April 1, 2003
Arny wrote: Mitt blod behåller jag för mig själv. Skulle aldrig ge blod till någon jag inte känner. Kan ju gå dit å lämna ett prov bara för att se om man har bra värden men aldrig att jag ger blod. Kan ju va vilket pack som helst som får det.
okej..och en dag råkar du ut för en olycka..o beöhber blod...o du överlever itne..pga att ingen vill ge blod...synd..
November 5, 2001
oxiswoofer wrote: [quote=Arny]Mitt blod behåller jag för mig själv. Skulle aldrig ge blod till någon jag inte känner. Kan ju gå dit å lämna ett prov bara för att se om man har bra värden men aldrig att jag ger blod. Kan ju va vilket pack som helst som får det.
okej..och en dag råkar du ut för en olycka..o beöhber blod...o du överlever itne..pga att ingen vill ge blod...synd..
Skrev att jag inte vill ge blod till någon jag inte känner. Släkt och vänner är helt ok eller om det finns någon annan bra anledning. Om man bara ger blod hur som helst till vem som helst vet man ju inte om den personen förtjänar det. Vill inte att mitt blod ska strömma runt i kroppen på en knarkare eller pedofil t.ex. Dessutom hamnar man i DNA-registret om man är blodgivare. Troligtvis finns man väl redan där men man vet aldrig. Storebror ser dig...
January 1, 2003
oxiswoofer wrote: Var idag på Droppen i gbg idag..o lämnade ett prov så jag kan bli blodgivare... nu undrar jag, hur många e det här som e det? intressant att veta hur många som e givmilda:) 8)
Du glömde ett val: "Är inte blodgivare för att jag inte fått tummen ur."
January 1, 2003
Arny wrote:
Skrev att jag inte vill ge blod till någon jag inte känner. Släkt och vänner är helt ok eller om det finns någon annan bra anledning. Om man bara ger blod hur som helst till vem som helst vet man ju inte om den personen förtjänar det. Vill inte att mitt blod ska strömma runt i kroppen på en knarkare eller pedofil t.ex. Dessutom hamnar man i DNA-registret om man är blodgivare. Troligtvis finns man väl redan där men man vet aldrig. Storebror ser dig...
Det var det fånigaste. Väx upp!
Du kanske blir räddad själv av en pedofil.
February 21, 2003
Peter@20ghz wrote: Självklart.
Tömde en gång själv blodförådet på ett sjukhus, sen dess har jag lämmnat blod.
Vidare kan man även lämna plasma på många mottagningar.
😮
Nu får du allt berätta vad som hände!
För egen del så lider jag av smärre sprutskräck så blodgivning är inget alternativ 😕
2 Guest(s)