Bokrean!|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Bokrean!
jan-e
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 337
sp_UserOfflineSmall Offline
1
February 24, 2003 - 11:36 pm
sp_Permalink sp_Print

Då har man varit på en av årets höjdpunkter, nämligen bokrean!
...någon annan som varit på nattpremiären (00:00) ?
Själv kom jag över en Linux-bok (Linux Magnum) som skall ha kostat närmare 1000:- för bara 89:- 😀 Dessutom lite litteratur om Photoshop och Dreamweaver till en rimlig peng...

Chewie
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1516
277610
February 25, 2003 - 12:43 am
sp_Permalink sp_Print

Ahhh redan, ojoj blir till att skramla ihop en slant å springa ner och se vad dom har för godbitar.

boogey
Member
Medlem
Forum Posts: 3901
277646
February 25, 2003 - 3:20 am
sp_Permalink sp_Print

hmmm... hur länge håller bokrean på???

m00pid00
Member
Medlem
Forum Posts: 2866
277704
February 25, 2003 - 9:05 am
sp_Permalink sp_Print

Egentligen är det ju ingen bokrea i de fall de trycker upp nya vesioner som är billigare och inte samma kvalitet. Ibland får man ju en upplaga som är tryckt i år och är av format Pocketbok.

Chewie
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1516
277742
February 25, 2003 - 10:39 am
sp_Permalink sp_Print

Beex wrote: Egentligen är det ju ingen bokrea i de fall de trycker upp nya vesioner som är billigare och inte samma kvalitet. Ibland får man ju en upplaga som är tryckt i år och är av format Pocketbok.

Du får väll komma hit till Borås då, för så funkar det inte här.

chrippaz
Member
Medlem
Forum Posts: 3518
277744
February 25, 2003 - 10:40 am
sp_Permalink sp_Print

Beex wrote: Egentligen är det ju ingen bokrea i de fall de trycker upp nya vesioner som är billigare och inte samma kvalitet. Ibland får man ju en upplaga som är tryckt i år och är av format Pocketbok.

Så är det inte i sthlm heller vad jag vet

Jerry
Member
Medlem
Forum Posts: 4381
278008
February 25, 2003 - 6:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag behövde inte stå och frysa i natt eftersom jag kom ihåg att förbeställa mina böcker. Man får inte vara dum!

Egentligen så är inte bokrean så bra eftersom böckerna de säljer är budgetutgåvor osv. som någon påpekade. Dess enda fördel är att man med gott samvete kan köpa på sig några ytterligare hylldecimeter.

Öwall
Member
Medlem
Forum Posts: 4377
278013
February 25, 2003 - 6:53 pm
sp_Permalink sp_Print

Jerry wrote: Jag behövde inte stå och frysa i natt eftersom jag kom ihåg att förbeställa mina böcker. Man får inte vara dum!

Egentligen så är inte bokrean så bra eftersom böckerna de säljer är budgetutgåvor osv. som någon påpekade. Dess enda fördel är att man med gott samvete kan köpa på sig några ytterligare hylldecimeter.

vill jag skaffa hylldecimeter så köper jag guillouböcker i pocketform 🙂
har redan två hamilton, bara 8 kvar 🙂

Jerry
Member
Medlem
278033
February 25, 2003 - 7:19 pm
sp_Permalink sp_Print

Är det inte sådana böcker som brukar säljas i kartonnage-format på ICA maxi för 69:- st? Jag upptäckte att de hade en Mankell-bok som var billigare där än den var i pocketformat på Akademibokhandeln, men jag hade redan köpt den... 🙁

Men men, nu när din samling är så omfattande är det kanske inte aktuellt att byta format. 🙂

Öwall
Member
Medlem
278038
February 25, 2003 - 7:21 pm
sp_Permalink sp_Print

Jerry wrote: Är det inte sådana böcker som brukar säljas i kartonnage-format på ICA maxi för 69:- st? Jag upptäckte att de hade en Mankell-bok som var billigare där än den var i pocketformat på Akademibokhandeln, men jag hade redan köpt den... 🙁

Men men, nu när din samling är så omfattande är det kanske inte aktuellt att byta format. 🙂

ingen aning. en pocketbok kostar ju bara 50 spänn, så det är ju inga pengar om man drar ut det på några månader....

Jerry
Member
Medlem
278039
February 25, 2003 - 7:24 pm
sp_Permalink sp_Print

Nej nej, men jag tänkte att kartonnage ger mer prestige, hållbarhet och hylldecimetrar.

Öwall
Member
Medlem
278043
February 25, 2003 - 7:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Jerry wrote: Nej nej, men jag tänkte att kartonnage ger mer prestige, hållbarhet och hylldecimetrar.

jag tror faktiskt att pocket passar bättre i mitt rum, det ger en känsla av en riktig bokhylla, men inte på samma sätt som till exempel mammas och pappas bokhylla som bara består av gamla och tråkiga böcker om du förstår vad jag menar 🙂
lite svårt att förklara vad jag egentligen menade nämligen 🙂

jan-e
Kommer du hit ofta?
Medlem
278082
February 25, 2003 - 8:02 pm
sp_Permalink sp_Print

Gillar både pocket och inbundet... Pocket kan ju var praktiskt när man skall ut och resa och dylikt.
Ang. böcker tryckta speciellt för bokrean så gäller det inte alla böcker. Är bara vissa böcker.
För mig har det blivit en tradition att gå på natten när de öppnar, hör till tycker jag.
Tycker i alla fall att jag gjorde några trevliga fynd. Köpte bla. "Linux Magnum", en bok om Dreamweaver 4 och en bok om Photoshop 6 samt en serie, "Rocky". Databöckerna hade kostat ca 2000:- och dem betalade jag ca 250-300:- ngt. Tycker i alla fall jag var ett fynd 😀 Dessutom var de slut när jag gick och kollade idag så det var tur att jag gick inatt...

Jerry
Member
Medlem
278101
February 25, 2003 - 8:18 pm
sp_Permalink sp_Print

Kartonnage och inbundet är inte riktigt samma sak. Förlåt om jag är jobbig... 🙂

Jag köpte också den där linux-boken och den verkar ganska bra. De köp jag faktiskt är mest nöjd med är dock "Mimesis" av Auerbach (känt litteraturvetenskapligt verk) samt en underbar bok om vin. "En ensam människas bibel" av Xingjian ska också bli intressant att läsa. Har funderat på att köpa den ett tag nu. Nio böcker totalt, blev det... :cy:

jan-e
Kommer du hit ofta?
Medlem
278108
February 25, 2003 - 8:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Jerry wrote: Kartonnage och inbundet är inte riktigt samma sak. Förlåt om jag är jobbig... 🙂

Jag köpte också den där linux-boken och den verkar ganska bra. De köp jag faktiskt är mest nöjd med är dock "Mimesis" av Auerbach (känt litteraturvetenskapligt verk) samt en underbar bok om vin. "En ensam människas bibel" av Xingjian ska också bli intressant att läsa. Har funderat på att köpa den ett tag nu. Nio böcker totalt, blev det... :cy:

Tänker ev. köpa lite mera skönlitteratur men tyvärr så har jag lite mycket att göra i skolan nu och köper jag sådant kommer jag bara att sätta igång att sträckläsa dem istället för studielitteraturen cry

TERdON
Member
Medlem
Forum Posts: 2919
278109
February 25, 2003 - 8:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Hoppas bara den där Linux-boken finns kvar imorrn, tänkte försöka få köpt den med. Fast med tanke på hur mycket den var nedsatt kanske inte risken är överhängande...

jan-e
Kommer du hit ofta?
Medlem
278117
February 25, 2003 - 8:36 pm
sp_Permalink sp_Print

TERdON wrote: Hoppas bara den där Linux-boken finns kvar imorrn, tänkte försöka få köpt den med. Fast med tanke på hur mycket den var nedsatt kanske inte risken är överhängande...

...här i lilla Skövde hade de bara tre ex. ute och de var rätt så slut när jag kollade idag...

stormaz
Member
Medlem
Forum Posts: 3071
278127
February 25, 2003 - 8:50 pm
sp_Permalink sp_Print

Va ner en sväng idag. Köpte en bok som heter Freja. Handlar om Freja, Tor, Oden osv. Lite om deras äventyr på jorden om de var människor, eller nått 🙂 Den verkar bra iaf. Ska läsa klart Sagan Om Drakens Återkomst böckerna och sen Sagan Om Midgård innan jag läser den.
Ska ner och köpa klassikern Karolinerna, en klassiker som Verner von Heidenstam skrivit. Lite nationalistiskt stuk på den, tror den är riktigt bra.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 196
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL