BMW|Page 3|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
BMW
alrik
Member
Medlem
Forum Posts: 2923
sp_UserOfflineSmall Offline
1147460
July 13, 2007 - 5:32 pm
sp_Permalink sp_Print

skiroy wrote: [quote=Joni]Som skiroy säger BMW är långt ifrån felfria, MEN det är relativt lika vad det gäller alla bilmärke idag. Finns alltid något som kan bli bättre!

Beta; jo en 1700kg(bytte till en touring, utökning på G) är lite mer det än din lilla lådbil X)

Sedär...en man som är klarsynt till skillnad mot alla zatzymuppar som inte tål att man kritiserar BMW. :pidu:

Sen kommer alltid ett särskilt argument varför BMW är bäst.

- Runt ringen så är BMW snabbare än din Volvo/Saab/Audi/xxxx.

Om man kritiserar ett märket för just märket så är de ju knas men med riktig kritik så ska man tåla de.

Fast de kanske beror på att BMW:s körs mest av finniga 18-åringar och förortsmänniskor?!?! :bgrin:

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
1147462
July 13, 2007 - 5:40 pm
sp_Permalink sp_Print

fisken wrote: Sen kommer alltid ett särskilt argument varför BMW är bäst.

Om man kritiserar ett märket för just märket så är de ju knas men med riktig kritik så ska man tåla de.

Fast de kanske beror på att BMW:s körs mest av finniga 18-åringar och förortsmänniskor?!?! :bgrin:

Det stämmer...men du glömde alla småmuppar som är ca 15 år och deras farsas BMW.
Det värsta med det där forumet är allt rövslickande som sker där.

alrik
Member
Medlem
1147463
July 13, 2007 - 5:43 pm
sp_Permalink sp_Print

skiroy wrote:
Det stämmer...men du glömde alla småmuppar som är ca 15 år och deras farsas BMW.

Att ens ifrågasätta någon som börjar på Q eller A resulterar i ban direkt. Klubb för inbördes beundran som vi normala kan ha nytta av för att vi gillar bilar och ibland söker tips på.

skiroy
Member
Medlem
1147464
July 13, 2007 - 5:54 pm
sp_Permalink sp_Print

fisken wrote: [quote=skiroy] Det stämmer...men du glömde alla småmuppar som är ca 15 år och deras farsas BMW.

Att ens ifrågasätta någon som börjar på Q eller A resulterar i ban direkt. Klubb för inbördes beundran som vi normala kan ha nytta av för att vi gillar bilar och ibland söker tips på.

Stämmer så bra så. 😀

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
1147468
July 13, 2007 - 6:03 pm
sp_Permalink sp_Print

fisken wrote: [quote=skiroy][quote=Joni]Som skiroy säger BMW är långt ifrån felfria, MEN det är relativt lika vad det gäller alla bilmärke idag. Finns alltid något som kan bli bättre!

Beta; jo en 1700kg(bytte till en touring, utökning på G) är lite mer det än din lilla lådbil X)

Sedär...en man som är klarsynt till skillnad mot alla zatzymuppar som inte tål att man kritiserar BMW. :pidu:

Sen kommer alltid ett särskilt argument varför BMW är bäst.

Ringen? Den på toalettstolen?
😛

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

skiroy
Member
Medlem
1147469
July 13, 2007 - 6:07 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: Ringen? Den på toalettstolen?
😛

Ha ha ha... 🙄
Du vet mycket väl vad som åsyftas här. 😉

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
1147471
July 13, 2007 - 6:11 pm
sp_Permalink sp_Print

skiroy wrote: [quote=ilg@dd]Ringen? Den på toalettstolen?
😛

Ha ha ha... 🙄

Näe, inte så säker på det.. Königsring i Tyskland eller vad det heter?
Isf är det knappast vad jag bedömmer som en toppenreferens vad det gäller kvalitet på BMW..
Har definitivt ingen inverkan på mina bilköp iaf, eftersom jag anser mej ha kört vilse när jag hamnar i höjd med Gävle...

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

skiroy
Member
Medlem
1147473
July 13, 2007 - 6:27 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: [quote=skiroy][quote=ilg@dd]Ringen? Den på toalettstolen?
😛

Ha ha ha... 🙄

Isf är det knappast vad jag bedömmer som en toppenreferens vad det gäller kvalitet på BMW..
Har definitivt ingen inverkan på mina bilköp iaf, eftersom jag anser mej ha kört vilse när jag hamnar i höjd med Gävle...

Nüburgring...rätta namnet är snarare nordschleife.
En sann klassiker!

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
1147475
July 13, 2007 - 6:36 pm
sp_Permalink sp_Print

skiroy wrote: [quote=ilg@dd][quote=skiroy][quote=ilg@dd]Ringen? Den på toalettstolen?
😛

Ha ha ha... 🙄

Nüburgring...rätta namnet är snarare nordschleife.
En sann klassiker!

Äsch, skitsamma.. Tyskt påhitt i vilket fall som helst, inget att bry sej om..
Jag menar, en nation som startat 2 världskrig och förlorat dem båda är just inget att hänga i julgranen.
😛

skiroy
Member
Medlem
1147476
July 13, 2007 - 6:40 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: Äsch, skitsamma.. Tyskt påhitt i vilket fall som helst, inget att bry sej om..
Jag menar, en nation som startat 2 världskrig och förlorat dem båda är just inget att hänga i julgranen.
😛

Spelar ingen roll vad gäller det där med världskrig.
Tjacka Grand Prix Legends och nöt in nordslingan så fattar du vilken jäkla utmaning den banan är!
Finns iofs konsoler med bilspel där du kör nordslingan med hyfsad realism men med GPL är det något helt annat.
Skitskoj och det tar tid att memorera banan kan jag lova.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
1147480
July 13, 2007 - 6:50 pm
sp_Permalink sp_Print

skiroy wrote: [quote=ilg@dd]Äsch, skitsamma.. Tyskt påhitt i vilket fall som helst, inget att bry sej om..
😛

Spelar ingen roll vad gäller det där med världskrig.
Tjacka Grand Prix Legends och nöt in nordslingan så fattar du vilken jäkla utmaning den banan är!
Finns iofs konsoler med bilspel där du kör nordslingan med hyfsad realism men med GPL är det något helt annat.
Skitskoj och det tar tid att memorera banan kan jag lova.

Bahh, allt som har med Tyskland att göra är försumbart..
😛

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1147485
July 13, 2007 - 7:23 pm
sp_Permalink sp_Print

/me sa fel sak om Q. IP-ban på studs 😀

//Andreas

skiroy
Member
Medlem
1147486
July 13, 2007 - 7:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: /me sa fel sak om Q. IP-ban på studs 😀

//Andreas

Hehe...samma här. 😀

alrik
Member
Medlem
1147487
July 13, 2007 - 7:55 pm
sp_Permalink sp_Print

skiroy wrote: [quote=Delph1]/me sa fel sak om Q. IP-ban på studs 😀

//Andreas

Hehe...samma här. 😀

Som sagt... Inbördes beundran... 🙂

Nordslingan är fan hård att memorera. Har kört bra många varv och i princip varje gång glömmer man bort något parti där det går mindre bra.

Nästa sommar blir det ner dit för att köra iaf. Några kompisar till mig har varit nere några gånger och 2008 bär de av igen. Ska bli skoj att känna på banan på riktigt och smyga runt den i måttligt tempo.

skiroy
Member
Medlem
1147490
July 13, 2007 - 8:27 pm
sp_Permalink sp_Print

fisken wrote: [quote=skiroy][quote=Delph1]/me sa fel sak om Q. IP-ban på studs 😀

//Andreas

Hehe...samma här. 😀

Som sagt... Inbördes beundran... 🙂

Nordslingan är fan hård att memorera. Har kört bra många varv och i princip varje gång glömmer man bort något parti där det går mindre bra.

Nästa sommar blir det ner dit för att köra iaf. Några kompisar till mig har varit nere några gånger och 2008 bär de av igen. Ska bli skoj att känna på banan på riktigt och smyga runt den i måttligt tempo.

Där går det inte att säga emot.
Nordlingan är inte lätt att köra på men sjukt kul när det stämmer.

Du får smyga runt...jag hoppas att det går bättre för dig mot för en polare som skrotade en Porsche 911 mot ett armcoräcke på sidan där jag satt. 😀

hawkie
Member
Medlem
Forum Posts: 2327
1147492
July 13, 2007 - 8:40 pm
sp_Permalink sp_Print

Flickor flickor. Jag skulle vilja säga att ni inte vet vad ni pratar om när ni dissar Bayerns finest.

Vem har klämt ut 340hk ur 3.2 liters sexa och serieproducerat den i en bil? Dessutom i en bil som är riktigt rolig på många sätt, kanske inte den bensinsnålaste men hur viktigt är det när man köper en rolig bil?

Annars så kan jag väl bara säga stay tuned så ska jag och en bekant visa lite klipp med bla M5 E39, visserligen får den en svår match av GTR:en men sen slår spärren i 😉

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
1147497
July 13, 2007 - 8:49 pm
sp_Permalink sp_Print

hawkie wrote: Flickor flickor. Jag skulle vilja säga att ni inte vet vad ni pratar om när ni dissar Bayerns finest.

Vem har klämt ut 340hk ur 3.2 liters sexa och serieproducerat den i en bil? Dessutom i en bil som är riktigt rolig på många sätt, kanske inte den bensinsnålaste men hur viktigt är det när man köper en rolig bil?

Annars så kan jag väl bara säga stay tuned så ska jag och en bekant visa lite klipp med bla M5 E39, visserligen får den en svår match av GTR:en men sen slår spärren i 😉

Trodde det var kvaliteten som avhandlades, men det kanske inte finns argument för det eftersom hk dras upp?
😛

skiroy
Member
Medlem
1147499
July 13, 2007 - 8:54 pm
sp_Permalink sp_Print

hawkie wrote: Flickor flickor. Jag skulle vilja säga att ni inte vet vad ni pratar om när ni dissar Bayerns finest.

Här dissar vi inte det du diggar...
Men det är allt som oftast blaha blaha mot för detta...
http://www.6speedonline.com/fo.....hp?t=90177

Du får hissa en BMW hur mycket som helst men det kommer aldrig i närheten mot detta. 🙂

alrik
Member
Medlem
1147500
July 13, 2007 - 8:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Att BMW gör fina bilar är de ju ingen här som frågasatt. Däremot att BMW är oövervinnliga som många tror eller påstår är ju totalt galet.

BMWs motorer är mumma håller jag med om. M-modellerna är rejält fina, dock så verkar många tro att deras 318 går som en M3 osv.

Du vet precis vad jag menar med attityden som florerar på Zandlådan zatzy.

OT:
Har du inte plockat bort fartspärren Skylinen? Eller var de beemerns spärr som slog in?

Var lite roligt när jag åkte på lite med min Type R. När vi stannat så säger tjejen som jag åkte med (mot).
- Din bil ska inte gå sådär fort, den ska enbart gå 180.
- Om spärren finns kvar svarade jag då 🙂

Jonatan Hertzberg
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1706
1147502
July 13, 2007 - 9:05 pm
sp_Permalink sp_Print

Men seriöst, zatzy är nog sveriges mest pinsamma forum. Pojkarna där har tittat för mycket på fast and the furious.

Förresten... lagom glad "derail" det blev på denna tråden nu? 😀

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 144
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL