåras (Kolli id). Det går bra att få telefonen skickad mot postförskott men tyvärr vill posten ha 42 kronor för besväret.
October 9, 2003
Känns onödigt att ta diskussionen längre INNAN du pratat med säljaren.
Posten ersätter normalt skador som uppkommit pga deras hantering, dvs trasigt paket eller liknande.
Frys tråden tills du talat med säljaren om det som hänt.
BloodMan wrote: Nejdå han packade mobilen mycket bra och det är knappast anledningen till att den är trasig.
Har provat ringa han men ingen svarar ( vilken överraskning).
och han bor i Ängelholm.Adressen stämmer på hitta.se men inget lär hända detta är knäppt.
Såhär var hans beskrivning på tradera:
T610 med tre skal. Orginalskal i aluminium och två extra (blå och lila). Laddare, handsfree och ciggladdare följer med.
Helt orginal med senaste mjukvaran. Inga vodafone loggor eller underliga vodafone menyer.
För mer information om telefonen: http://www.sonyericsson.com/t610/
Frakten betalas av köparen. Jag skickar inte som brev eftersom det inte kan spåras (Kolli id). Det går bra att få telefonen skickad mot postförskott men tyvärr vill posten ha 42 kronor för besväret.
October 25, 2003
Det är ju ColiC, vi som vart här ett tag är vana
ptr wrote: Dags o städa lite här?
Vad är det här för skitsnack, följ reglerna och har du inget konstruktivt att säga, så posta inte.[quote=CoLiC]Våldtäkt av sådana samvetslösa lurendrejare utförd av den största neger du kan hitta på offentlig plats borde vara laglig underhållning för hela familjen...
May 10, 2002
Spidey wrote: Man ska akta sig för såna där säljare :bgrin:
yes, man får aldrig vara för säker.
Antar att du, trådskaparen, lät han skicka den på postförskott. Redan på postkontoret när du hämtade ut det skulle du ha kollat om den var trasig, du har 7dagar på dig att rapportera "dolda" skador till posten så du kan kanske få pengarna tillbaka. Men man vet aldrig, värt ett försök.
January 17, 2002
ptr wrote: Dags o städa lite här?
Vad är det här för skitsnack, följ reglerna och har du inget konstruktivt att säga, så posta inte.
Ja, gå och duscha du. Jag e inte lagd för diskussioner på mogna nivåer just idag.
Därför orkar jag inte detta mer, går och lägger mig nu, medans ptr går och moralpredikar nån annanstans där jag slipper lyssna.
February 14, 2004
Hej!
Jag råkade ut för en skojare förra året, det gälde ett belopp på ca 2500,-, gjorde polis anmälan för bedrägeri. Döm av min förvåning, ärendet togs upp och gick till tingsrätten, och han vart dömd för detta brott. (det gick fort). Så ibland fungerar det bra även hos polismyndigheten.
Mvh Markku
June 29, 2002
Det är däför jag alltid handlar med payson garanti vilket gör att jag inte godkänner varan fören varan är ok... då godkänner jag hos payson och personen får pengar. visst det kostar lite mer men det är det värt...
Tråkigt att det har hänt iallafall... Färsökt att få kontakt med honom iallafall.. han kanske inte kände till felet, alla vill inte luras 😉 lycka till
1 Guest(s)