May 24, 2001
Hej på alla som orkar läsa tråden 😉
Ska på Jobb intevju i mölndal området i morgon.
iom att jag bor just nu typ 35 mil från götet så har man ju lite funderingar.
Måste skaffa nåt boende, har hört att de ska va svårt o få tag på, typ hyresrätt...
Vart ska man försöka bo, ska nog undvika begsjön verkar det som iaf 🙂
Finns det nåt kul för en datornörd därnere??
Mvh / Jörgen
*---- Muskler o solbränna är mesigt ----*
[Athlon X2 5000+@3.1Gh|ASock planka |2Gb|900GB HDD[Radeon 3850|Vista Home premium]
December 6, 2006
Jag avskyr Göteborg, föredrar landsbygderna ( om det nu kallas så ? Landet helt enkelt 😛 ) men "datornördigt" sagt har vi väl de lite bättre med mycket av de mesta 😛
För svaret på din fråga om det finns något kul för en "datornörd" så är det väl att det finns tillgång till BBB 100 / 10 fiber lite överallt.. iallafall där jag bor finns BBB tillgängligt överallt.
Det kanske inte är en jätte anledning till att bo här men det enda jag är avundsjuk för när jag är ute på landsbygden och inte i Göteborg är att det just inte finns tillgång till fiberuppkopplingar. 🙂
May 6, 2002
Visst kan man få tag på hyresrätter men man får ha kontakter eller en hartass i röven. Finns väl en och annan ledig lya i förorterna iofs.
Här kan du ju leta lite: (good luck lolll)
http://www.poseidon.goteborg.se/sv/
Här vill du nog bo:
Centrum
Linnestaden (t.ex Masthugget, Annedal, Olivedal)
Majorna (t.ex Kungsladugård, Stigberget)
Örgryte (t.ex Lunden, Redbergslid)
Härlanda (t.ex Kålltorp)
Här vill du nog inte bo:
Bergsjön
Lövgärdet
Gårdsten
Boskapsgården
December 6, 2006
retur till padda, men svar till Primus:
Då jag själv arbetar som fastighetsskötare från och till vet jag mycket väl vilka Poseidon är och dom ska du inte leta lägenhet hos om du vill ha service då, vad jag förstått, dom är katastrofala på det 🙂
Och om du vill ha livet i behåll och inte få risken att bli rånad eller liknande ska du INTE bo i en del av dom områden Dani rekommenderar:
Biskopsgården ( även kallat Boskapsgården, som någon skrev )
Bergsjön
Angered
Resten såg väl bra ut =)
August 13, 2004
Biskopsgården är inte så farligt som ni påstår, visst sitter du uppe vid typ Friskväderstorget stöter du kanske på en del små"gangstrar" som vill vara tuffa men brukar inte hända så mycket mer än så.
Spårvagnen går ju igenom hela stället, tar väl max 5 min att gå till vagnen från de flesta ställen och sen är du ju borta ändå.
Gått i skola här från 1-9 och bott här (strax utanför förr) i princip hela mitt liv och har inte råkat ut för några större missöden.
Skulle nog säga att det är större chans att stöta på massa drägg i centrum för det finns betydligt mer att göra där än i utkanterna.
May 6, 2002
wojt wrote: Biskopsgården är inte så farligt som ni påstår, visst sitter du uppe vid typ Friskväderstorget stöter du kanske på en del små"gangstrar" som vill vara tuffa men brukar inte hända så mycket mer än så.
Spårvagnen går ju igenom hela stället, tar väl max 5 min att gå till vagnen från de flesta ställen och sen är du ju borta ändå.
Gått i skola här från 1-9 och bott här (strax utanför förr) i princip hela mitt liv och har inte råkat ut för några större missöden.
Skulle nog säga att det är större chans att stöta på massa drägg i centrum för det finns betydligt mer att göra där än i utkanterna.
Håller med, Biskopsgården är väl det bästa av ovan uppräknade plejs men det är ju en bit till Mölndal ändå..
May 1, 2005
En strategi kan vara att bo i andrahand först (annonser finns bl a på Blocket) och sedan leta förstahands parallellt, om det nu inte är så att du hittar förstahands direkt.
Att försöka bo i Mölndal är nog inte så dumt om du nu hittar arbete där. Finns väldigt mycket IT-företag där också så chansen är god att hitta nytt jobb om detta nu skulle skita sig.
Lôcka tell! 🙂
November 5, 2001
http://www.molndalsbostader.se kan du ju ringa till. Säg att du kommer att jobba i kommunen så går det nog betydligt lättare.
Vart ska du jobba?
padda wrote: Det var ju Haga i Umeå u moron
"Hagamannen" i Umeå jagade inte småflickor u moron.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
1 Guest(s)