June 3, 2001
Hehe.. morgonen började ju bra..
Tur att man inte e rädd för blod..
Blödde på läppen.. pillade på en litan sak, var det nu var..
Hela handflatan blev full plus att det droppa på golv, en matta, massa på handfatet, en pall som syrran brukar stå på när hon borstar tänderna, fick på kläderna, rann längs med armarna mm..
Fick 2 bilder som ni antagligen inte vill se.
Fick ta dom med "fel" hand.
Blev nästan rädd ett tag där. :cy:
June 3, 2001
kottetrance wrote: ok... har jag fattat rätt?
Du pillade på ett litet sår på läppen , vilket resulterade i ett blodbad?????
ööh..du har inte blödarsjukan eller nåt?
Nää.. inget sår.. bara nån lite "plupp" jag inte haft förr.
Såg ut som en finne men det var det inte.
Blödde som fan ur den lilla, lilla saken..
Ingen blodsjuka här inte.
August 21, 2001
Gueno wrote: [quote=kottetrance]ok... har jag fattat rätt?
Nää.. inget sår.. bara nån lite "plupp" jag inte haft förr.
Såg ut som en finne men det var det inte.
Blödde som fan ur den lilla, lilla saken..
Ingen blodsjuka här inte.
Du hade säkert fått nån liten bubbla på en artär som du lyckades pilla hål på.. men .. vart tog bilderna vägen? Du kan ju inte ha tagit bilder för att inte sen visa dem för nån?
January 17, 2002
kottetrance wrote: ok... har jag fattat rätt?
Blödarsjuka (Hemofili) gör inte blodet tunnare =) Det påverkar inte sådana små sår som det gunnar fick på läppen heller. Så fort blodet kommer ut reagerar det på ämnen i luften och koagulerar endå. Blödarsjuka bör dock akta sig för inre blödningar i Bröst, buk och huvud eftersom man helst inte vill skära i dom :bgrin:
Gueno, börjar det blöda igen, så känn efter på höger/vänster sida (under) käkbenet och leta efter ett ganska stort blodkärl ca 2 cm från där käken börja gå upp mot tinningen och tryck det mot käkbenet. Det är blodkärlet som delvis förser allt runt/i käften på dig med blod, samma princip som att hålla tummen och pekfingret över näsbenet när du blöder i dom regionerna! Detta fungerar bra för er som blöder när ni tappar tänder också, om vi nu har några så unga här på forumet.
Och, jo, som tack för att jag upplyste dig om det här vill jag gärna se dom där 2 bilderna
2 Guest(s)