July 27, 2002
http://www.aftonbladet.se/vss/.....23,00.html
Bush vill slÄ ut deras kÀrnvapenbyggnader tydligen. Om det stÀmmer eller inte kÀnns inte relevant för det lÀr ju komma till skott inom nÄgon mÄnad hursomhelst.
Vad tycker ni?
Personligen anser jag inte att religösa regeringar bör finnas.
May 15, 2005
Jag tycker lite som dig Callister. TÀnkte pÄ det dÀr med religiösa regeringar. Jag vill inte ha nÄgon hÀr i Sverige. Men det tillhör ju deras kultur dÀr nere, och jag skulle inte vilja att nÄnn kom hit och sa att vÄran kultur Àr fel och Àndra pÄ den.
LĂ„t de leva som de vill och vi som vi vill.
August 7, 2001
Mean Machine wrote: KÀnns ÀndÄ lite instabilt att bomba stÀllen dÀr kÀrnvapen tillverkas. Finns alltid bÀttre lösningar Àn krig.
Japp det hÄller jag med men jag tror att det Àr i princip omöjligt att övertala t.ex Nordkorea och Iran att lÀgga ner sina kÀrnvapen.
En hemsk tanke Àr ju ifall alla kapprustar... sen om kanske 10Är sÄ tar ett land och slÀpper en bomb. DÄ blir det ju stor risk för ett nytt vÀrldskrig.
NÄgonting mÄste ju göras innan. Men det Àr svÄrt att sÀga vad som Àr lösningen.
November 4, 2001
Det jag tycker Àr lÀskigt (förutom hela skiten med krig) Àr att man ska bomba stÀllena man tillverkar kÀrnvapnena. Man kan ju anta att man fÄr ut Uranet/plutoniumet ur reaktorer. Detta betyder att man skulle bomba en kÀrnkraftsreaktor eller andra byggnader med stora mÀngder radioaktivt material. Blir ju rena rama Chernobyl 2, kul för alla grannlÀnder och alla oskylldiga mÀnniskor.
July 14, 2003
USA mÄ inte vara vÀrldens bÀsta land, men som sagt, hellre att dom Àr det enda landet i vÀrlden som har kÀrnvapen och hÄller andra pÄ mattan... Nog för att Bush Àr helt hjÀrndöd, men vi i vÀst kan nog kÀnna oss tryggare med att han Àr world police Àn att Iran och sÄna lÀnder ska fÄ hÀrja fritt med kÀrnvapen.
I say, bomb the hell out'a them! :bgrin:
December 29, 2004
Det Ă€r bĂ€ttre att vĂ€rlds polisen Ă€r vĂ€sterlĂ€nsk Ă€r mellanlĂ€nsk. Ăven fast han Ă€r kraftigt troende och rent allmĂ€nt dum i huffet.
Det ultimata vorre om sovjet Äteruppstog och balanserade upp USA. DÄ tror jag vÀrlden skulle bli mycket bÀttre, för dÄ Àr det ungefÀr hela vÀrlden eller inget. Och ingen vill ha inget (av CCCP och USA iaf).
Nog för att jag inte skulle grÄta om Iran och USA bombade lite pÄ varandra, sÄ lÀnge inte nÄn mellanlÀnsk tar över.
Tycker för övrigt att vi borde skaffa kÀrnvapen för att hindra alla lÀnder frÄn att anfalla och minska budgeten och sattsa pÄ ett litet men högt trÀnat och teknologiskt elit försvar mot alla terorister, samma med flygvapnet och flottan.
October 25, 2003
optimuz wrote: USA mÄ inte vara vÀrldens bÀsta land, men som sagt, hellre att dom Àr det enda landet i vÀrlden som har kÀrnvapen och hÄller andra pÄ mattan... Nog för att Bush Àr helt hjÀrndöd, men vi i vÀst kan nog kÀnna oss tryggare med att han Àr world police Àn att Iran och sÄna lÀnder ska fÄ hÀrja fritt med kÀrnvapen.
I say, bomb the hell out'a them! :bgrin:
Word mate.
March 14, 2001
Parkeringsplats 7000..
NÀ men nog tycker jag som de flesta andra hÀr att USA hellre fÄ ha makten över en massa kÀrnvapen Àn nÄgot land som Iran m.m. dÀremot gillar jag inte att USA styr och stÀller som det gör Àven om det i vissa fall som detta kanske Àr bra..
edit: Fast det kÀnns som om USA och Bush tar till lite vÀl agressiva metoder vÀldigt snabbt utan att ens försöka med nÄgot annat, de verkar vilja bomba sÄ mycket de kan..
February 7, 2006
March 31, 2002
Om USA anvÀnder kÀrnvapen mot Iran sÄ kommer alla USA-hatande lÀnder med kÀrnvapen rÀttfÀrdiga deras egna anvÀndande av kÀrnvapen mot USA (och dess allierade. dvs hela vÀstvÀrlden). Kommer bara att leda till vÀrre terroristattentat.
FrÄn Aftonbladets artikel:
En tidigare ansvarig vid försvarsdepartementet sÀger att planeringen för ett militÀrt angrepp grundar sig pÄ tron att "en utdragen bombkampanj kommer att förödmjuka de religiösa ledarna och förmÄ allmÀnheten att göra uppror för att störta dem".
Precis vad de trodde om Irak. Se vad som har hÀnt dÀr.
3 Guest(s)