Blivit hotad.. vad får man försvara sig med?|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Blivit hotad.. vad får man försvara sig med?
Cezar
Member
Medlem
Forum Posts: 2708
sp_UserOfflineSmall Offline
1097400
November 27, 2006 - 4:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Kame_boy wrote:
G fixade en mobiltelefon till sin 3 åriga dotter (dvs min halvsyster). Det är G som hotar oss. Ber om ursäkt om jag var otydlig.

Ok. Men pratar han i telefon med sin 3 åriga dotter :S
Vem är det han får en massa info ifrån?

Kame_boy
Member
Medlem
Forum Posts: 2310
1097430
November 27, 2006 - 5:37 pm
sp_Permalink sp_Print

Han pratar i telefon med sin 3 åriga dotter ja. Han får även informationen från henne eftersom hon är väldigt duktig på att prata.
Han ställer frågor som "vilka är hemma?" "vad gör mamma?", "vad gör dina syskon?" "har ni gäster?" osv osv... och hon kan ju svara på allt sånt. Problemet är att om hon inte förstår frågan blir hon nervös och svarar ja ändå . Så man vet nästan aldrig om det hon säger är sant eller inte 😛

hawkie
Member
Medlem
Forum Posts: 2327
1097476
November 27, 2006 - 6:57 pm
sp_Permalink sp_Print

D3mpa wrote: Vad jag har upplevt av hotanmälningar så kommer det bara leda till en svag undersökning som slutar med att killen bara kommer få en anmärkning och det verkar inte bekymra honom så pass, kanske lite väl att ta i nu men en bra lösning är ju att flytta en bit där han vet att ni bor och sedan ha hemligt nummer och sådant OM han nu menar riktigt allvar med sina hot.

Jag ligger lite risigt själv nu men inte i samma situation som du och jag har fått iden att flytta...

Det beror ju på hur utredaren uppfattar situationen.

"Jag ska sprätta upp dig som en banan" kanske inte är så seriös grad av hot som ex: 30-40 olika hot per dag lr mån.

Som sagt, det är inte helt förgäves att anmäla. Spara alla SMS och försök alltid ha någon mer med er, vittnen etc. eftersom han alltid har sin kusin med sig.

Combat
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 855
1097543
November 27, 2006 - 8:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Fy fan asså.. blir sjukt rörd av din historia... fan, jag lider med er.. kan ni inte får typ nå skyddsperson elr nått? via polisen elr nått? va fan.. vet inte vad du tycker om "G" men han låter ju brutalt rubbad i skallen asså.. fan asså.. vetti i tusan om överfallslarm skulle hjälpa, men om inte annat, hårspray? det får man ju ta med sig överallt, å det lär ju göra fett ont att få i ögonen.. bara man träffar rätt så =/

trunks
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1470
1097639
November 28, 2006 - 9:37 am
sp_Permalink sp_Print

hmm ah asså om det hade varit i mitt fall så hade jag tat det i mina egna händer tror jag.
1 att se sin mamma bli hotad värst som finns
2 att låta dina små syskon höra det

så om du vill ha tips från mig

ta det i egna händer när han är själv vissa han att han inte är välkommen . men själv klart det med förvärra saken .

men efter 7 anmälningar va fan kom igen nu

ta med dig en annan vuxen o ta hand om det.

mitt tips. själv klart kommer du känna dig nervös o allt skit men du kan anklaga på att polisen har inte gjort ett skit o det har på gott en lång tid.

Cezar
Member
Medlem
Forum Posts: 2708
1097651
November 28, 2006 - 10:13 am
sp_Permalink sp_Print

Ligg på hela tiden och ge inte upp. Det brukar löna sig i slutändan. Gör inget dumt och förhastat som du ångrar dig sen ifall polisen verkligen tar tag i det.

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
1097689
November 28, 2006 - 11:55 am
sp_Permalink sp_Print

trunks wrote: hmm ah asså om det hade varit i mitt fall så hade jag tat det i mina egna händer tror jag.
1 att se sin mamma bli hotad värst som finns
2 att låta dina små syskon höra det

så om du vill ha tips från mig

ta det i egna händer när han är själv vissa han att han inte är välkommen . men själv klart det med förvärra saken .

men efter 7 anmälningar va fan kom igen nu

ta med dig en annan vuxen o ta hand om det.

mitt tips. själv klart kommer du känna dig nervös o allt skit men du kan anklaga på att polisen har inte gjort ett skit o det har på gott en lång tid.

Jag tycker du ska ta o lugna ner dig lite. I det här landet får man inte gå o misshandla folk oavsett anledning.

Kame_boy
Member
Medlem
Forum Posts: 2310
1097957
November 29, 2006 - 11:54 am
sp_Permalink sp_Print

Mjo som sagt... jag har så mkt mer att förlora på att gå ner till snubbens nivå.

Plus att om jag gör något sånt, så kommer jag att utsätta min familj för direkt fara, eftersom han kan hämnas ännu mer.
och
trunks: Du, och min mammas ex, skämmer ut vårt land. Väx upp och skärp dig, och inse att bråk och "ta lagen i egna händer" inte är korrekt. Varken här eller i chile.
Ser du inte ironin i att mammas ex har hamnat i trubbel nu, just på grund av att han försökte ta lagen i egna händer?. Var snäll och bli inte som honom.

I alla fall, bra nyheter är att vi tror att han varit på förhör nu. Och imorn ges besked om besöksförbudet, hur många meter osv. Vi har också gått med på att han ska få ringa sin dotter kl 19 varje dag så länge han inte börjar fråga ut henne om vad som händer här hemma. I gengäld ska mamma få ringa henne kl 19 under helgerna som han har med dottern.

Nu är det bara några dagar kvar tills det är officiellt 😀 Hoppas att han lugnar ner sig bara och följer reglerna. I stället för att anta att han inte har något att förlora och går bersek på oss.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 328
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL