April 10, 2001
obelix wrote: [quote=kwansa]gör rent det riktigt nu :arg: ...för jag vet hur för jävligt det är och göra rent det iefter hand när det är massa skorpor och skit...satt med ett sår på 10x5 cm i 4 timmar och plocka sten dagen efter
Använd en nagelborste eller en rotborste...
Japp använde tandborste till attt rensa min underarm från glas efter en smärre incident,,, kan säga att svedan från borsten är 10 ggr bätre än igenvuxet skräp som kryper ut efter ett par år...
Ordnade dock en gratis semester pga. det sistnämnda en gång.. men det är la inget att uppmuntra ungdomarna med 🙂
April 10, 2001
fisken wrote: Jag är nog häftigast som har ett ärr på ca: 5 cm precis bredvid "paketet" efter en lite cykelolycka. Huden sprack så man såg in till bukhinnan. Skavde lite på pungen. just då var man inte så störig. Blödde som fan!
7 stygn blev det den gången, 6 stygn i bakhuvudet efter lite trädklättning.
Har ett 20 cm långt ärr strax lodrätt ovanför "paketet", krossad mjälte som pusslades ihop.
June 5, 2004
Själv skar man sig i armen med en sax i skolan...
Satt en tråkig rast å lekte lite me saxen å skoj-snackade skit om min polare som satt brevid,
då skulle ju han såklart skojja tebax genom att låtsas slå mig,
jag hoppar ju till av ren reflex å skär up ett sår.
Såret kändes inte ett dugg, men sen forsade det ut blod över hela armen.
Det blödde i en halvtimme efter det att jag skar mig.
så nu har jag ett 4cm långt ärr på armen 😉
EDIT: 100:ade inlägg 8)
April 10, 2001
whak wrote: Jag körde en slip maskin rätt över paketet. Fick inga skyddsbrallor så shortsen flög in i maskinen och chefen fick skruva isär maskinen. Var pinsamt att komma till sjukhudte sen, Men soft att dra dit 2ggr i vecka och låta brudar se å paketet. :p
I think we got a winner here 8)
November 29, 2003
Har ärret kvar om du inte tror mig. :S
Peter@20ghz wrote: [quote=whak]Jag körde en slip maskin rätt över paketet. Fick inga skyddsbrallor så shortsen flög in i maskinen och chefen fick skruva isär maskinen. Var pinsamt att komma till sjukhudte sen, Men soft att dra dit 2ggr i vecka och låta brudar se å paketet. :p
January 12, 2004
Peter@20ghz wrote: [quote=whak]Jag körde en slip maskin rätt över paketet. Fick inga skyddsbrallor så shortsen flög in i maskinen och chefen fick skruva isär maskinen. Var pinsamt att komma till sjukhudte sen, Men soft att dra dit 2ggr i vecka och låta brudar se å paketet. :p
:pray: :hb: :)R
April 10, 2001
whak wrote:
[quote=Peter@20ghz][quote=whak]Jag körde en slip maskin rätt över paketet. Fick inga skyddsbrallor så shortsen flög in i maskinen och chefen fick skruva isär maskinen. Var pinsamt att komma till sjukhudte sen, Men soft att dra dit 2ggr i vecka och låta brudar se å paketet. :p
Har ärret kvar om du inte tror mig. :S
Dom bitarna överlåter jag åt kåre,,, han gillar sånt.
March 10, 2002
whak wrote: Jag körde en slip maskin rätt över paketet. Fick inga skyddsbrallor så shortsen flög in i maskinen och chefen fick skruva isär maskinen. Var pinsamt att komma till sjukhudte sen, Men soft att dra dit 2ggr i vecka och låta brudar se å paketet. :p
Haha, vad klantigt. Kan fan inte sluta skratta. :)R
October 13, 2003
OMG! lyckat...
Kommer ihåg när jag gick i tvåan och hade träslöjd, en galen nyinflyttad jävel fick spatt efter jag hade retat honom lite, jagade efter mig med en aslång såg, med långa tänder; högg mig i handleden med den men som tur var missade han nåt vitalt...kan knappt tro att det hände än idag...
November 29, 2003
Men jag slapp attt sommarjobba och fick cash så jag var rätt nöjd endå. Tänk er tanken att efter en vecka på ett ntt jobb gå upp till chefen med slipmaskinen på dolmen och undra om han har verktyg. Han sa "ska vi åka till akuten" Nefan det är lugnt sa jag. Gick och bytte om och kalsongerna satt fast i... och kollade, fullt med blod bytte om och gick tillbaka och sa "vi åker nog till akuten endå"
March 10, 2002
Får väl också ta och berätta lite om mina ärr. 😛
Börjar från början:
Har ett ärr som täcker typ halva vänster knäet. Detta fick jag när vi renoverade vårt hus när jag var fem år. Snubblade och satte knäet i en sten.
Har ett på andra knäet som varit lila i två år nu. =) Fick det för ett par år sedan för en dum jävel som grävt i trägården hade tappat grus mitt i en sväng. Där kommer man med moppen i typ 55km/h och ska svänga. Sen ligger man, slog gnistor från moppen när jag gled och mitt skosnöre brann upp. 😛
Fick ytterliggare ett när jag turade med moppen. 😛 Fast detta är snarare ett bränn märke.
Lyckades somna när jag körde och körde in i en trottoarkant. 😛 Tur var att han jag skjutsade som inte hade hjälm gled ovanpå mig så han klara sig utan skador. =) Men jag fastnade med byxan i fotpinnen och benet låg mot kröken. Fick ett ganska stort brännmärke på insidan av vaden. =)
Sen har jag väl ett par ärr från små operationer som inte är så kul att höra om. =)
Edit: Blev många smileys 😀
2 Guest(s)