October 31, 2003
Nej, jag menar inte att dom inte har blinkers och parkerar som dom vill (vilket dom gör). Jag hade lovat min polare att hämta hans m635 till vår servicen. Problemet var att han jobbar skift på Husqvarna och slutar elva på kvällen medans jag börjar 6:45. Men man vill ju hjälpa en polare. Sagt och gjort hämtade jag honom 23:01 och åkte till garaget utanför Jönne. När han sedan ska starta sin etanol konverterade bil i 2 plusgrader tar batteriet slut. Han har givetvis inga startkablar, vi får låna på Shell. Vi får knuffa bilen för att komma åt med korta kablar. När vi har fått igång bilen har det snöat lite och han har sommardäck. Det tar en halvtimme att få upp bilen för en tremeters backe. Jag åker framför och ser att han inte kommer fran efter en kurva, den har dött igen. Bogsering utan nödblink i två mil. Hundra meter från verkstaden kommer farbror blå och har synpunkter. Ska jag behöva få böter och en förkylning för att man är hygglig?? Bäst att HV vinner annars får jag frispel.
July 4, 2003
Bogus^ wrote: [quote=jonte_power][quote=Marron]man ska inte ha nödblink när man bogserar.. däremot vanligt ljus..
exakt.. nödblink får endast användas då bilen står stilla och utgör fara för andra trafikkanter
eeh nej... man ska ha varningsblink vid bogsering...
Precis!
"There's no such thing as a free lunch"
"Because I am the Only Gay in the Village" - Little Britain
2 Guest(s)