September 23, 2002
Någon här som regelbundet lämnar blod ?
Om inte, anmäl er nu 🙂
http://www.geblod.nu/
Jag ska iväg nu kl 11 och ge min första donation... lite nervöst kan jag meddela, eller snarare fruktansvärt nervöst, jag som dessutom hatar allt vad sjukhus heter och sprutor... :cy:
Jag återkommer med en analys(om jag inte tuppar av där inne...) och kanske ev bilder om jag får lov att ta bilder med min digikam där inne, det är tydligen modell stor kanyl har jag hört... :hrm:
Ah fy fan... :gråt:
September 23, 2002
[Iceboy wrote: ] Kanylen är inte tjockare än ett lillfinger, så de är ingen fara 😛
Tack för den Iceboy, just vad jag behövde höra 20min före tömning...
Förvånar mig inte om jag svimmar av där borta när jag får se Kanyl Bamse...
Nu drar jag, höres förhoppningsvis senare.
December 22, 2000
NH|Falcon wrote: [quote=[Iceboy]] Kanylen är inte tjockare än ett lillfinger, så de är ingen fara 😛
Tack för den Iceboy, just vad jag behövde höra 20min före tömning...
Förvånar mig inte om jag svimmar av där borta när jag får se Kanyl Bamse...
Nu drar jag, höres förhoppningsvis senare.
Haha! 😀 Lugnt ju, de ordnar sig! 😀 (i dom flesta fallen 😛 )
October 16, 2002
September 23, 2002
Man får 40:- eller 40 poäng (om man vill handla i deras lilla shop, som tanten i kassan sa)
40:- för 10minuter är rätt ok betalt, blir rätt bra timpeng, tyvärr får man ju bara lämna blod 4ggr/år.
Det blev tyvärr inga bilder, eftersom jag var så jävla nervös och spänd hela tiden.
Tanten sköt in kanylen rätt i en nerv oxå, så jag hade värk under hela tiden...inte alls kul.
För övrigt mår jag hur bra som helst, ingen yrsel eller nåt sånt.
Och kanylen var verkligen modell bamse, även om hon inte sköt in hela så var den tjock...
Gött att ha detta avklarat.
Ge blod nu grabbar/tjejer, det behövs. :heart:
August 20, 2001
Blue_Moon_ wrote: Bra att det finnns folk som lämnar blod! Hörde nått rykte om att hela stockholms blodreserv gick åt enbart vid operationen av anna lindh 😮
Själv så är det väl klart att man skulle vilja att det fins blod om man råkar ut för en olycka. Bra killar!
Verkar lite konstigt att de har blandat olika blodtyper då...
1 Guest(s)