Blodspengar|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Blodspengar
Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
sp_UserOfflineSmall Offline
1022586
March 11, 2006 - 10:10 pm
sp_Permalink sp_Print

Coore wrote: [quote=Delph1]Fick mina pengar för allt j**la lidande jag fick gå igenom nyligen med nacken och jag ska bränna allt. Det är pengar som ska kompensera för vad jag fått gå igenom och då tänker jag fan använda dom för det också. 😉

Skulle råda till det samma för att bara sitta på pengar blir ingen glad av. Använd skiten!

//Andreas

Men nu är det ju faktiskt lite skillnad då du redan har flyttat etc och inte behöver ett startkapital.

Hade jag varit dig så hade jag sparat nästan varenda krona. Jag själv pluggar på högskolan och har inga pengar alls liggande på något sparkonto, det är lagomt kul nu när man funderar på att ta lite ledigt och dra iväg till alperna i några månader. Hade jag haft 60 000:- liggande så hade resan garanterat blivit av, nu är det tyvärr svårare att få ihop det.

Sen tycker jag att det är rätt självklart att du ska spara pengarna eftersom du själv inte vet vad du ska göra för dom. Det är ingen ide att leta efter något att bränna pengarna på.

Mår fortfarande inte bättre av att bara sitta på pengarna. Det var min poäng.

Hur man använder pengarna sen är ju givetvis upp till en själv, Jag skulle investera i saker jag skulle behöva senare som TV och möbler. Inte sätta in skiten i fonder och annat.

//Andreas

maedhros
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 845
sp_UserOfflineSmall Offline
1022587
March 11, 2006 - 10:12 pm
sp_Permalink sp_Print

låter ju som en mycket bättre idé att spara så mycket man kan men ändå ha lite roligt för stunden med pengarna. Så blir nog o köpa nån tv i 10000 kronors klassen sen spara resten, plus lite till för jag sparar pengar varje månad.50000 kr skulle komma in väldigt bra när man flyttar sen! så man får lite moderna schyssta möbler och liknande! plus den nya tvn som man säkert kan dra med 😛

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 322
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL