September 12, 2001
Arny wrote: [quote=skiroy]Bokserie...
Klassikern Liftarens guide till galaxen är aldrig fel.
Paul Auster med New York Trilogin – Stad av glas, Vålnader och Det låsta rummet är inte fel i mina ögon.
Har hört fler rekomendera Paul Austers böcker och nu när du nämner honom tillsamans med världens bästa (och enda) triologi i fem delar, kan den ju inte vara dålig.
Ja läs gärna P Auster. Kan ta lite tid att komma in i hans sätt att skriva men när man väl har gjort det så ångrar man sig inte.
Läs också P Auster The Music Of Chance - Slumpens Musik.
February 23, 2004
Personligen så har jag faktiskt väldigt svårt att plocka ut några absoluta favoriter i mitt bibliotek. Men några som ändå har fastnat är :
Tom Clancy`s Ryan verse dvs böckerna om John P Ryan
Jan Guillou`s Hamiltonserie ( mycket bra skrivet)
Samt C.S Lewis Narnia.... klassiker
Totalt har jag nu ca 300 böcker i mitt bibliotek med diverse författare ( älskar att läsa )
January 17, 2002
Alla David Eddings (Speciellt böckerna om BelGarion då)
Alla R.A Salvatores (Dark Elf series, Drizzt <3)
Alla Terry Goodkinds
Alla Harry Potter
Alla LoTR
Alla Dan Browns
Alla Dean Koontz (Sjukt bra rysar/skräckis författare
Alla Michael Crichtons (Prey)
Needless to say, du pajjar din upplevelse om du läser dem på svenska. Aldrig varit så besviken i mitt liv då jag började läsa Potter på engelska efter de två första böckerna (Presenter), fy fan va dåligt översatt. Likaså all annan Eng -> Swe Fantasy.
November 26, 2002
de serier som överraskat mig mest är guillous böcker om arn, och dan browns böcker.
annars gillar jag allt guillou skriver.
har tyvärr bara läst det som kommit ut på svenska av dan brown, borde försöka få tag på de andra också.
gillar inte heller översatta böcker egentligen, men i dan browns fall så är det innehållet som är intressant, och då gör det inte så mycket att stilen är annorlunda. måste försöka läsa lotr och lifterens guide till galaxen på engelska nån gång också.
2 Guest(s)