September 15, 2003
.doedels wrote: Jag har tänkt att läsa da vinci koden med jag har itne riktigt fattt vad den handlar om ?
En sån bok man inte lätt lägger ifrån sig - läste den på typ två dagar, och jag är ingen speedad läsare.
Lär sig lite kul saker om kristen och hednisk symbolik, annars är det väl mest som en vanlig deckarroman...inget speciellt eg. Antar att den blivit så poppis (läs hypad) speciellt i usa för att dom är så förbaskat fundamentalistiska och allt som har med kristendom att göra frossas som om det vore en big-mac.
December 28, 2004
Krqagyzzz wrote: Och alla som inte läst Liftarens Guiden till Galaxen borde ta sig i kragen och göra det,
Läs:
Liftarens Guide till Galaxen av Douglas Adams,
Boken är en komisk satir över dagens samhälle utspelat i en miljö större än jorden.
Dehman wrote: [quote=Marcan-][quote=Dehman][quote=Collateral][quote=Callister]Det finns endast ett optimalt svar på denna fråga:
21+21 = 42
Haha, lite för mycket liftarens guide för dig kanske?
Tror inte ens han har läst den. Han apar bara efter Krqagyzzz ;>
Precis, börjar bli väldigt uttjatat dessutom.
Så sant så...det var kul när Krqagyzzz höll på med det, nu är det bara drygt och tråkigt.
Hehe, lets apa mer 😀
February 3, 2003
Jasså detta blev en tipsa varandra om böcker tråd?
Tycker att folk borde läsa Necronomicon I Sverige, det satt sprätt på psyket.
Niklas Krog' trilogi om Frihetskrigen. (lättare fantasy)
Kriget om rämnan av Raymond E. Feist (ganska lätt fantasy men sjukt bra)
LOTR + böckerna kring, är ju självklara. Harry Potter är ok med 🙂
March 21, 2003
Nån som läst dom här och kan rekomendera eller kritisera dem ?(ska nog vara en klassiker)
Neuromancer av William Gibson
eller denna(fick i julklapp)
The Prometheus Deception
BTW: Nån av er som är/känner nån som är Über-läsare = läser ut 400+ sidors böcker på bara en natt ?
Anlednigen till att jag undrar är att det gör min pappa pga att han läste enormt mkt när han var ung säger han .
Han säger att han ser vad som händer på en sida(inte bara en uppfatting utan fattar allt) bara genom att typ skumma den i några sek....
November 27, 2003
Farbror wrote: BTW: Nån av er som är/känner nån som är Über-läsare = läser ut 400+ sidors böcker på bara en natt ?
Anlednigen till att jag undrar är att det gör min pappa pga att han läste enormt mkt när han var ung säger han .
Han säger att han ser vad som händer på en sida(inte bara en uppfatting utan fattar allt) bara genom att typ skumma den i några sek....
Jodå, det finns fler som han 😉
//Andreas
September 12, 2001
Farbror wrote: BTW: Nån av er som är/känner nån som är Über-läsare = läser ut 400+ sidors böcker på bara en natt ?
Tja...läsa ut böcker på en natt eller en dag händer här ibland.
Det värsta med det är att när boken är slut känns det som att man har blivit blåst på konfekten och att det gick lite för snabbt. 🙂
Men vissa böcker kan man omöjligt lägga ifrån sig bara så där.
July 27, 2002
Jag hatade Harry Potter, jag gav min polare nördstämpel för han läste böckerna. Sen testade jag läsa 1:an och då var jag fast. 1:an och 2:an läste jag igenom på 2 dagar vardera kanske, och de var de minst intressanta i harry potter serien. Och sedan bok 3 då, den läste jag på 2 dagar, bok 4 läste jag på 1 dag och 5:an när den kom; läste jag ut på en dag. Observera att sidorna höjdes för varje bok, 5:an ligger väl på 1100 sidor.
Hade ont i ögonen som f-n efteråt 🙄
March 21, 2003
skiroy wrote: [quote=Farbror] BTW: Nån av er som är/känner nån som är Über-läsare = läser ut 400+ sidors böcker på bara en natt ?
Tja...läsa ut böcker på en natt eller en dag händer här ibland.
Det värsta med det är att när boken är slut känns det som att man har blivit blåst på konfekten och att det gick lite för snabbt. 🙂
Men vissa böcker kan man omöjligt lägga ifrån sig bara så där.
Jo jag vet han w9ar alltid om att jag borde börja köpa böcker så han kan läsa dem 8) (har ju iaf börjat lite smått)
June 18, 2001
Farbror wrote: Nån som läst dom här och kan rekomendera eller kritisera dem ?(ska nog vara en klassiker)
Neuromancer av William Gibsoneller denna(fick i julklapp)
The Prometheus DeceptionBTW: Nån av er som är/känner nån som är Über-läsare = läser ut 400+ sidors böcker på bara en natt ?
En bok som inte kräver aktivt tänkande är ingen bra bok. Ta bort de där deckarna och ge honom någonting ordentligt att läsa.
Läser han redan någonting ordentligt får han nog inte ut så mycket av det ändå.
September 28, 2003
farbror: för mej går det väldigt snabbt att läsa, fast inte riktigt lika snabbt som du beskriver din far, ist för en sida på en gång blir det stycken på typ fem per sida, går väldigt snabbt att insupa om det är en praktiskt taget händelselös sida (12-17 sekunder) men om det händer mycket tar det längre tid (25-40 sekunder) och jag läser ut en bok hur fort som helst, det är rätt jobbigt som skidan säger det känns som om man blir blåst på konfekten så jag brukar läsa om mina böcker några ggr...
1 Guest(s)