Blivit påhoppad|Page 3|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Blivit påhoppad
ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
sp_UserOfflineSmall Offline
1061259
July 21, 2006 - 1:52 pm
sp_Permalink sp_Print

obelix wrote: [quote=Collateral][quote=denstore][Nej, man skall inte ingripa när man ser något sånt. Man tar upp mobiltelefonen och ringer polisen.

Är det inte det som är felet, att ingen ingriper?
Det tar flera minuter innan närmsta polis kommer å då har dom oftast sirenerna på vilket resulterar i att dom flyr och kommer undan.
Om alla som ser händelsen ingriper samtidigt så blir det antagligen en större grupp människor som ingriper och hjälper än bara tittar på och tycker saker.
Visst, som ensam är man rätt körd men då kan man ju störa dom på något sätt för att sedan springa men att bara stå där och se någon annan bli sönderslagen är sjukt.

att ingripa kan göra det hela värre, det kan vara det bästa man kan göra att ringa polisen.

Hehehe, skulle det hända något sådant här hemma på en fredagkväll, ja, då kan man nog få vänta tills måndagmorgon innan Bosse Byling kan komma..
Här är det släkt och vänner man ringer vid akuta situationer.

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Jonas Fallenius
Member
Medlem
Forum Posts: 2669
1061285
July 21, 2006 - 3:11 pm
sp_Permalink sp_Print

"Inflytande av Alkohol" det gäller väl bara om du är full? Vilket man inte blir av en starkis...

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
1061502
July 22, 2006 - 8:02 am
sp_Permalink sp_Print

davidhellmyrs wrote:
3.) På papprena från Försäkringsskydet står det att försäkringen inte gäller om du är under inflytande av alkohol. Får acceptera att stå utan ersättning troligtviss därifrån. Men för mig låter det helt sjukt att man mer eller mindre inte kan gå ut och ta en pizza och en starköl, utan att det ska berättiga en att få en "smäll". Jag tycker man ska ta hänsyn till omständigheterna, bara för man dricker så behandlar mig sig inte som ett svin och slår folk (läs: jag!). Alla dricker inte för att slås, utan vissa gör det av andra anledningar. Hur som helst, det är ju ett vilkor.

Jag läste en artikel om det för något år sedan. Helt sjukt, försäkringsbolagen vägrade betala om man hade druckit en starköl till maten. Jag tror t o m att det var med i Plus o att Sverker var arg på dem.
Så hävda att du inte hade druckit något.

davidhellmyrs
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1553
1078413
September 17, 2006 - 2:13 pm
sp_Permalink sp_Print

Nu har förhör och liknande skett. Och jag har fått lappar som jag måste posta snarast för att söka "ersättning".

Jag vet inte alls vad jag kan söka ersättning för. Vet ni?

Har läst lite på Brottsoffermyndigheten.

http://www.brottsoffermyndighe.....sp?id=2094

Och enligt mig verkar det som jag kan söka 5000kr i ersättning för att han "kränkt min integritet".

Men hur är det. Kan jag ställa upp fler krav för att han skadat min tand som kommer behöva vård vart 5'e eller vart 10'de år? Eller ställer jag dom kraven gentemot mitt försäkringsbolag via rättsskyddet?

Jag måste specifiera exakt vad jag söker ersättning för. Lite hjälp av någon som vet litegran mer än mig uppskattas.

Mvh/David

csm101
Member
Medlem
Forum Posts: 2672
1078430
September 17, 2006 - 2:48 pm
sp_Permalink sp_Print

davidhellmyrs wrote: Nu har förhör och liknande skett. Och jag har fått lappar som jag måste posta snarast för att söka "ersättning".

Jag vet inte alls vad jag kan söka ersättning för. Vet ni?

Har läst lite på Brottsoffermyndigheten.

http://www.brottsoffermyndighe.....sp?id=2094

Och enligt mig verkar det som jag kan söka 5000kr i ersättning för att han "kränkt min integritet".

Men hur är det. Kan jag ställa upp fler krav för att han skadat min tand som kommer behöva vård vart 5'e eller vart 10'de år? Eller ställer jag dom kraven gentemot mitt försäkringsbolag via rättsskyddet?

Jag måste specifiera exakt vad jag söker ersättning för. Lite hjälp av någon som vet litegran mer än mig uppskattas.

Mvh/David

Sveda och värk fick min apolare pengar för av en kille när de blivit misshandlade. Sen tror jag han åkte på att betala deras läkarkostnad med (när de åkte in till akuten för att kolla upp sig så att inget var brutet el dyl).

Men förutom det så tycker jag att det är misshandlaren som ska ebtala kostnmadena för den tandvård som du måste utföra...

MoparPower
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1613
1078645
September 17, 2006 - 10:22 pm
sp_Permalink sp_Print

"Nänä det är lugnt" och gå iväg har skyddat mig från många skador. Andra skador har man fått eller gett för att vänner inte vet hur man ska förhålla sig till vissa element i samhället.

azN-
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1651
1078728
September 18, 2006 - 9:57 am
sp_Permalink sp_Print

MoparPower wrote: "Nänä det är lugnt" och gå iväg har skyddat mig från många skador. Andra skador har man fått eller gett för att vänner inte vet hur man ska förhålla sig till vissa element i samhället.

Va?

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 192
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL