September 16, 2002
Discworld
Jag rekommenderar starkt att alla som inte lÀst nÄgon Discworld bok (aka. SkivvÀrlden) av Terry Pratchett ska göra det.
Kreativiteten och den underbara humorn Àr suverÀn!
Min personliga favorit Àr "Mort".
Sammanfattning: Döden fÄr en praktikant som i sin tur inte utför sitt arbete helt rÀtt.
NÄgon som lÀst?
November 27, 2003
Kizo wrote: Discworld
Jag rekommenderar starkt att alla som inte lÀst nÄgon Discworld bok (aka. SkivvÀrlden) av Terry Pratchett ska göra det.
Kreativiteten och den underbara humorn Àr suverÀn!Min personliga favorit Àr "Mort".
Sammanfattning: Döden fÄr en praktikant som i sin tur inte utför sitt arbete helt rÀtt.NÄgon som lÀst?
Mhm đ
Inklusive Strata đ
//Andreas
January 20, 2003
Om man gillar amerikanska skitböcker skrivna för att fÄ uppstÄndelse/tjÀna pengar pÄ sÄ Àr DaVinci Koden ett alldeles utmÀrkt alternativ. (JA jag har lÀst den.)
SjÀlv föredrar jag Bret Easton Ellis skildringar av olika mÀnniskor; American Psycho, Less Than Zero, Glamorama m.fl.
NÄgra andra sköna böcker Àr Boo.com, Joakim Posener - Internationellt Efterlyst, Jean Paul Sartre - Varat och Intet, Sigmund Freud - Drömtydning...
January 21, 2004
Ăver nĂ€ktergalens golv, skriven av Lian Hearn tycker jag Ă€r en fin bok. fina miljöbeskrivningar, sociala samspel, kĂ€nslobeskrivningar, kĂ€rlek, krig. Genom hela boken kĂ€nde jag "jag vill vara dĂ€r". det Ă€r en bok om gamla kinesiska klaner och deras fejder och spel. och framförallt den smĂ„tt övernaturlige Takeo. vĂ€rd att lĂ€sas absolut. Finns Ă€ven 2 till böcker i serien tror jag - PĂ„ kudde av grĂ€s, och Under lysande mĂ„ne.
September 16, 2002
Fia.B wrote: Ăver nĂ€ktergalens golv ... en fin bok. fina miljöbeskrivningar, sociala samspel, kĂ€nslobeskrivningar, kĂ€rlek, ...
DÀr höll jag pÄ somna, men sen kom
Fia.B wrote: det Àr en bok om gamla kinesiska klaner och deras fejder och spel. och framförallt den smÄtt övernaturlige Takeo.
Och dÄ verkar den godkÀnd igen. :bgrin:
October 7, 2002
Ptja, du har fÄtt mÄnga skönlitterÀra tips, sÄ varför inte lÄna nÄgon facklitterÀr bok pÄ bibblan ocksÄ? Vilken beror naturligtvis pÄ vad du kan innan, och vad du gÀrna vill lÀra dig, men exempel kan vara böcker om programmering, datorhÄrdvara, 3D-modellering, mm
Bibeln Àr en intressant bok, den borde alla ögna igenom.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - NĂ„gra TB HDD
Inte sÄ flitig besökare pÄ forum numera, intresset för hÄrdvara och datorer har minskat rejÀlt. Mer om mej pÄ min SD-kritiska blogg pÄ: http://www.christer.gunnarsson.biz
November 27, 2003
Kizo wrote: [quote=ilg@dd]Bibeln Àr en intressant bok, den borde alla ögna igenom.
Har hört mycket om den. Det verkar vara en sÄn dÀr som man antingen hatar eller Àlskar.
Men jag Àr inte mycket för politiska böcker, sÄ jag lÄter bli.
Du kommer troligen inte kÀnna endera, man fÄr sig mest nÄgra tankestÀllare och inte nödvÀndigtvis religiösa sÄdana.
//Andreas
2 Guest(s)