January 23, 2002
ViU wrote: [quote=keffing]va? ViU bor du i finland? pratar du finska också???
Kyllä puhun, mutta en puhu niin hyvä koska tässä ahvenanmassa ei kukaan puhu suomea.
Enda orsaken till att jag kan Finska någotsådär är att jag bodde på fastlandet i 6 år.
Vad betyder skiten du skrev, om det nu betyder nåt?
Jag vill få det till:
Jo pratar, men delvis prata ja bra eftersom här aborre massa ej enligt prata sumpmark.
Men antar att det är fel 😀
July 8, 2003
ManicBlue wrote: [quote=DiDi]Tycker ni inte att det blivit svårare och svårare i trafiken nuförtiden?
De enda som jag märkt under de 6 år jag haft körkort är att folk är allt sämre på att använda blinkers. Hur fan ska man veta vart folk tänker ta vägen om de inte visar de?
Tror jag är skyldig där... Anänder inte blinkers så jätteofta. Iofs ibland är det är bilar/personer i närheten. När jag anser det vara nödvändigt med andra ord. Men knappast alltid...
April 18, 2003
Mind wrote: utan det är dom enormt törstiga lastbilarna Helt utan miljökrav! som står för den större delen
Kan ju upplysa dej om att det är hårda krav även på lastbilar. Det införs bara fler och fler miljözoner där man måste ha EURO 3 klassade lastbilar för att köra. Det i kombination med att lastbilarna även dom drar mindre diesel hela tiden gör att dom inte alls skitar ner så mkt som folk tror.
June 28, 2001
Jekyll 3000 wrote: [quote=Mind] utan det är dom enormt törstiga lastbilarna Helt utan miljökrav! som står för den större delen
Kan ju upplysa dej om att det är hårda krav även på lastbilar. Det införs bara fler och fler miljözoner där man måste ha EURO 3 klassade lastbilar för att köra. Det i kombination med att lastbilarna även dom drar mindre diesel hela tiden gör att dom inte alls skitar ner så mkt som folk tror.
detta är väldigt nya nyheter, när införskaffades detta ?
besiktningsmannen har sagt att lastbilar får lov att spy ut hur jävla mkt som hellst.
January 23, 2002
Dehman wrote: Steel du verkar vara en riktig hejare på det där lunarspråket. 😉 Har du "lunart" mycket i dina dagar? 😀
O ja, jag säkert en status på 0.3 eller hur det nu funkar. 😀
Hade faktiskt ett konto för fyra år sen, men tror inte det finns kvar eftersom jag inte använt det sen dess och då använde jag det typ 4 gånger om året.
ViU: Varför svarar du inte på min fråga på föregående sida?
July 27, 2002
Jekyll 3000 wrote: [quote=Mind] utan det är dom enormt törstiga lastbilarna Helt utan miljökrav! som står för den större delen
Det är ju mer gamla lastbilar som stinker ass som åker omkring än nya lastbilar 🙂
August 20, 2001
Mind wrote: fan anledningen att man inte använder blinkers är för att man måste använda det så JÄVLA ofta, hur j**la många mini rondeller finns det inte som man ska rakt igenom på vissa vägar ?
fan när jag körde till sommarjobbet så är det en låååååååång raka med 50 gräns. säj att den är 5km lång och det är säkert 10 små j**la rondeller på den, som man måste växla ner o jobba sig på hela j**la tiden, dom gör dom små som fan för att man måste sakta ner oxå, folk orkar bara inte bry sig längre.
Visst blir jag förbannad när jag stannar innan en rondell bara för att folk inte blinkar men ofta gör jag precis lika dant för att jag inte orkar fippla så j**la mkt.
Om det verkligen är så att folk inte orkar bry sig bara för att de måste bromsa ner och slänga igång blinkersarna så tycker jag de ska lämna bilen hemma och gå/cykla istället... Man blir ju för tusan rädd att köra i trafik om man vet att folk helt enkelt inte orkar bry sig... :cy:
Visst jag tycket heller inte om alla smårondeller och vägbullor överallt men om jag inte hade varit uppmärksam och tvärnitat inne i tex rondeller för att undvika folk som bara kör rakt igenom utan att blinka så hade jag inte suttit här och skrivit just nu...
January 6, 2003
Mind wrote: fan anledningen att man inte använder blinkers är för att man måste använda det så JÄVLA ofta, hur j**la många mini rondeller finns det inte som man ska rakt igenom på vissa vägar ?
fan när jag körde till sommarjobbet så är det en låååååååång raka med 50 gräns. säj att den är 5km lång och det är säkert 10 små j**la rondeller på den, som man måste växla ner o jobba sig på hela j**la tiden, dom gör dom små som fan för att man måste sakta ner oxå, folk orkar bara inte bry sig längre.
Visst blir jag förbannad när jag stannar innan en rondell bara för att folk inte blinkar men ofta gör jag precis lika dant för att jag inte orkar fippla så j**la mkt.
Du får skaffa dig en bil med bättre väghållning så du slipper bromsa. Eftersom jag tycker det är det roligaste som finns att köra, så tycker jag bara det är roligt när man får svänga och bromsa lite. Tänk vad tråkigt att bara om alla vägar var raka
Tycker det är mest jobbigt när människor inte vågar köra in i rondeller, tar ju en evighet för endel. Tur att jag inte bor i Göteborg eller Stockholm, då hade jag nog fått panik på all trafik.
June 28, 2001
ando wrote: [quote=Mind]fan anledningen att man inte använder blinkers är för att man måste använda det så JÄVLA ofta, hur j**la många mini rondeller finns det inte som man ska rakt igenom på vissa vägar ?
Du får skaffa dig en bil med bättre väghållning så du slipper bromsa. Eftersom jag tycker det är det roligaste som finns att köra, så tycker jag bara det är roligt när man får svänga och bromsa lite. Tänk vad tråkigt att bara om alla vägar var raka
Tycker det är mest jobbigt när människor inte vågar köra in i rondeller, tar ju en evighet för endel. Tur att jag inte bor i Göteborg eller Stockholm, då hade jag nog fått panik på all trafik.
jag behöver ett jobb innan jag skaffar bil, visst är det skoj o race'a lite i kurvorna, men att göra det varje dag tillofrån pizzerian osv är inte lika roligt.
March 17, 2002
Steel wrote: [quote=ViU][quote=keffing]va? ViU bor du i finland? pratar du finska också???
Kyllä puhun, mutta en puhu niin hyvä koska tässä ahvenanmassa ei kukaan puhu suomea.
Enda orsaken till att jag kan Finska någotsådär är att jag bodde på fastlandet i 6 år.
Jag vill få det till:
Jo pratar, men delvis prata ja bra eftersom här aborre massa ej enligt prata sumpmark.
Jag kan säga att det står såhär...
''Jo jag pratar, men jag pratar inte så bra för här på Åland pratar ingen finska''
Oldschool member since 2002.
January 23, 2002
MegaGeekBoy wrote: [quote=Steel][quote=ViU][quote=keffing]va? ViU bor du i finland? pratar du finska också???
Jag vill få det till:
Jag kan säga att det står såhär...
''Jo jag pratar, men jag pratar inte så bra för här på Åland pratar ingen finska''
Jag var ju riktigt nära 😀
April 18, 2003
Mind wrote: detta är väldigt nya nyheter, när införskaffades detta ?
besiktningsmannen har sagt att lastbilar får lov att spy ut hur j**la mkt som hellst.
Kommer inte ihåg exact när det infördes, men det är några år sen, kanske 5år?
Man får tex inte köra in i kärnan i Stockholm utan att ha en Euro 3 klassad lastbil, har man inte det får man vackert hålla sej utanför 🙂
October 7, 2002
Jekyll 3000 wrote:
Man får tex inte köra in i kärnan i Stockholm utan att ha en Euro 3 klassad lastbil, har man inte det får man vackert hålla sej utanför 🙂
Inte i Göteborg heller, tror bara det var 1-2 år sedan miljözonen infördes här. Minns att blodbussen inte fick köra till Chalmers längre när det infördes, den uppfyllde inte kraven. Den fick inte ens köra femminutersturen fram och tillbaka till Sahlgrenska!
April 18, 2003
Den här är gammal men det kanske är nån som missat den... angående finska å sånt:
http://www.mikropuhe.com/demo.asp
Tycker själv att den är skoj 🙂 men så har jag taskig humor oxå...
May 7, 2001
DiDi wrote: [quote=Grayfox][quote=Guufi][quote=DiDi]Tycker ni inte att det blivit svårare och svårare i trafiken nuförtiden?
Nej folk är bara med upptagna med annat när de kör...
Som vad?
Prata mobil som skiroy skrev, sminka sig, läsa tidningen, äta, läsa böcker, glo på brudar :D, bli avsugna... nej usch skrev jag det 😉
Där kände jag ju mig ganska utpekad!! Nja, avsugen har jag inte blivit (tyvärr?) men asså... när man kör inne i stan en sommarkväll så går ju huvet som en ping-pong-boll mellan alla brudar man måste hinna se. Å inte fan gör det saken lättare att man har två polare i bilen som skriker sig hesa över alla brudar dom ser, "WÖÖÖW! KOLLA DÄÄÄÄR!!", man kan ju inte låta bli....... Även detdär med att äta brukar jag göra.... McDriven åså sitter man å smaskar hamburgare å pommesfrittes i bilen, å eftersom jag inte har nån drick-hållare så måste jag hålla drickan i andra handen, så då är det bara knäna kvar att styra med... Det värsta är när mobilen ringer i samma tillfäle... då börjar det vingla på vägen ordentligt!.... sorry men det är såna som jag som gör trafiken farlig.
1 Guest(s)