October 6, 2003
Ja, här sitter jag och har missat plugget tack vare att jag försovit mig. Men det hör inte hit.
Det ringde en tjej, hon presenterade sig men sa inte vart ifrån hon ringde. Hon undrade om min mor var hemma. Jag blev såklart väckt, detta var omkring 9-tiden i morse. Hon var allmän trevlig och så men hon hade ju för satan väckt mig?
Trött och grinig som jag var kom jag inte på något vettigt att säga, så jag tryckte ur mig: "Nej, alltså, vissa NORMALA människor brukar ju faktiskt jobba på dagarna, och du vet, skaffa sig en inkomst. Om du vill kan du ringa hennes mobil. Och den står i gula sidorna."
Jag betonade NORMALA ganska grovt 🙂
Det blev tyst i någon sekund, sen sa hon "Ok, jag ber så hemskt mycket om ursäkt *klick*"
Det kändes faktiskt bra att ha gjort såhär faktiskt, brukar alltid vara trevlig mot dem. Men nu vart jag lack, varför skulle min morsa vara hemma kl 9 på en vardag, fattar inte. Dessutom hade hon väckt mig, och det gjorde inte saken bättre.
Så hur brukar ni "snoppa" av sådana hära människor som ringer på olägliga tidpunkter och vill prata med era föräldrar? Kan vara intressant att veta. 😉
October 26, 2003
hm.. ja är riktigt hemsk.. inte bara i telefon.. en gång när ja var i säfsen o åkte snowboard, kom en vakt o börja gapa på mig.. o ja blev så jävla förbannad att ja skrek till honom..
- du ska bara veta att min farsa är så jävla rik så när han har köpt de här skitstället kommer DU vara den första han sparkar!
han blev tyst o sen åkte han därifrån.. har massor med elakheter.. ja kunde nästintill skriva en bok.. jag gör de inte för att ja vill.. ja blir så irriterad när folk störar sig.. ja är ganska snäll annars...
🙂
January 20, 2003
Nej tycker inte det är fel att ringa kl9 på en vardag, annat skulle det vara om det var 09:00 på en helgdag.
Och att man blir väckt av sin hemtelefon är väl ens eget fel om den är placerad så att man hör skiten ringa när man sover osv osv.
Skyll dig själv helt enkelt 🙂
Du bad om andras åsikter nu fick du min.
June 3, 2001
BubbleAng3L wrote: - du ska bara veta att min farsa är så j**la rik så när han har köpt de här skitstället kommer DU vara den första han sparkar!
Om det är nån jävel som ringer och ska sälja nått så brukar jag låssas att jag inte hör dom.
-Hallå.. hallå.. vafan det blev nått knas med telefonen...nu hör inte jag dig men om du hör mig så slägger jag på. *klick*
August 20, 2001
Gueno wrote: [quote=BubbleAng3L]- du ska bara veta att min farsa är så j**la rik så när han har köpt de här skitstället kommer DU vara den första han sparkar!
Om det är nån j**el som ringer och ska sälja nått så brukar jag låssas att jag inte hör dom.
-Hallå.. hallå.. vafan det blev nått knas med telefonen...nu hör inte jag dig men om du hör mig så slägger jag på. *klick*
Haha... Den är bra... Måste testa...
November 26, 2002
Det slog dig aldrig när du sa "Normala människor brukar faktiskt jobba på dagarna..." att du faktiskt ligger hemma själv och sover??? Plus att du hade försovit dig och hon väkte dig, borde du inte vara tacksam?
BubbleAng3L: Så du kunde alltså inte försvara dig utan pappas hjälp... Coolt... 🙄
January 4, 2001
Du får allt skylla dig själv ifall du har en telefon placerad så att du kan bli väckt av den...
Jag har gjort som så att det måste ringa 3 signaler innan det börjar ringa i telefonen jag har på mitt rum... det är skönt...
Och jag har allt haft mina stunder där jag varit ruggigt otrevlig oxå... 🙂
November 3, 2002
Denna är klockren:
http://www.xs4all.nl/~egbg/mot.....kript.html
August 20, 2001
Zazo wrote: Denna är klockren:
Fan vad bra!!!
May 21, 2003
Det var det bästa jag sett på länge..... hahaha
Ska skriva ut ett ex och sätta på väggen vid telefonen.
December 6, 2003
Jo det började så här det var en helt vanlig fredag :). När det plötsligt ringde i hemtellefonen. Snabb som f*n tog jag upp lure och då var kolckan 02.00 😡 sa hej! det är Jens och så var det en tjej i mot 25års åldern frågade ifall Andres va hemma och då sa jag nej här finns ingen Andres bara jag och jag sak sova gott natt och la på. En halvtime ringde det ingen och jag lyfte på luren och svarade hej! det är Jens hej det är Anna Monsson tror jag hon sa är Andreas hemma och ännu en gång sa jag nej här finns ingen Andreas och la på. Sen en timme efter klockan var då 04.05 och jag sa hej Anna 😮 är det du Ja hur visste du det jag du har bara ringt och väkt mej 2 gånger inne idag och sen sa jag här finns fortfarande ingen Andreas och la på. Tror ni inte 10 minuter senar ringer det igen och då tycke jag det hade gått förlångt så jag lyfte luren ingen . och sa 👿 ÄR DET DU ANNA MED VANSINES RÖST DU KAN SLUTA RINGA NU HÄR FINNNS INGEN ANDREAS OCH HÄR HAR ALLDRIG FUNNITS NÅGON OCH KOMMER HELER ALDRIG ATT FINNNAS :x. Sen några secuder efter sa hon förlåt då och sen la jag på och hon va lite små berusa men inte full hon lätt trevlig och allt. Men det var nog det värsta jag har vatt med om sen efter jag hade lakt på lure så satta jag på dator sköka upp nummeret till henne för jag skulle ge ingen så det stänkte om det 👿 en det fanns ingen och sen så när jag inte hittade det så blev det en liten runda cs
October 26, 2003
John_lz wrote: Det slog dig aldrig när du sa "Normala människor brukar faktiskt jobba på dagarna..." att du faktiskt ligger hemma själv och sover??? Plus att du hade försovit dig och hon väkte dig, borde du inte vara tacksam?
BubbleAng3L: Så du kunde alltså inte försvara dig utan pappas hjälp... Coolt... 🙄
klart ja kan försvara mig utan pappas hjälp.. med tanke på att han är död sen 3 år tebax. 😕
att ja sa så berodde ju delvis på att när ja blir förbannad kan ja inte kontollera mina tankar... och hur skulle de låta om jag en (då 17 årig tjej) står o skriker att när jag köper de här stället.. osv. näe.. pappa fungerade ju.. han blev ju tyst!.
January 23, 2002
Tack för tipset 🙂
Spelar ingen roll om nån ringer när jag sover, jag vaknar ändå inte av telefonen, om jag inte precis har lagt mig vill säga.
Annars brukar jag nog för det mesta vara trevlig på mot telefonförsäljare fast nog kan de vara tröttsamma ibland. 😕
February 1, 2002
hehehe.. eftersom jag jobbat lite extra på kvällarna som telemarketingagent åt telia så känner jag lite sympati för hon som ringde...
Det är sånt förjävla tråkigt jobb allså iof tjänade man bra men en timma kändes som dygn.
Många utskällningar har man fått fast de brukar vara roligt, hehe.
En gång ringde jag en gubbe som skällde ut mig i 10min, han undra hur jäävla dum i huvvet ja va som ringde under vädret med Tone 😉
Och en som allt visste varför jag ringde, jag skulle kolla att han va borta så jag kunde göra inbrott i hans hus 🙂
January 23, 2002
Starscream wrote: hehehe.. eftersom jag jobbat lite extra på kvällarna som telemarketingagent åt telia så känner jag lite sympati för hon som ringde...
Det är sånt förjävla tråkigt jobb allså iof tjänade man bra men en timma kändes som dygn.
Många utskällningar har man fått fast de brukar vara roligt, hehe.
En gång ringde jag en gubbe som skällde ut mig i 10min, han undra hur jäävla dum i huvvet ja va som ringde under vädret med Tone 😉
Och en som allt visste varför jag ringde, jag skulle kolla att han va borta så jag kunde göra inbrott i hans hus 🙂
Man måste ju få höra en del kul saker när man jobbar som det förstås. 😀
Kom å tänka på när jag jobbade natt på mitt gamla jobb.
P3/P4 hade nåt program på natten som hade en tävling där man skulle
maila eller faxa in svaret och sedan ringde de upp om man hade vunnit.
Detta gjordes live och det var nån klant som hade angett fel telefonnummer i sitt mail så när killen på P3 ringde så hamna han hos nån tanta som låg å sov. Detta var ungefär klockan två på natten.
Hon blev skitarg å han bad förtvivlat om ursäkt.
Sen kolla han nummret och trodde han hade ringt fel så han slog in det igen, hamna hos samma tanta som den gång blev ännu argare å skrek ännu mer, hon hade minsann nummerpresentatör så hon skulle ringa polisen och ange nummret så de skulle arrestera honom å allt möjligt skit skrek hon.
Då bestämde sig killen på P3 för å ringa en annan person som skickat in rätt svar.
2 Guest(s)