"Jag är för dödstraff. Den som har begått ett
fruktansvärt brott måste få ett passande straff.
Så han lär sig till nästa gång."
(Britney Spears)
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
coalan wrote: klämmer i direkt med old... 😉
*edit* kunde man förvänta sig annat
Japp, den grodan hoppade ur för ett bra tag sen..
Men skoj ändå..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
March 10, 2002
MrWeizel wrote: [quote=Dehman][quote=Öwall][quote=chrippaz]Kanske är buddist?
tror du får leta länge innan du hittar en buddhist som är för dödsstraff =)
Tror han syftade på reinkarnation 😉
Jo, men fortfarande: Försök hitta en buddhist som är för dödsstraff 😛
Jadu, jag ska bli buddist. Jag är för dödsstraff. 😉
January 28, 2003
Dehman wrote: [quote=MrWeizel][quote=Dehman][quote=Öwall][quote=chrippaz]Kanske är buddist?
Jo, men fortfarande: Försök hitta en buddhist som är för dödsstraff 😛
Jadu, jag ska bli buddist. Jag är för dödsstraff. 😉
"Ska bli" är då inte samma sak som "är" 😛
November 26, 2002
Dehman wrote: [quote=Öwall][quote=chrippaz]Kanske är buddist?
om man tror på reinkarnation så tror man i princip att det inte behövs några straff överhuvudtaget, eftersom man återföds som olika roliga saker beroende på hur man har levt sitt liv.
kast och karma du vet, vill man bli ett stolpiller kan man väl mörda och våldta, annars bör man nog låta bli.
tänk om det vore så enkelt.
October 22, 2002
gällande hårda straff eller icke så finns det både nackdelar och fördelar..
ska vi jämnföra vårt "Civiliserat" samhälle med tex Saudiarabien där de har riktigt hårda straff så sitter vi verkligen riktigt illa till...
I saudiarabien förekommer dödstraff, handkappning osv osv osv
i sverige förekommer böter ifall du som offer till ett brott slår rånaren...*LOL 2K*
iaf... till det viktiga... i sverige har vi alla möjliga säkerhetssystem, vakter, video kamrer osv osv osv och i saudiarabien existerar inget av detta...
alla banker, affärer och liknande är obevakade, vissa lämnar tom sina affärer öppna när de tex ska på dass eller be eller utföra andra ärenden..
till det viktiga, ifall vi skall jämnföra sveriges och saudiarabiens brottsstatistik, så kommer de inte ens upp i 1% av de brotten som förekommer i sverige under ett år..... och då menar jag alla möjliga brott, från rån till våldtäckt....(och ska man jämnföra med USA *frihetens land* så lol då)
varför kommer frågan? det är helt enkelt att de har ett bra system som fungerar... trots att de får mer besökare per år än vad sverige får på 1000 år......
gör du detta så får du detta, punkt slut, enklare blir det inte...
kom inte och säg att kriminalitet är okej, för det är de inte och det kommer de aldrig att bli.... :bgrin:
:pray: JA till hårda straff..
PS: föresten varför ska man vara kriminel i ett samhälle som vårat där allt från vård till socialbidrag existerar?
March 8, 2004
CasO wrote: till det viktiga, ifall vi skall jämnföra sveriges och saudiarabiens brottsstatistik, så kommer de inte ens upp i 1% av de brotten som förekommer i sverige under ett år..... och då menar jag alla möjliga brott, från rån till våldtäckt....(och ska man jämnföra med USA *frihetens land* så lol då)
Vart får du dom siffrorna ifrån? och menar du att det skulle förekomma fler brott i usa per 1000 invånare än vad det gör i sverige?
Jag har inget att backa upp mina "påståenden" med men jag skulle vilja se dig göra det.
/Niklas
Tyckte det var viktigt att skriva under med sitt riktiga namn när det handlade om politik och åsikter : )'
EDIT: Men se framför allt till att tala om vart du har fått saudiarabiens brottstatestik ifrån eller är det mest som du tror..
2 Guest(s)