September 12, 2001
Joni wrote: Men seriöst, zatzy är nog sveriges mest pinsamma forum. Pojkarna där har tittat för mycket på fast and the furious.
Förresten... lagom glad "derail" det blev på denna tråden nu? 😀
Japp!
Zatzy är forumet för alla fast & the furios vilket klart avspeglar sig. 😉
Pinsamt! 😀
Och ja...tråden har tagit en trevlig vändning. 😉
skiroy wrote: [quote=Joni]Men seriöst, zatzy är nog sveriges mest pinsamma forum. Pojkarna där har tittat för mycket på fast and the furious.
Förresten... lagom glad "derail" det blev på denna tråden nu? 😀
Japp!
Zatzy är forumet för alla fast & the furios vilket klart avspeglar sig. 😉
Pinsamt! 😀
Och ja...tråden har tagit en trevlig vändning. 😉
?
I min värld är inget som har något med Tyskland att göra "trevligt".
Det enda trevliga är väl att dessa nazikälkar behöver repareras ofta, och med reservdelspriserna och dom icke logiska konstruktionerna så ger det ett visst klirr i kassan..
(Fanns tydligen något positivt med Tysken iaf)
😛
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
September 12, 2001
ilg@dd wrote: ?
Det enda trevliga är väl att dessa nazikälkar behöver repareras ofta, och med reservdelspriserna och dom icke logiska konstruktionerna så ger det ett visst klirr i kassan..
😛
Du dissar tyskar i onödan!
Det är sådana som du som bidrar till minskade relationer. 😉
skiroy wrote: [quote=ilg@dd]?
😛
Jag är väl antagligen "främlingsfientlig" som det så fint heter..
😛
Nu kommer ju BMW från Tyskland, så det skulle kännas lite korkat att dissa någon annan nation i den här tråden..
🙄
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
September 5, 2001
fisken wrote: [quote=hawkie]Flickor flickor. Jag skulle vilja säga att ni inte vet vad ni pratar om när ni dissar Bayerns finest.
Vem har klämt ut 340hk ur 3.2 liters sexa och serieproducerat den i en bil? Dessutom i en bil som är riktigt rolig på många sätt, kanske inte den bensinsnålaste men hur viktigt är det när man köper en rolig bil?
Annars så kan jag väl bara säga stay tuned så ska jag och en bekant visa lite klipp med bla M5 E39, visserligen får den en svår match av GTR:en men sen slår spärren i 😉
Att BMW gör fina bilar är de ju ingen här som frågasatt. Däremot att BMW är oövervinnliga som många tror eller påstår är ju totalt galet.
BMWs motorer är mumma håller jag med om. M-modellerna är rejält fina, dock så verkar många tro att deras 318 går som en M3 osv.
Du vet precis vad jag menar med attityden som florerar på Zandlådan zatzy.
OT:
Har du inte plockat bort fartspärren Skylinen? Eller var de beemerns spärr som slog in?
Var lite roligt när jag åkte på lite med min Type R. När vi stannat så säger tjejen som jag åkte med (mot).
- Din bil ska inte gå sådär fort, den ska enbart gå 180.
- Om spärren finns kvar svarade jag då 🙂
Hehe, en klassiker, fick samma gensvar när en gubbe i M3 E36 skulle skryta med sin cab 😉 Bayerns spärr går in vid 250 det gör inte Nissens 🙂
Skiroy: Gamla M3 E46, nypris ~560 000:- Samtliga GT2, nypris 1 200.000. ++
Skillanden är ganska stor, jag kommer aldrig kunna köpa en GT2 helt ny, en M3.. kanske? Attityden känner jag dock igen, men den kommer man ju aldrig ifrån. Vare sig det handlar om BMW,MB,Porsche.. Hugo Boss, Lacoste och Tiger. Vissa har den förmågan bara, andra inte. Hänger liksom inte ihop med bilen. Att BMW tar överpriser är ju inget nytt, 800:- för felkodskontroll.. 5 min jobb, men men. Kostar att ligga på topp, vad kostar det på Porsche? Service? etc.
316,318,320 med M märken är ju samma sak som alla S40/V40 med evo/impreza vingar eller R märken, men ingen verkar störa sig av det, eller civics/crx med Type-R märken.
ps. Skulle jag nu köpa Posse skulle det bli utan tvekan en GT3 00:a.
September 12, 2001
ilg@dd wrote: [quote=skiroy][quote=ilg@dd]?
😛
😛
Nu kommer ju BMW från Tyskland, så det skulle kännas lite korkat att dissa någon annan nation i den här tråden..
🙄
Ärligt talat...du är bara löjlig när du snackar på det där sättet! 🙄
skiroy wrote: [quote=ilg@dd][quote=skiroy][quote=ilg@dd]?
😛
😛
🙄
Ärligt talat...du är bara löjlig när du snackar på det där sättet! 🙄
Du har naturligtvis full rätt att tycka så, men nu är det så att jag gillar inte Tyskar öht.. Varken folket där eller deras bilar.
Det finns en hel del jag anser löjligt också, men det tar vi någon annan gång.
September 12, 2001
hawkie wrote: ps. Skulle jag nu köpa Posse skulle det bli utan tvekan en GT3 00:a.
Javisst...det tycker jag du ska göra! 🙂
Har du fått prova en så pass rolig bil så är det inte lätt att backa tillbaka kan jag säga. 🙂
Gör det...sikta på en sådan bil och inse att detta är bilen som har prestanda men som räcker till mer än väl för att åka iväg för handla mat och andra vardagsärenden.
Porsche är oslagbara...superbilsprestanda till priset att kunna köra den som en vardagsbil.
September 5, 2001
skiroy wrote: [quote=hawkie]ps. Skulle jag nu köpa Posse skulle det bli utan tvekan en GT3 00:a.
Javisst...det tycker jag du ska göra! 🙂
Har du fått prova en så pass rolig bil så är det inte lätt att backa tillbaka kan jag säga. 🙂
Gör det...sikta på en sådan bil och inse att detta är bilen som har prestanda men som räcker till mer än väl för att åka iväg för handla mat och andra vardagsärenden.
Porsche är oslagbara...superbilsprestanda till priset att kunna köra den som en vardagsbil.
Medveten om detta, men siktar vår regering på 20kr/l kanske man skulle skaffa en Prius först och en 00:a sen. Har hittat fina exemplar för 300 000:- i Tyskland, men för 300 000 får man mycket i Japanskt glädje 😉
En in-house byggd Mines(N1 RB26DETT) motor, 580hk dagen in och ut med sex växlad sekvenciell låda i en R32. Mycket hokus pokus, men oj vilket drag 🙂 Det är oslagbart...
Samma motor som denna i ett lättare chassi med en vassare växellåda, tror inte mycket kan sätta imot på banträffarna 😉
OJ vad ot...
1 Guest(s)