October 2, 2003
Eftersom bokrean börjar smyga sig närmare tänkte jag att man här kunde diskutera och ge tips på årets reaböcker. Själv har jag inte tittat igenom katalogerna än men det skall göras snart.
Edit: Kanske kan ni lista en "vill ha" lista och en "måste ha" lista. Bara för att se vilka som är populärast. 🙂
October 2, 2003
pachem wrote: Den boken som drog mina blickar till sig när jag bläddrade i Akademibokhandelns katalog var Bedrägerihandboken av Kevin Mitnick. 59.- är inte farligt för den, får se om jag orkar köpa.
Vill gärna bli påprackad annat läsvärt också.
Ett par bra böcker som skall inköpas är:
Svarta sekunder - Karin fossum 59:-
Fjodorpaketet med brott och straff, idioten och bröderna karamazov 179:-
Röda rummet - August strindberg 69:-
Samt några Stephen king och John grisham böcker.
June 18, 2001
Jag har bara fått Bokia-katalogen.
Fjodorpaketet är mitt främsta tips.
Hemmingways "Och solen har sin gång" var visst med också. Den kan nog många tycka är tråkig, men om man ser till temat snarare än hur spännande den är, är den väldigt bra.
Sedan såg jag en bok av Paul Auster, "Illusionernas bok." Jag har inte läst den, men min erfarenhet av författaren säger att den är läsvärd.
Själv ska jag inte köpa någonting. Har inga pengar.
May 17, 2002
Jag har inte kikat så mycket ännu men jag är säker på att jag kommer att köpa "Hosfjärden", Wttergrens hade den för 49:-. En intressant bok som jag iof har läst men som kan vara kul att ha.
May 17, 2002
Lakszen wrote: Jag är inte så bra på det här med Bokrea, Kan man köpa all slags böcker ? eller är det endast litteratur som gäller.
Jag gillar mest faktaböcker så det skulle bli sånna böcker om jag gick på Rean.
Vad mer kan man hitta eller några bra rekommendationer på Rean ?
De olika bokhandlarna brukar skicka ut kataloger med allt som de ska sälja på rean. Det säljs alla slags böcker, sjönliteratur, faktaböcker, pekböcker etc.
May 17, 2002
Lakszen wrote: Ok tack,
Så bokrean börjar den 22:a Februari.
Och innan dess så ska man ha fått hem en katalog på allt man kan köpa.En sista fråga , Hur länge varar Bokrean ?
Inget mer att tillägga innan jag förbereder mig ? =)
Den varar i någon vecka tror jag men om du vill ha något speciellt så råder jag dig till att gå dit på natten eller tidigt på morgonen alldess efter de öpnat.
Om du inte får hem några kataloger så kan du gå till din bokhandel och hämta en där.
2 Guest(s)