January 17, 2002
Tjena tjena, sitter med bärbara på ett hotell i stockhom nu =)
Skulle bara fråg hur många som läst böcker av David eddings här? BelGarath tror jag nog har gjort det, men ni andra då? Själv tycker jag han skrivet helt underbart bra fantasy böcker!
Alla som läser fantasy och inte vet vem han är, gå till bibblan och låna något verk utav honom NU! Fast var varnad, fastnar ni för första boken måste ni läsa dom andra 4-5 böckerna i serien också =)
June 18, 2001
Mm... Sagan om Belgarion tillhör gräddan av mainstream-fantasyn. De övriga böckerna kanske lämnar lite att önska.
Men varför inte prova lite mer udda och, om ni ursäktar utrycket, mognare fantasy? Jack Vance, Charles Williams, George MacDonald och William Morris är lite tips.
Jag försöker inte medvetet motverka ditt råd nu, CoLiC. 🙂
June 18, 2001
Ja, jag vill påstå all fantasy som läses och är populär idag är plagiat. Gräddan av det är alltså inte mer än skummjölk, men jämförelsevis är Eddings bra, enligt mig. Det beror förvisso kanske mest på att jag har nostalgiska minnen av hans böcker; det är ingenting jag läser nuförtiden.
January 17, 2002
shlumpen wrote: Du menar 10 böckerna, är ju två serier som hör ihop, plus extraböckerna. Sen finns ju 6 böcker om elenien också, och den om Althalus. Har läst allihop och tycker dom är skitbra. Läs dom.
Åh, jag har läst alla hans böcker =) Jag menade dom extra i den första serien, självkalrt blir man tvungen att läsa den andra med iof =)
November 26, 2002
Jag anser att böcker absolut ska läsas på originalspråket, och jag har inget bra flyt när jag läser på engelska, så jag får nog säga att min favoritförfattare är Guillou.
Jag läste den där poehistorian om katten när jag var en sådär tolv år...
Jag hade mardrömmar efter det...
1 Guest(s)