July 7, 2003
Stupid Ass wrote: hur kommer d sig egentligen att i många amerikanska filmer så är
60% av orden: FUCK!!!
20% av orden är MOTHERFUCKER!!!
10% BITCH!!
o 9% är andra svordomar, men i serier så cencurerar dom som sagt kondom paket och munnarna på folk som svär???Edit: ursäkta språket
Fria svordommar och nakna (till viss del, ingen ståkuk eller penetrering av nåt slag...p våfflor är med andra ord rätt så trista) kroppar förekommer bara på TV på betal filmkanalerna såsom HBO, Cinemax, Starz, etc. På amerikansk network TV, typ 3:an, 4:an och 5:an så är det, så vitt jag förstått upp till bolagen hur mycket de vill censurera...och det vill de rätt friskt. Enda gången jag hört svordomar på Network tv så va det på en film om Bobby Knight (kontroversiell amerikansk college basket coach...sa f.ö. nåt jävligt coolt i stilen: When I die I wish to be buried upside down so my critics can kiss my ass) på ESPN. Man kunde se två versioner, en på ESPN2 (klippt) och en oklippt på ESPN.
Oklart eftersom Disney äger ESPN...så jag gissar att det är valfritt.
December 15, 2002
lite dubbelmoral är det allt i amerika. tex är rasism något väldigt allvarligt, samtidigt så märkte jag när jag kolla på en film så kallade dom svarta varandra för: hey yo niggah! wazzup motherfucker? 🙂 hehe vet att det kanske är lite överdrivet men det är ganska kul att titta på :bgrin:
1 Guest(s)