Blivit påhoppad|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Blivit påhoppad
davidhellmyrs
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1553
sp_UserOfflineSmall Offline
1
July 16, 2006 - 4:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Hej-

var ute lite i Halmstad igår. Frågar efter vägen till ett ställe, och de verkade inte sugna att svara, så de sa väldigt otrevligt åt mig och min kompis att sticka. Jag svarade med att vi ska gå, men att de inte behövde skrika typ. Då kom han och puttade mig, och frågade vad jag ville. Blixtsnabbt kom en höger, som jag inte var beredd på någonstans.

Resulterade i att en tand är skadad och en blåtira.

Polisen var där sedan och tog en anmälan. Tänkte från början inte göra en anmälan, sa bara åt Polisen jag ville ha en ursäkt (ville inte förstöra killens liv). Men istället kom den andra Polisen (vi stod med varsin) fram till mig och sa att den andra sa att det var jag som hade börjat det hela. Det var då jag av princip sak anmälde. Det var liksom en situation där han anklagade mig och hans ursäkt inte ens menade något. Verkade som han tyckte det var fullt normalt att slå till folk.

Hur som helst. Slutade i en anmälan.

Imorgon ska jag till tandläkaren och få något som så fint heter "Rättsintyg".

Men idag börjar jag ångra mig, orkar inte med något i stil med utredning och åtal. Dessutom vet man inte vilken typ han och hans kompisar är. Jag är inte dummare än att jag vet att jag är rädd, eftersom jag har något att förlora. Han verkade vara en kille som inte har något att förlora och tycker det är värt att slås tills man dör för inget. Tyvärr håller jag inte med, jag har ett liv som är värt att leva för.

Men samtidigt så kommer antagligen tandläkarens besök imorgon vara gratis (är 19 ½ år). Men hur är det om jag drar tillbaka anmälan? Vad händer om jag i framtiden får problem med tanden? Får jag betala? Min försäkring? Han?

Vad händer om jag låter anmälan finnas kvar? Får han betala? Hans försäkring? Min försäkring?

Om jag inte har någon nytta av anmälan så drar jag tillbaka den. Tyvärr kommer min anmälan inte resultera i något, då han redan hade typ 5 misshandelar bakom sig, och Polisen/domstolsväsendet verkar tycka det är helt okej. Min gör ingen skillnad, förutom att jag kan bli utsatt för hot vilket jag inte pallar.

Får man dra tillbaka anmälan hur som helst?

Mvh/D

MULLVADEN
Member
Medlem
Forum Posts: 4226
1059621
July 16, 2006 - 4:56 pm
sp_Permalink sp_Print

anmäl o sätt dit honom.

Lodisen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1200
1059622
July 16, 2006 - 4:56 pm
sp_Permalink sp_Print

Pressa honom på pengar, skadestånd osv. Eller skicka honom i fängesle! Sådana personer ska inte gå på gatorna.

Cirap
Member
Medlem
Forum Posts: 4230
1059624
July 16, 2006 - 5:13 pm
sp_Permalink sp_Print

håller helt med ovanstående inlägg. han ska bort från gatorna, eller bli helt luspank

denstore
Member
Medlem
Forum Posts: 7128
1059625
July 16, 2006 - 5:13 pm
sp_Permalink sp_Print

Drar du tillbaka anmälan så är det något man kan förstå, även om det är totalt fel. Tänk på att nästa gång han hoppar på någon, så blir det kanske inte bara en tand som slås sönder. Kanske han slår in ögat på någon istället. Tänk också på att förra gången killen var i slagsmål, så slutade det inte heller i någon anmälan, och just därför tyckte han att det här var något helt OK att göra. Det blev ju inga följder av det beteendet förra gången.
Egentligen tycker jag att alla sådana här fascistiska tendenser skulle kväsas så fort de uppstår. Den som tar till våld för att lösa sina problem skall straffas för det. Våld är alltid fel väg, och de som ignorerar det, är lika medskyldiga som våldsverkaren själv.

Lodisen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1200
1059627
July 16, 2006 - 5:19 pm
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: Drar du tillbaka anmälan så är det något man kan förstå, även om det är totalt fel. Tänk på att nästa gång han hoppar på någon, så blir det kanske inte bara en tand som slås sönder. Kanske han slår in ögat på någon istället. Tänk också på att förra gången killen var i slagsmål, så slutade det inte heller i någon anmälan, och just därför tyckte han att det här var något helt OK att göra. Det blev ju inga följder av det beteendet förra gången.
Egentligen tycker jag att alla sådana här fascistiska tendenser skulle kväsas så fort de uppstår. Den som tar till våld för att lösa sina problem skall straffas för det. Våld är alltid fel väg, och de som ignorerar det, är lika medskyldiga som våldsverkaren själv.

Så om 20 st höga anabolabiffar står och sparkar ihjäl en person, så skulle du ingripa? Annars känner du dig skyldig? Annars håller jag med dig helt och fullt.

denstore
Member
Medlem
Forum Posts: 7128
1059628
July 16, 2006 - 5:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Lodisen wrote: [quote=denstore]Drar du tillbaka anmälan så är det något man kan förstå, även om det är totalt fel. Tänk på att nästa gång han hoppar på någon, så blir det kanske inte bara en tand som slås sönder. Kanske han slår in ögat på någon istället. Tänk också på att förra gången killen var i slagsmål, så slutade det inte heller i någon anmälan, och just därför tyckte han att det här var något helt OK att göra. Det blev ju inga följder av det beteendet förra gången.

Så om 20 st höga anabolabiffar står och sparkar ihjäl en person, så skulle du ingripa? Annars känner du dig skyldig? Annars håller jag med dig helt och fullt.

Nej, man skall inte ingripa när man ser något sånt. Man tar upp mobiltelefonen och ringer polisen.

Urax
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 804
1059632
July 16, 2006 - 5:30 pm
sp_Permalink sp_Print

En skadad tand kommer att vara jobbig för dig resten av ditt liv.

hawkie
Member
Medlem
Forum Posts: 2327
1059641
July 16, 2006 - 6:01 pm
sp_Permalink sp_Print

Låt inte sådanna kräk komma undan.

Hauk
Member
Medlem
Forum Posts: 4055
1059647
July 16, 2006 - 6:18 pm
sp_Permalink sp_Print

Dagens Sverige, fyfan.

Hur kommer det sig att det fostras sa mycket idioter har nar man har det sa javla bra? Går inte vara mer lyckligt lottad än att vara svensk medborgare men ändå så...

andy
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 234
1059650
July 16, 2006 - 6:24 pm
sp_Permalink sp_Print

Stå på dig och hänvisa fjollan till närmsta thai/mma klubb där tycker dom det är mysigt att folk slår på dom.
Men han gillar nog inte att folk slår tillbax förstås 🙂

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
Forum Posts: 8296
1059659
July 16, 2006 - 6:56 pm
sp_Permalink sp_Print

Ja det är ju inte enkelt att bestämma hur man ska göra.

Om du anmäler han så kanske det slår tillbaka. Kan man inte kolla om han är känd hos polisen och på så sätt avgöra hur man ska göra?

Poontus
Member
Medlem
Forum Posts: 4585
1059677
July 16, 2006 - 7:28 pm
sp_Permalink sp_Print

dra INTE tillbaka anmälan, då är det ju som att acceptera att han gör som han gör 🙁

skulle personligen förmodligen kontrat med att slå sönder snubben... 😀 (jag påstår inte att jag är normal)

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
1059680
July 16, 2006 - 7:45 pm
sp_Permalink sp_Print

Klart att du ska anmäla, hur ska killen annars lära sig?

Trilogic
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 254
1059684
July 16, 2006 - 7:47 pm
sp_Permalink sp_Print

Han är redan bränd i rättväsendes ögon med de fem anmälningarna. Killen är märkt som skitstövel och de blir inte mer skitstövel för en till anmälan. Men jag tycker ändå att du ska stå fast vid din anmälan. Då gör du något i alla fall. Bättre det än vara passiv. Några skadestånd är det inte tal om, eftersom att det måste finnas pengar. Och det finns nog inte i detta fall.
Men jag har förlag, kräv en GPS så slipper du fråga om vägen nästa gång (försök till att muntra upp, funkade det?)

Edhunter
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1840
1059685
July 16, 2006 - 7:48 pm
sp_Permalink sp_Print

håller med samtliga ovanstående, drar du tillbaka din anmälan men hans kvarstår kommer det ses som att det är han som har rätt. Sätt dit fanskapet, kan inte gå och vara rädd för sånna fommar, även om det iofs är helt normalt. Drar du inte tillbaka den, och han får ett straff så kommer han troligtvis inse att det inte är ok att gå runt och slå ner folk

Dani
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1854
1059700
July 16, 2006 - 8:11 pm
sp_Permalink sp_Print

Lodisen wrote: Så om 20 st höga anabolabiffar står och sparkar ihjäl en person, så skulle du ingripa? Annars känner du dig skyldig? Annars håller jag med dig helt och fullt.

denstore wrote: Nej, man skall inte ingripa när man ser något sånt. Man tar upp mobiltelefonen och ringer polisen.

Vem ingriper i ett sånt läge förutom Jet Li eller Jackie Chan 😀

/Dani

Jonatan Hertzberg
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1706
1059703
July 16, 2006 - 8:12 pm
sp_Permalink sp_Print

snabbast och enklaste hade varit att bara ge honom en omgång direkt. då hade du sluppit anmälning osv ;p

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
1059704
July 16, 2006 - 8:12 pm
sp_Permalink sp_Print

Dani wrote: [quote=Lodisen]Så om 20 st höga anabolabiffar står och sparkar ihjäl en person, så skulle du ingripa? Annars känner du dig skyldig? Annars håller jag med dig helt och fullt.

denstore wrote: Nej, man skall inte ingripa när man ser något sånt. Man tar upp mobiltelefonen och ringer polisen.

/Dani

Steven Seagal och Jean-Claude van Damme.

Jonatan Hertzberg
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1706
1059705
July 16, 2006 - 8:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Mean Machine wrote: [quote=Dani][quote=Lodisen]Så om 20 st höga anabolabiffar står och sparkar ihjäl en person, så skulle du ingripa? Annars känner du dig skyldig? Annars håller jag med dig helt och fullt.

/Dani

Steven Seagal och Jean-Claude van Damme.

Chuck Norris!

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 205
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL