February 3, 2004
Lite information:
Är tokigt väder intresserad och har varit en massa år nu. Tänkte bara
meddela att den trackern du pastade har en väldigt dåligt träffsäkherhet.
Om du vill se åskans bana kring Stockholms trakterna bör du använda dig av EUCLID. Du hittar flera länkar på [url]www.blixten.tk[/url/
tjupp
December 28, 2003
Jag har nog vart ganska nära blixten idag iaf. 🙂
Började i morse med att vi skulle ha idrott och vara ute och jogga..
Jag började direkt att tjöta på läraren att det va så kallt och att vi bara hade shorts + tshirt men han sa att det va varmt ute och att det bara va att börja springa 🙂
Sagt och gjort.. Kommer kanske 500meter och då börjar duggregnet :/
Sen efter ytterligare 1-2 min så lyses hela alltet upp av en ENORM blixt.. Den syntes hur tydligt som helst även fast de var mitt på dagen..
Och 5 sek efter det kommer en bang som jag då aldrig har hört någon annanstans :9
Det lät verkligen BANG 😉
Och på det kommer århundrades hellregn och man blir blöt så innåt hel....
Tydligen hade blixten slagit ner i ett hur bara 100 meter därifrån 🙂
March 21, 2003
Marron wrote: [quote=Krqagyzzz][quote=MakubeX]Det var blixt och dunder här på västkusten igår.
verkligen, jag vaknade två gånger i natt av att åskan smällde till..
Jag också.. skönt att ligga i sin säng då och mysa när regnet bara vräker ner 😀
Nee blixten stör min skönhets sömn 😀
Ne men jag vaknar och har problem att somna om om det oskar. 🙄
March 7, 2004
badbolll wrote: Jag har nog vart ganska nära blixten idag iaf. 🙂
Jag började direkt att tjöta på läraren att det va så kallt och att vi bara hade shorts + tshirt men han sa att det va varmt ute och att det bara va att börja springa 🙂
Sen efter ytterligare 1-2 min så lyses hela alltet upp av en ENORM blixt.. Den syntes hur tydligt som helst även fast de var mitt på dagen..
Och 5 sek efter det kommer en bang som jag då aldrig har hört någon annanstans :9
Det lät verkligen BANG 😉
Och på det kommer århundrades hellregn och man blir blöt så innåt hel....Tydligen hade blixten slagit ner i ett hur bara 100 meter därifrån 🙂
isåfall skulle banget kommit precis efter blixten och inte efter 5 sekunder :bok:
March 10, 2002
Farbror wrote: Nee blixten stör min skönhets sömn 😀
Ne men jag vaknar och har problem att somna om om det oskar. 🙄
Men om det nu är blixten som stör din skönhetssömn så tycker jag att du kan rulla ner rullgardinen/persiennen/dra för gardinen så slipper ljuset från blixten. 😉
December 28, 2003
ZIre wrote: [quote=badbolll]Jag har nog vart ganska nära blixten idag iaf. 🙂
Det lät verkligen BANG 😉
Och på det kommer århundrades hellregn och man blir blöt så innåt hel....Tydligen hade blixten slagit ner i ett hur bara 100 meter därifrån 🙂
isåfall skulle banget kommit precis efter blixten och inte efter 5 sekunder :bok:
Bah 😉
Men aldrig hört talas om typ..äh
ja du vet "det va typ 100000 meter lång" ^^
Hhaha nej nu ska ja gå och lägga mej.. 😛
Men NÄRA var blixten!
1 Guest(s)