Blev påkörd av en tanta igår.|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Blev påkörd av en tanta igår.
Stefan Samuelsson
Member
Medlem
Forum Posts: 3346
sp_UserOfflineSmall Offline
1
September 30, 2003 - 12:54 pm
sp_Permalink sp_Print

FAN för folk som inte tittar bakåt inna dom backar. 👿
En jävla tanta som backa på mig igår så min blinkers krossades, inget annat faktiskt men blir ändå förbannad eftersom hon ställer till en massa.
Nu måste jag ju beställa ny blinker och byta den, precis som man inte hade nog att göra. 😡

Gueno
Member
Medlem
Forum Posts: 9881
424405
September 30, 2003 - 1:03 pm
sp_Permalink sp_Print

Va gnäller du om?
Du gjorde inte illa dig. 🙂

Fast det är rätt störande när det händer.
Blev påkörd i rondellen för att idioten bakom låg för nära.. :arg:
Till saken hör att jag inte bromsade/släpte gasen.
Dummern hade haft kortet i 3 dagar till på köpet.
Hoppas han blev av med det. :arg:

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
Forum Posts: 8296
424422
September 30, 2003 - 1:28 pm
sp_Permalink sp_Print

Tycker ni inte att det blivit svårare och svårare i trafiken nuförtiden?

Grayfox
Member
Medlem
Forum Posts: 2819
424444
September 30, 2003 - 2:15 pm
sp_Permalink sp_Print

Jo det har det!

ManicBlue
Member
Medlem
Forum Posts: 2005
424447
September 30, 2003 - 2:19 pm
sp_Permalink sp_Print

DiDi wrote: Tycker ni inte att det blivit svårare och svårare i trafiken nuförtiden?

De enda som jag märkt under de 6 år jag haft körkort är att folk är allt sämre på att använda blinkers. Hur fan ska man veta vart folk tänker ta vägen om de inte visar de?

GuuFi
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1914
424448
September 30, 2003 - 2:20 pm
sp_Permalink sp_Print

DiDi wrote: Tycker ni inte att det blivit svårare och svårare i trafiken nuförtiden?

Nej folk är bara med upptagna med annat när de kör...

Grayfox
Member
Medlem
Forum Posts: 2819
424454
September 30, 2003 - 2:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Guufi wrote: [quote=DiDi]Tycker ni inte att det blivit svårare och svårare i trafiken nuförtiden?

Som vad?

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
424465
September 30, 2003 - 2:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Grayfox wrote: [quote=Guufi][quote=DiDi]Tycker ni inte att det blivit svårare och svårare i trafiken nuförtiden?

Som vad?

En massa meninglöst pladder i mobilen.
Väldigt vanligt.

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
424510
September 30, 2003 - 3:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Ett under att det här inte är en av Colic's trådar...

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
424522
September 30, 2003 - 3:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Grayfox wrote: [quote=Guufi][quote=DiDi]Tycker ni inte att det blivit svårare och svårare i trafiken nuförtiden?

Som vad?

Prata mobil som skiroy skrev, sminka sig, läsa tidningen, äta, läsa böcker, glo på brudar :D, bli avsugna... nej usch skrev jag det 😉

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
424526
September 30, 2003 - 3:35 pm
sp_Permalink sp_Print

ManicBlue wrote: [quote=DiDi]Tycker ni inte att det blivit svårare och svårare i trafiken nuförtiden?

De enda som jag märkt under de 6 år jag haft körkort är att folk är allt sämre på att använda blinkers. Hur fan ska man veta vart folk tänker ta vägen om de inte visar de?

Jo det har du fan rätt i, särskilt när det gäller rondeller och så har vi de som bara kör rakt igenom rondeller utan att bromsa ner...

Och så fotgängarna som förväntar sig att man ska stanna och släppa fram dem :bgrin: 🙄

Stefan Samuelsson
Member
Medlem
Forum Posts: 3346
424535
September 30, 2003 - 3:38 pm
sp_Permalink sp_Print

Väldigt snäll tant, vi träffades idag och gjorde upp.
Hade kollat med Mitsubishi att en ny blinkers kosta 750 kr och hon betalade utan gnäll 800 kr och bad mycke om ursäkt för att hon orsakat problem för mig.
Nu ska jag leta upp en blinkers på en bilskrot å slänga dit för nån hundralapp. 🙂

På lunarspråk:

välDit ZnäLl TAnt, vi tRÄffADez idAg Å Gjorde typ Upp.
ha kolLaT typ me mItzuBizhi Att En ny blinkerz KoZta 750 kr å typ hoN Betala utAn GnÄlL 800 kj Å bAd myKkE Om urzäKt för Att Hon typ orZaKAt prOBlem föR mIg.
nu Zka ja ba leta Upp en bliNkErz på en typ bilzkrot Å ZlängA diT typ för Nån typ hunDrAlAPP. *skrattar* azzå 🙂

Öwall
Member
Medlem
Forum Posts: 4377
424706
September 30, 2003 - 5:56 pm
sp_Permalink sp_Print

ojoj, någon har hittat lunariseraren =)

ViU
Member
Medlem
Forum Posts: 4459
424718
September 30, 2003 - 6:01 pm
sp_Permalink sp_Print

skiroy wrote: [quote=Grayfox][quote=Guufi][quote=DiDi]Tycker ni inte att det blivit svårare och svårare i trafiken nuförtiden?

Som vad?

En massa meninglöst pladder i mobilen.
Väldigt vanligt.

Här i FINLAND ligger vi som vanligt före och har förbjud mot att snacka i mobiltelefon när man kör bil. Tyvärr har vi på ÅLAND ett gäng feta bakåtsträvande puckon vid makten och dom har lyckats göra så Åland är undantaget från den lagen.

Keffing
Member
Medlem
Forum Posts: 5118
424731
September 30, 2003 - 6:13 pm
sp_Permalink sp_Print

va? ViU bor du i finland? pratar du finska också???

Jerry
Member
Medlem
Forum Posts: 4381
424736
September 30, 2003 - 6:18 pm
sp_Permalink sp_Print

Bra lag.

ViU
Member
Medlem
Forum Posts: 4459
424784
September 30, 2003 - 6:55 pm
sp_Permalink sp_Print

keffing wrote: va? ViU bor du i finland? pratar du finska också???

Kyllä puhun, mutta en puhu niin hyvä koska tässä ahvenanmassa ei kukaan puhu suomea.

Enda orsaken till att jag kan Finska någotsådär är att jag bodde på fastlandet i 6 år.

Jekyll 3000
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1330
424807
September 30, 2003 - 7:12 pm
sp_Permalink sp_Print

ViU wrote:
Här i FINLAND ligger vi som vanligt före och har förbjud mot att snacka i mobiltelefon när man kör bil. Tyvärr har vi på ÅLAND ett gäng feta bakåtsträvande puckon vid makten och dom har lyckats göra så Åland är undantaget från den lagen.

Alla undersökningar som gjorts pekar (nästan) entydigt på att det inte är själva lurhållandet i sej som är farligt utan det faktum att man slutar koncentrera sej på körningen när man surrar i luren. Så en handsfree lag tillför nog tyvärr inte så mkt. Finns ju mkt annat som stör lika mkt/mer än mobiler. Tex. småbarn, rökning, medpassagerare, kartläsning osv.

Det stora felet i min mening är det faktum att folk har helt slutat köra bil, dom hoppar i och sitter bakom ratten som en passagerare och kör dit det lutar i princip. Detta i kombination med det överdrivna tempot i trafiken idag är ingen bra kombination.

Kan ju ta ett ex. som jag själv råkat ut för. Ligger i vänster fil med lastbilen, med släp även, och kör i godan ro när en liten golf till höger om mej helt plötsligt får för sej att hon ska in i min fil. Ser detta i ena backspegeln som tittar ner på höger framhjul. Jag börjar då väja så långt till vänster som det bara går, samtidigt som jag hänger på starkhornet( och det låter ganska bra kan jag lova) för att undvika det hela. Tyvärr var det för hög kantsten så jag kom inte så långt innan hon körde in i mej. Stannar och pratar med henne, hon var lite skakig om man säger så, men förklarar iaf att hon inte såg mej... 24 meter lastbil mindre än 1 meter från sej och hon såg mej inte... men iaf efter ett tag kom det fram att hon satt och tänkte på jobbet... det var därför hon inte såg mej. Det är sånt som orsakar olyckor. Summan av det hela vart en kraftigt lackskadad golf och en massa sönderskurna däck av kantstenen på min vänstersida, allt för att hon som så många andra inte kan koncentrera sej på det dom ska, nämligen KÖRA bil.

Deadleg
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 475
424873
September 30, 2003 - 7:52 pm
sp_Permalink sp_Print

jovars det e lite slitsamt att snacka med polarna, peta kråkor och klämma finnar samtidigt som man kör.... snart kommer man väll på något mer man kan göra på väg till jobbet... 🙄

Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
424900
September 30, 2003 - 8:05 pm
sp_Permalink sp_Print

fan anledningen att man inte använder blinkers är för att man måste använda det så JÄVLA ofta, hur Jävla många mini rondeller finns det inte som man ska rakt igenom på vissa vägar ?

fan när jag körde till sommarjobbet så är det en låååååååång raka med 50 gräns. säj att den är 5km lång och det är säkert 10 små jävla rondeller på den, som man måste växla ner o jobba sig på hela jävla tiden, dom gör dom små som fan för att man måste sakta ner oxå, folk orkar bara inte bry sig längre.
Visst blir jag förbannad när jag stannar innan en rondell bara för att folk inte blinkar men ofta gör jag precis lika dant för att jag inte orkar fippla så jävla mkt.

det är fan på tiden att någon sätter ett skott i pannan på persson och förklarar för resten av regeringen att det inte är personbilar som släpper ut alla jävla föroreningar i luften utan det är dom enormt törstiga lastbilarna Helt utan miljökrav! som står för den större delen, och alla vägbulor och rondeller som gör att man måste sakta ner för att sedan gasa upp i en normal hastighet igen, det drar soppa !

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 455
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL