July 27, 2002
CasO wrote: [quote=Callister]Nej jag vill inte att USA bestämmer, men jag ser hellre dem än någon religös regering.
Och hur exakt är USA inte en religös regering?
behöver jag citera bush?
Skillnad på kristendomen och islam. Det är även skillnad på att ha med "may god be with us" i sina tal och att ha koranen som regeringsform.
October 22, 2002
Callister wrote: [quote=CasO][quote=Callister]Nej jag vill inte att USA bestämmer, men jag ser hellre dem än någon religös regering.
behöver jag citera bush?
Skillnad på kristendomen och islam. Det är även skillnad på att ha med "may god be with us" i sina tal och att ha koranen som regeringsform.
Du vill säga är? Att koranen används som belägg för att starta ett världskrig eller slänga iväg ett kärnvapen här och där? Belägg för det tack, och gärna ett citat från någon iransk ledare eller något åt de hållet som använder koranen som belägg.
EDIT: Förstår inte varför folk pratar om religion när det är mer än uppenbart att det hela handlar om politik.
July 27, 2002
CasO wrote: [quote=Callister][quote=CasO][quote=Callister]Nej jag vill inte att USA bestämmer, men jag ser hellre dem än någon religös regering.
behöver jag citera bush?
Du vill säga är? Att koranen används som belägg för att starta ett världskrig eller slänga iväg ett kärnvapen här och där? Belägg för det tack, och gärna ett citat från någon iransk ledare eller något åt de hållet som använder koranen som belägg.
EDIT: Förstår inte varför folk pratar om religion när det är mer än uppenbart att det hela handlar om politik.
Jag tänker inte gå in i den diskussionen med dig, tyvärr.
August 7, 2001
CasO wrote: Du vill säga är? Att koranen används som belägg för att starta ett världskrig eller slänga iväg ett kärnvapen här och där? Belägg för det tack, och gärna ett citat från någon iransk ledare eller något åt de hållet som använder koranen som belägg.
Han sa ju inte ens det... 😕
November 27, 2003
Om ni ser till att världen blir till en radioaktiv soptipp för mina barn att växa upp i tänker jag personligen plåga skiten ur er.
Fastbundna i en stol och kroppen rakad med eltejp med repriser av Våra bästa år rullande och slutligen Britney Spears cover på I love rock n roll i loop så kommer det inte bli mycket människa kvar.
Tänk lite längre än idag kanske...
//Andreas
July 14, 2003
Om jag ska vara seriös för en sekund så håller jag faktiskt med delph1 (låter ju helt otroligt, men det är sant) 🙂
Make love, not war!
Men å andra sidan, är inge vidare att Iran ska fixa kärnvapen, så det är nog lite bra iaf att USA säger åt dom på skarpen att inte skaffa det, fast jag tycker inte man ska bomba skiten ur dom direkt för det... Vet inte riktigt vad man bör göra, men FN borde agera på nåt vis tycker jag!
April 21, 2004
Callister wrote: [quote=CasO][quote=Callister]Nej jag vill inte att USA bestämmer, men jag ser hellre dem än någon religös regering.
behöver jag citera bush?
Om det stämmde att de skulle ha koranen som regeringsform så skulle de inte tillverka kärnvapen och självmordsbombare skulle vara hatade. Islam i sin grund är en mycket mer fredlig religon än vad kristendommen är. Att det sedan finns en aggresiv kultur och manupilation av befolkningar i mellanöstern är en annan sak. Men detta stöter ju vi även på i vårat så "duktiga" västerland.
May 10, 2002
CasO wrote: Du vill säga är? Att koranen används som belägg för att starta ett världskrig eller slänga iväg ett kärnvapen här och där? Belägg för det tack, och gärna ett citat från någon iransk ledare eller något åt de hållet som använder koranen som belägg.
Har man lite kunskap om hur det fungerar där nere så vet man att koranen är så mycket mer än bara en bok dom har i kyrkan, det är typ:
Koranen är lag - obey it or die motherfucker!
Varför tror du dom blev så upprörda över Muhammed-bilderna? Hela samhället är byggt efter koranen.
October 24, 2001
HELIX wrote: Var är Shahen när han behövs?
USA kommer inte invardera Iran i första taget, de har inte tillräckligt stöd hemma än.
Det skulle vara roligare ifall de invarderade Nordkorea, då får man nog se lite strider mellan två vältränade arméer.
Ser inte det roliga någonstans faktiskt. Även om det är på skämt ser jag inte det roliga.
May 10, 2002
Redhawk wrote: [quote=HELIX]Var är Shahen när han behövs?
USA kommer inte invardera Iran i första taget, de har inte tillräckligt stöd hemma än.
Det skulle vara roligare ifall de invarderade Nordkorea, då får man nog se lite strider mellan två vältränade arméer.
Ser inte det roliga någonstans faktiskt. Även om det är på skämt ser jag inte det roliga.
HELIX menade väl mer åt intressant än roligt
1 Guest(s)