August 22, 2005
Nu får det fan va dags för mänskligheten att säga no más till till Combort. De ä så äckliga att ha att göra med så man ryser.
Man måste betala räkningarna ett par dagar innan sista betalningsdag för kommer det in en dag försent så skickas påminnelseavgift på 50kr vilket gör att man alltid måste betala comhem räkningen några dagar innan man betalar resternade räkningar för de är det enda företaget i Sverige som skickar påminnelseavgift omedelbart och inte väntar ett par dagar iaf.
Sen är supporten helt dumma i huvudet. Ofta när man ringt så visar det sig sen att de inte noterat det man pratat om och när man sen ringer tillbaks om samma ämne så köper de direkt att de gjort fel. De är alltså väldigt medvetna om sina egna tillkortakommanden.
Kvaliteten på min digital TV är urusel och jag kan ofta inte ens se på Canal+.
För att inte tala om alla man känner som klagar på sin ISP.
Nu är det nog! Abonnemanget avslutat!
January 13, 2003
Dom är ju iaf lika äckliga som radiotjänst, man måste pröjsa de 50-60kr/månad för grundutbudet plus 200kr/månad för digitaltv. Schysst att bli tvingad på en kostnad för grundutbudet man inte använder bara för någon idiot tyckte detta skulle vara ett comhem-hus.
Sen ringer de ju varannan månad och vill att man ska gå från bbb 100mbit + tele á 295kr/månad (+199 för digitv = 494kr totalt) till "combo" med strypt 24mbit (pga digitv), tele och tv för ~600kr/mån.
Vad fan är det dom inte fattar med att man säger till dom att dom inte kan konkurrera med riktiga bredbandsleverantörer? Får jag ett samtal till från dom säger jag upp tv´n med så man försvinner från deras telefonlista.
December 24, 2002
Jag kan tycka att Comhem är grymma att ha att göra med..
Morsan fick en ny fjärrkontroll till sin digitalbox för att den "slutat fungera" (batterierna var slut visade det sig). De skickade ut en ny utan att ifrågasätta. Har 2 ggr fått 10m TP-kabel av dem då den befintliga varit för kort.
Har endast haft avbrott 1 gång och det varade i 12h. Annars har det fungerat felfritt i flera flera år.. (var UPC kund tidigare).
Dessutom har jag alltid haft ca 95-98% av utlovad hastighet till skillnad från många polare som kör xDSL.
Dock gillar jag absoult inte deras smyghöjning genom en kortavgift då de för ett par år sedan sa att de hade bakat in kortavgiften i månadsavgiften. Alltså får vi nu betala 2x kortavgift!
Fast who cares.. 30 spänn... Syrrans boxer är värdelöst så jag stannar med Comhem.. Dock har jag precis fått 100/100mbit så bredabndet säger jag upp..
Vad gäller dina räkningar.. det är ditt problem.. sätt dem på autogiro om du har svårt att hålla koll..
August 7, 2001
Verkar ha forsamrat sig generellt.
Telia blaste mig pa 2 bindningstider under en flytt.
Dom sa att jag kunde saga upp abonnemangen och sen starta nya. Dom sa i telefon att det inte skulle bli nagon bindningstid.
Sen skulle jag ringa och starta abonnemangen igen. Da maste jag binda mig sa dom. Skulle jag frysit dom sa sa dom att jag kunde ha haft det utan bindningstid.
Sa nej aldrig mer telia aven fast jag varit trogen kund i 8ar...
Sa dom ljog mig rakt upp i ansiktet!
June 23, 2002
Jag har inga som helst problem med Comhem, skulle vara deras jävla "modemrouter" jag måste ha men annars klockrent.
Har nästan maximal fart på min lina från dom, TV-uttaget funkar kanon och det är inga som helst problem att betala räkningar.
Håller med Marcan-, de kan väl inte beskyllas för att du inte kan betala dina räkningar i tid.
August 16, 2004
MacDaddy wrote: Min räkning va p 39kr, så fick jag en påminnelseavgift på 50kr extra. j**la CPn. Död åt comhem!
Eller så ringer man och bestrider påminnelseavgiften, företagen brukar inte bry sig nämnvärt om den. 95 fall av 100 plockas den bort utan några som helst problem. De 5 fallen är energibolag som har en annorlunda sätt att se på det.
1 Guest(s)