October 22, 2002
[TURK wrote: Hakan][quote=CasO]till det viktiga, ifall vi skall jämnföra sveriges och saudiarabiens brottsstatistik, så kommer de inte ens upp i 1% av de brotten som förekommer i sverige under ett år..... och då menar jag alla möjliga brott, från rån till våldtäckt....(och ska man jämnföra med USA *frihetens land* så lol då)
Vart får du dom siffrorna ifrån? och menar du att det skulle förekomma fler brott i usa per 1000 invånare än vad det gör i sverige?
Jag har inget att backa upp mina "påståenden" med men jag skulle vilja se dig göra det.
/Niklas
Tyckte det var viktigt att skriva under med sitt riktiga namn när det handlade om politik och åsikter : )
ajabaja du hehe, vi får inte diskutera politik här inne
gällande mina siffror.. ska jag vara ärlig så gav jag inte direkt ut några siffor utan mer ett ungefär... vill du kolla upp detta får du söka själv...
jag skriver bara vad jag blir undervisad om i skolan 😉
och det är faktiskt sant att i saudiarabien förekommer brott på en väldigt liten skala....
1:100 om man ska jämnföra med sverige tycker jag iaf hehe...
EDIT: jaa jag kan faktiskt säga direkt att det händer fler brott i USA än vad det gör i sverige... och det är inte så konstigt när 15 åriga skit ungar går runt med vapen =)
gällande saudiarabiens brottsstatistik så har jag inte fått tag på den på något sätt, utan det rättare sagt en artikel jag fick läsa i skolan...
men försök gärna hitta den om du kan, skullo vara intressant och titta på =)
January 23, 2002
MrWeizel wrote: Den skrattade jag gott åt när skidan skickade till mig innan 😀
Men rätt konstigt, Spitting Bears är ju känd för sin höga IQ 🙄
BTW; Är hon verkligen blond från början??
Ja hon är väl blond från början. 😕
Sen är väl inte sprittan känd för sin IQ, i alla fall inte höga, men däremot Shakira har ju tydligen rätt hög IQ och är tydligen smart som få. 🙂
August 16, 2002
CasO wrote:
i sverige förekommer böter ifall du som offer till ett brott slår rånaren...*LOL 2K*
?
smells like bullshit... en vanlig myt, ungefär som att livstid är 12 år som vissa tror... livstid är 36 år sen kan man söka efter tidsbestämmt eller benådning genom att skicka brev till regeringen... sen angående att slå nån på käften som försöker råna dig, tror du seriöst att man för böter? sveriges lagstiftning ger en individ väldigt stora rättigheter att försvara dig själv och din egendom, du får tex döda en person om han föröker döda dig... sen om ingen kan bevisa att han försökte råna dig men att det finns bevis att du slog han så är det en annans sak... samma om du mördat nån men ingen kan bevisa att han försökt mörda dig...
June 30, 2003
ilg@dd wrote: "Jag är för dödstraff. Den som har begått ett
fruktansvärt brott måste få ett passande straff.
Så han lär sig till nästa gång."(Britney Spears)
Låter lite som en kille i min klass sade, när läraren berättade att det finns en person i Sverige som erkänt alla ouppklarade mord sedan sjuttiotalet (namn, någon?)
"Men sätt honom i elektriska stolen, så får vi se vad han säger sen!"
Dock så är han inte blond, men här kommer ett till, Jocke är blond:
Christina: ”Tänk er en julafton, man drömmer sig tillbaka till när man var fem år, och mamma säger; titta, där ute kommer...”
Jocke: ”Pappa!”
- Christina försöker förklara för klassen om jultomte är konkret eller abstrakt
January 28, 2003
Naughtyboy2 wrote: Har verkligen Britney Spears sagt det där?
Jag är skeptisk, bara för det trycks i en tysk tidning så behöver det knappast vara sant.
Jo, det var väl tyskar som sa att någon av de svenska prinsessorna skulle gifta sig med någon spansk prins eller vad det var
October 22, 2002
keffing wrote: [quote=CasO]
i sverige förekommer böter ifall du som offer till ett brott slår rånaren...*LOL 2K*
?
smells like bullshit... en vanlig myt, ungefär som att livstid är 12 år som vissa tror... livstid är 36 år sen kan man söka efter tidsbestämmt eller benådning genom att skicka brev till regeringen... sen angående att slå nån på käften som försöker råna dig, tror du seriöst att man för böter? sveriges lagstiftning ger en individ väldigt stora rättigheter att försvara dig själv och din egendom, du får tex döda en person om han föröker döda dig... sen om ingen kan bevisa att han försökte råna dig men att det finns bevis att du slog han så är det en annans sak... samma om du mördat nån men ingen kan bevisa att han försökt mörda dig...
bull och bull, du baserar inte ens dit svar på verkligheten..
jag känner två stycken person som blev tvugna till att betala pengar till rånare....
vid ena tillfället sprang offret efter rånaren och rånaren trillade och bröt benet.. och vid det andra tillfället när rånaren fick spö..
tror du inte på mig så gå och läs svenska lagarna lite djupare 😉
1 Guest(s)