Bok för att lära sig dansa RnB / Rap?|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Bok för att lära sig dansa RnB / Rap?
jamal_guedira
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 75
sp_UserOfflineSmall Offline
1
April 24, 2004 - 9:42 pm
sp_Permalink sp_Print

Någon som vet var man kan köpa en bok, för att lära sig dansa RnB / rap?

Tack på förhand för svar.

fastbullit
Member
Medlem
Forum Posts: 3042
605056
April 24, 2004 - 9:44 pm
sp_Permalink sp_Print

det är ingen dans det är en musikstil ju!

jamal_guedira
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 75
605061
April 24, 2004 - 9:48 pm
sp_Permalink sp_Print

okej,...

men är det någon som vet någonting?

festisMER
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1991
605062
April 24, 2004 - 9:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Är det inte break / streetdance du söker..?

CoLiC
Member
Medlem
Forum Posts: 3697
605105
April 24, 2004 - 10:35 pm
sp_Permalink sp_Print

Bah, lyssna på Metal istället, då får man inte ont i huvet iaf...

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
605109
April 24, 2004 - 10:39 pm
sp_Permalink sp_Print

CoLiC wrote: Bah, lyssna på Metal istället, då får man inte ont i huvet iaf...

Klart att du säger så...sitter man i en rullstol så är det klart lättare att headbanga än att dansa. 😀 😉

Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
605118
April 24, 2004 - 10:58 pm
sp_Permalink sp_Print

yuck, knata in på någon sådan gayig rnb-klubb och kolla när andra dansar, dansen är ju ganska porrig men musiken kan man vara utan.

CoLiC
Member
Medlem
605119
April 24, 2004 - 10:59 pm
sp_Permalink sp_Print

skiroy wrote: [quote=CoLiC]Bah, lyssna på Metal istället, då får man inte ont i huvet iaf...

Klart att du säger så...sitter man i en rullstol så är det klart lättare att headbanga än att dansa. 😀 😉

Om du kollar på RnB musikvideor behöver du vara kvinna, stå still och vicka på höfterna i glittriga underkläder och stroboskopljus för att "dansa RnB"

Jag uppfyller inte det första kravet där, resten kan jag göra sittandes i en rullstol i berusat tillstånd 😀

Metal är den sanna läran! Rap, RnB och Hip-Hop borde man förbjuda, det har ju brazilien gjort! De klassar det som psykisk tortyr och det får inte spelas offentligt.

Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
605120
April 24, 2004 - 10:59 pm
sp_Permalink sp_Print

fastbullit wrote: det är ingen dans det är en musikstil ju!

man dansar ju på ett speciellt sätt till den

stupid

Darko
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1064
605261
April 25, 2004 - 9:33 am
sp_Permalink sp_Print

Metal = Ett gäng idioter som våldför sig på instrumenten och står åp skriker halsen av sig och sångarna skulle nog passat bättre i en tenor kör eller nått liknande...

De är street eller break du letar efter, kolla om de finns några nybörjar kurser, de är nog bästa sättet att lära sig...

CoLiC: Jag vet ju inte hur DU fungerar men generelt får man ont i huvudet vid skarpa och höga toner, där ljudkurvan är spetsig och när du hittar en hiphop låt som har spetsiga ljudkurvor ska jag komma å kyssa dig 😀 Metal däremot har nästan alltid spetsiga ljudkurvor så får man problem med hörseln nångång så är de inte pga hiphop, de är pga metal....

-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
Forum Posts: 4679
605274
April 25, 2004 - 10:09 am
sp_Permalink sp_Print

OT...

CoLiC, Steel hade rätt,, en del av det mystiska försvinner när sådana karaktäerer som jag å du visar våra fejs,, täck över det igen så kanske du har chans att rädda lite av det iaf.. wink

Mvh // Isse

Pojo
Member
Medlem
Forum Posts: 2239
605280
April 25, 2004 - 10:18 am
sp_Permalink sp_Print

Darko wrote: Metal = Ett gäng idioter som våldför sig på instrumenten och står åp skriker halsen av sig och sångarna skulle nog passat bättre i en tenor kör eller nått liknande...

De är street eller break du letar efter, kolla om de finns några nybörjar kurser, de är nog bästa sättet att lära sig...

CoLiC: Jag vet ju inte hur DU fungerar men generelt får man ont i huvudet vid skarpa och höga toner, där ljudkurvan är spetsig och när du hittar en hiphop låt som har spetsiga ljudkurvor ska jag komma å kyssa dig 😀 Metal däremot har nästan alltid spetsiga ljudkurvor så får man problem med hörseln nångång så är de inte pga hiphop, de är pga metal....

Nej väldigt dålig verklighetsanknytning. och du verkar inte ha hört nån metall väldigt lite misshandel och sånt av fina band.

fastbullit
Member
Medlem
Forum Posts: 3042
605312
April 25, 2004 - 11:02 am
sp_Permalink sp_Print

Mind wrote: [quote=fastbullit]det är ingen dans det är en musikstil ju!

man dansar ju på ett speciellt sätt till den

stupid

man kan ju dansa vad som helst till hip hop/rnb finns ingen speciell dans till det, isåfall skulle det vara en blandning av en massa danser

MULLVADEN
Member
Medlem
Forum Posts: 4226
605313
April 25, 2004 - 11:07 am
sp_Permalink sp_Print

Metal ska det vara...

hiphop o r&b e ju inte ens musik... en trumma som går i värdelös takt med lite snack... hur musikaliskt e det på en skala??

tacka vet jag metall.. krävs det lite musikalisk skill...

CoLiC
Member
Medlem
605322
April 25, 2004 - 11:25 am
sp_Permalink sp_Print

Darko wrote: Metal = Ett gäng idioter som våldför sig på instrumenten och står åp skriker halsen av sig och sångarna skulle nog passat bättre i en tenor kör eller nått liknande...

RnB/Rap = Ett gäng omusikaliska gangsternegrer som inte kan spela något intrument eller sjunga, de bör därför inte få rätten att plåga oss med sin extremt omusikaliska rappakalja som endast dagens meterosexuella lyssnar på för att passa in i trenden.

Tack för mig.

smurfen-
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 419
605329
April 25, 2004 - 11:35 am
sp_Permalink sp_Print

Tycker det är sorgligt att så pass många på NH är så insöade. Jag lyssnar för tillfället mest på just RnB och hiphop men även pop och så. Men bara för att jag inte lyssnar på metal, eller för den delen tycker det låter speciellt bra så säger jag inte att det är jävulens påfund. Tycker några här inne borde lära sig acceptera andra människor och deras musiksmak.

Från att ha varit en tråd där han vill lära sig dansa RnB, blev det istället en "jag-gillar-metal-och-kan-inte-lyssna-på-nåt-annat-tråd".

Det var allt från mig. Ha det bra 🙂

CoLiC
Member
Medlem
605336
April 25, 2004 - 11:42 am
sp_Permalink sp_Print

smurfen- wrote: Tycker det är sorgligt att så pass många på NH är så insöade. Jag lyssnar för tillfället mest på just RnB och hiphop men även pop och så. Men bara för att jag inte lyssnar på metal, eller för den delen tycker det låter speciellt bra så säger jag inte att det är jävulens påfund. Tycker några här inne borde lära sig acceptera andra människor och deras musiksmak.

Från att ha varit en tråd där han vill lära sig dansa RnB, blev det istället en "jag-gillar-metal-och-kan-inte-lyssna-på-nåt-annat-tråd".

Det var allt från mig. Ha det bra 🙂

Tror du inte att alla utsätts för denna plåga mest varenda dag? Brorsan som lyssnar på MTV, morsan som har radion på i köket eller reklamen på TV?

Jag har nog hört lika mycket RnB och Rap som de som lyssnar på det själva, och jag har inte hittat något förutom några låtar av Eminem som jag kunnat lyssna på.

Så kom inte och säg att vi är insnöade! RnB och Rap är för oss som att slå tån i tröskeln, alla har gjort det men man vill fan inte göra om det.

Anton Nilsson
Member
Medlem
Forum Posts: 6496
605344
April 25, 2004 - 11:54 am
sp_Permalink sp_Print

CoLiC wrote:

Tror du inte att alla utsätts för denna plåga mest varenda dag? Brorsan som lyssnar på MTV, morsan som har radion på i köket eller reklamen på TV?

Jag har nog hört lika mycket RnB och Rap som de som lyssnar på det själva, och jag har inte hittat något förutom några låtar av Eminem som jag kunnat lyssna på.

Så kom inte och säg att vi är insnöade! RnB och Rap är för oss som att slå tån i tröskeln, alla har gjort det men man vill fan inte göra om det.

hehe tror du att den popmusik du ser på TV och hör på radio är representativt för vad Rap och RnB är? 😉
Tänk igen.

Nåja snubben vill ha hjälp med att lära sig dansa, inte höra på metal-evangelister som dissar hans smak
shit ni är ju lika knas som jesus-freaksen som står utanför biografen och dillar om passion of the christ laugh

CoLiC
Member
Medlem
605356
April 25, 2004 - 12:11 pm
sp_Permalink sp_Print

UndaC wrote: [quote=CoLiC]

hehe tror du att den popmusik du ser på TV och hör på radio är representativt för vad Rap och RnB är? 😉
Tänk igen.

Nåja snubben vill ha hjälp med att lära sig dansa, inte höra på metal-evangelister som dissar hans smak
shit ni är ju lika knas som jesus-freaksen som står utanför biografen och dillar om passion of the christ laugh

Hela min klass är wannabes, jag har hört mycket icke kommersiellt också ända sedan de fixade högtalare

BelGarath
Member
Medlem
Forum Posts: 3611
605362
April 25, 2004 - 12:18 pm
sp_Permalink sp_Print

METAL! m/

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 319
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL