December 13, 2003
Nu efter man har gått ut gymnasiet(3år el-data) så känner jag att jag valde fel program, jag hade mycket hellre velat gått fordon inrikting personbil, men eftersom det inte finns någon tidmaskin så undrar jag vart man kan hitta liknade utbildningar?, har inte hittat någon på komvux här i stan iaf.
Någon som har tips?
*edit*
Har aldrig mekat förut, så jag har inga gryma förkunskaper precis.
Phenom2 X4 955 BE |Gigabyte GA-MA790GPT-UD3H | Corsair 8GB CL9 1600Mhz | GIGABYTE HD 6970 OC 2GB | SSD 120GB OCZ Vertex 2 + 500GB WD Black X 2 | Corsair TX 750w | Lian Li Lancool PC-K62
October 14, 2002
jag gick precis samma pisslinje som du och nu ska ja gå på höskola och läsa fordonselektriker.. kurser mm på http://www.adveta.se känner precis samma sak att ja skulle valt fordin istället för el.. är inte bra på mekka heller höll bara på me moppen när de va aktutellt så vi får se hur de går :p
*edit* det är ju dock 2 hela år på högskola men sen har man fan ett bra jobb också :p
December 11, 2002
Tjaaa nu är jag ju i en lite annan sits i och med att far min pysslar med bilar så jag är i stort sett självlärd, men borde du inte kunna få någon praktik plats eller så? Jag vete fan vad man lär sig på fordons linjen men det kan väl inte vara speciellt mycket jag har missat när jag lärt mig själv på x antal bilar? 😀
April 1, 2001
Ett alternativ är Kvalificerad Yrkesutbildning, förutsatt att man är högskolebehörig. Info och utbildningar hittar man på http://ky.se
February 16, 2005
Ring Lernia där du bor eller närmaste plats dom finns kolla om dom har utbildningen du söker (det har dom i alla fall där jag bor) sen pratar du med arbetsförmedlingen där du bor så kanske dom är villiga att stå för utbildningen, lättast att få AF med på dealen är om du känner nån som kan tänka sig att anställa dig efter utbildningen, gör du inte det kanske du kan få gå praktik en månad hos nån verkstad som efter den månaden kan säga om dom vill anställa dig om AF står för utbildningen..
jag är inne på samma spår som du..
1 Guest(s)