August 11, 2005
Tjenis!
Köpte en begagnad skinnhörnsoffa igår och fick reda på när jag skulle plocka upp den att ägaren var rökare. Det luktade rök om soffan men som tur var så försvann det mesta under färden hem (E4 och öppet släp = ett helsikes drag :D)
Men när jag kom hem så känner man tydligt att det sitter en röklukt i söffan. Jag köpte textilrent (turtlevax->för bilklädsel men so what :P) och gjorde rent under dynorna, sen drog jag över hela alltel med ljummet vatten och lite såpa. Därefter lite airfreshner så luktade det inte lika mycket...
Men det finns fortfarande en doft av rök kvar.
Finns det något man kan använda som verkligen fungerar? Har hitta medel på Clas Ohlsson men som vanligt är det ingen där som vet om det fungerar eller ej.
Har ni några tips?
May 12, 2005
Finns nått som heter "Ozonrenare" som renar med ozon.. fråga inte hur de funkar 🙂 Det är rätt dyra grejjer men en saneringsfirma borde kunna hyra ut en billigt om du frågar snällt!
Lite info hittade jag här: http://www.girmek.se/produkter.....4f157e3d7d
August 11, 2005
CaaN wrote: Finns nått som heter "Ozonrenare" som renar med ozon.. fråga inte hur de funkar 🙂 Det är rätt dyra grejjer men en saneringsfirma borde kunna hyra ut en billigt om du frågar snällt!
Lite info hittade jag här: http://www.girmek.se/produkter.....4f157e3d7d
Hahaha 😀 finfina grejjer det där 😀 och jag hade slagit till direkt om jag hade pungat ut med 15-20 lakan för soffan 😀 nu gav jag bara femhundra så jag söker efter billigare alternativ hehe 😀
csm101 wrote: [quote=CaaN]Du får ta med en tårta och gå till närmaste saneringsfirma och be väääldigt snällt! 🙂
Tårtor är dyra de med, det får i så fall bli två- tre stycken bollar formerly known as negerbollar 😀
Jag tror det funkar bättre om du tar med soffan dit..Det var väl den som luktade??
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
April 26, 2003
Kizo wrote: [quote=ribban]Om du har möjlighet så ut med soffan i kylan och låt den stå typ en dag lr nåt, det är det absolut billigaste alternativet och det funkar.
Sällan, då kommer den ju lukta snö istället!
Och sen när luktar snö nånting ? :D. sen kanske han har nåt kall garage att ställa den i lr nånting. jag har iaf fått bort lukt från det mesta genom att ställa
det i kylan.
May 10, 2003
Kizo wrote: [quote=ribban]Om du har möjlighet så ut med soffan i kylan och låt den stå typ en dag lr nåt, det är det absolut billigaste alternativet och det funkar.
Sällan, då kommer den ju lukta snö istället!
Lukta snö ???? Känns iofs som ett bra alternativ till rök lukt haha :D.
August 11, 2005
Haha okej...
Ättikagrejjen verkar faktiskt rätt bra, det ska jag prova 😀
Sen angående vädringen, jag tror 90km/h på E4:an i 30 minuter motsvarar typ två-tre dagars vädrande 😀 heheoch det har den redan fått känna på...
Jag visste inte att snö luktade men dess lukt är nog bättre än rök, precis som Chris64 sa 😀
Ps: Kizo, enda snön som jag kan tänka mig luktar är gult snö och dem ska du hålla dig borta från 😉
August 11, 2005
Arny wrote: Ansträng dig inte i onödan. Låt det va. Antingen vänjer du dig eller så försvinner det så småningom. Absolut lättaste och billigaste alternativet. Annars kan du ju alltid börja röka så kommer du inte ha ont av lukten :p
Väldigt bra *not* 😛
Haar köpt ättiksprit och placerat ut under soffan etc... hoppas det hjälper heh 😀
3 Guest(s)