August 17, 2003
ULT wrote: Sagan om drakens Ă„terkomst serien av Robert Jordan. RĂ„bra
Joo, du kan ju passa pĂ„ och köpa alla 19 nu pĂ„ bokrean đ
Den kan vara lite jobbig i början, men det Àr det vÀrt!
Annars rekommenderar jag ocksÄ Sagan om Belgarion, HÀrskarringentrilogin, som alla andra.
Du kanske Ă€r för gammal för den, men 5:e Harry Potter boken var faktiskt rĂ€tt bra enligt mig, dom blir ju anpassade för en Ă€ldre och Ă€ldre mĂ„lgrupp för varje bok. (Oj, nu kommer ni att reats đ )
LÀser inte sÄ mycket annat Àn fantasy nu, sÄ det fÄr rÀcka....
January 28, 2003
Tom Clancy ĂŒber alles!!!
jag skall in och fullĂ€nda min samling, fattas 3 av hans böcker för tillfĂ€llet đ
sen första boken har jag varit helt överförtjust i det han skriver, lĂ€ste böckerna pĂ„ löpande band innan, nu har jag dock lĂ€st alla han skrivet đ
Jakten pÄ Röd Oktober Àr given, likasÄ PÄtaglig fara och Röd storm.
kunde inte lÀgga ifrÄn mig nÄgon av böckerna, Röd Storm Àr nog min personliga favorit, 7-800 intensiva sidor krig 8)
Edit:
Annars gillar jag John Grisham som fan, maken till att fÄ fart pÄ handlingen sÄ fort man tror den svackar har jag aldrig varit med om!
Robert Ludlum och Colin Forbes Àr ocksÄ mycket bra, lite samma stil bÀgge tvÄ, dvs halvt spionroman, halvt thriller
sen har vi ju svenska stoltheter ocksÄ: Henning Mankell!!
alla Wallander-böckerna Àr otroligt bra, kan ocksÄ va lite för att jag bor och Àr uppvÀst i trakten dom utspelar sig, sÄ man kÀnner verkligen igen sig
Jan Guillou, har bara lÀst hans böcker om Hamilton, och dom Àr sjukt bra allihopa, en dag jag fÄr mycket pengar sÄ ska det investeras i hela serien
Olov Svedelid, böckerna om Hassel Àr faktiskt riktigt bra, rÀtt sÄ "lÀttsmÀlta" ocksÄ
men som sagt; Tom Clancy ĂŒber alles!!
September 13, 2002
denstore wrote: Alla tre Cornelius Ryan-böckerna.
Den lÀngsta dagen.
En bro för mycket.
Slutstriden.
Superbra!
nuuu snackar vi böcker..
ja köpte "slaget om kursk" "berlin: slutstriden 1945" "en bro för mycket" "stalingrad"
hittade inte boken "förintelseindustrin" som jag mkt gÀrna vill ha
November 29, 2001
finns ju redan en annan trÄd dÀr folk listar favvoböcker: https://www.nordichardware.se/.....hp?t=70643
de jag lÀst hittills i Är har varit mer eller mindre bra allihopa:
A.B. Daniel - Inka del 1 och del 2 (har inte hittat del 3 Àn)
Elsa Morente - Historien del 1 och 2
Ă
sne Seierstad - Bokhandlaren i Kabul
Michael Moore - Stupid White Men och Dude Where's my country
J. M. Coetzee - PojkÄr och UngdomsÄr
1 Guest(s)