February 7, 2006
!Xabbu wrote: [quote=Callister][quote=CasO][quote=Callister]Nej jag vill inte att USA bestämmer, men jag ser hellre dem än någon religös regering.
Och hur exakt är USA inte en religös regering?
behöver jag citera bush?
Skillnad på kristendomen och islam. Det är även skillnad på att ha med "may god be with us" i sina tal och att ha koranen som regeringsform.
Om det stämmde att de skulle ha koranen som regeringsform så skulle de inte tillverka kärnvapen och självmordsbombare skulle vara hatade. Islam i sin grund är en mycket mer fredlig religon än vad kristendommen är. Att det sedan finns en aggresiv kultur och manupilation av befolkningar i mellanöstern är en annan sak. Men detta stöter ju vi även på i vårat så "duktiga" västerland.
DÄremot så har dom en naturligt Våldsam kultur där våldtagna kvinnor lynchas stenas och dödas, där människohandeln flödar fritt och helt öppet och att skjuta folk av andra religioner som beträder din mark är inte ens olagligt.
låter inte som nåt jag vill ha här, och definitivt inte nån som ska ha atombomber, kom ihåg, folket styr regeringen, inte tvärtom!
edit; och sen att du säger att dom inte använder koranen som regeringsform, Bullshit! de gör dom, och förövrigt så är det ju TOTALT irrelevant att religionen i säg inte är våldsam när de som Tolkar religionen är det.
July 19, 2001
abishai wrote: [quote=Redhawk]
Ser inte det roliga någonstans faktiskt. Även om det är på skämt ser jag inte det roliga.
HELIX menade väl mer åt intressant än roligt
Ungefär åt det hållet ja.
Nordkorea är ett hemskt fattigt land som inte skulle ta skada av att få en liten injektion av väst. De lever bokstavligt talat på gräs och bark där nere.
August 11, 2005
Kul att alla har åsikter om hur det är i Iran, säg mig, är det någon som ens varit där?
Eller grundar ni era åsikter enbart på det ni läst i tidningar?
Och ni som säger att iran skulle vara ett krigiskt land som bara ställer till med jävelskap; Sist iran var med i krig var pga att irak anföll iran (understödda av usa OCH sovjet).
Edit: att kriga för freden är som att knulla för oskulden...
February 10, 2004
LOL! snabbt svar: BOMBA ALLT!!
Jag e ju så trött på allt vad USA och arabländer heter.. dom kan ju inget annat än å kriga. hur smarta är dom igentligen? inteligensen flödar ju inte direkt.. späng hela ski**n i luften så vi slipper eländet! dom kmr ändå spränga varandra, bättre å få ett snabbt slut på sk**en...
November 27, 2003
Combat wrote: LOL! snabbt svar: BOMBA ALLT!!
Jag e ju så trött på allt vad USA och arabländer heter.. dom kan ju inget annat än å kriga. hur smarta är dom igentligen? inteligensen flödar ju inte direkt.. späng hela ski**n i luften så vi slipper eländet! dom kmr ändå spränga varandra, bättre å få ett snabbt slut på sk**en...
:-k
//Andreas
June 17, 2002
Callister wrote: Nej jag vill inte att USA bestämmer, men jag ser hellre dem än någon religös regering.
O bush / USA e inte religös?
dom förbjuder abort o mycket mer..
"In god with trust" står de fan på Dollar sedlar..
Så kom inte o säg att USA inte e religösa..
men dom e ju bättre än 1500-tals arabländerna som lever efter koranen som lagbok. som skrevs för 1500 år sen.
August 28, 2004
MULLVADEN wrote: [quote=Callister]Nej jag vill inte att USA bestämmer, men jag ser hellre dem än någon religös regering.
O bush / USA e inte religös?
dom förbjuder abort o mycket mer..
"In god with trust" står de fan på Dollar sedlar..
Så kom inte o säg att USA inte e religösa..
men dom e ju bättre än 1500-tals arabländerna som lever efter koranen som lagbok. som skrevs för 1500 år sen.
Bibeln är mycket äldre än så. Så USA är värre. :bgrin:
Religiös sida wrote: Question: "Is there any evidence that the Bible is more than two thousand years old?"
Answer: Yes, in fact there's plenty of evidence of that. We have had the Torah for at least 3,313 years, when God gave it to the Jewish people at Mount Sinai. Can we prove that the Torah is really that old? Yes, we can. Let us trace the existence of the Torah back through history, and see that that it existed during the time of Moses and Joshua, and was not created later. First, a brief rundown of the periods of Jewish History, so we can understand all this better:
May 29, 2001
Iran är en bananrepublik i händerna på religiös och fanatisk regering, så nej dom ska inte ha kärnvapen och innan någon vänstertomte kommer med samma gamla kommentar "men USA då?"
Så vill jag bara säga detta:
Även om man skulle jämföra Iran mot USA så kvarstår fakta att Iran är en bananrepublik och det kan man inte sticka under stolen.
Jag gillar inte Bush på något sätt för jag anser att han är en efterbliven "hill-billy", men USA är åtminstone en demokrati tillskillnad från Iran, sen att dom har en president som uttalade sig offentligt om att utplåna ett annat land gör ju inte saken bättre direkt.
Men det rättfärdigar ändå inte ett anfall med kärnvapen, helt ärligt så fattar jag inte varför dom vill ta till sådan övervåld, dom kan ju sopa på anläggningarna med lite "fuel air explosives" det borde göra jobbet lika bra.
August 20, 2001
squarepusher wrote: Men det rättfärdigar ändå inte ett anfall med kärnvapen, helt ärligt så fattar jag inte varför dom vill ta till sådan övervåld, dom kan ju sopa på anläggningarna med lite "fuel air explosives" det borde göra jobbet lika bra.
Testa nya vapen kanske...
June 16, 2004
Combat wrote: LOL! snabbt svar: BOMBA ALLT!!
"dom kan ju inget annat än å kriga. hur smarta är dom igentligen?...späng hela ski**n i luften så vi slipper eländet!"
Säger du inte emot dig själv lite grann där?
"Inteligensen flödar inte direkt"
Vad menar du? Vilka är dumma? USA? Iran? Hört talats om algebra? 😛
August 11, 2005
http://www.1001inventions.com/.....tionID=309
kanske intressant för de som tror att muslimer inte är vettiga och aldrig gjort något nyttigt under alla dessa år...
September 7, 2005
Det är något tragikomiskt över USAs intentioner: "Vi ska ha rätt att ha kärnvapen och bomba andra med kärnvapen, men alla som vi inte godkänner ska ge fan i det." Lite sandlåda över det hela.
Säg så här istället: " Vi är ledsna över att ha forskat fram atombomben och använt den mot civila. Vi ber om ursäkt och som bevis på att vi menar allvar så kommer vi att avveckla alla våra kärnvapen och tvinga Israel att avveckla sina, så att muslimska länder inte känner sig tvungna att skaffa sig kärnvapen för att försvara sig."
October 22, 2002
Börjar med att säga att det är sorgligt hur lite kunskap vissa har. Egentligen behöves de inte mer än gymnasiehistoria för att kunna bryta det mesta av främlingsfientligheten (syftar på alla med "bomba, bomba, bomba inställningen). Är detta den rättvisan/demokratin som ni förespråkar? Fy skäms! Ett tips är att gå tillbaka och läsa lite om etik och moral (Filosofi A i gymnasiet dvs).
En viktig sak att tilläga är att folk har lätt att bunta ihop olika länder och dess kulturer. Iran är inte afghanistan och sverige är inte danmark. Iran tro det eller ej, är kanske ett av de mest framgångsrika länderna i mellanöstern när det gäller teknologi, vetenskap etc. Detta trots USA:s fientliga inställning mot iran. Iran är tyvär som folk vill tro inte bakåt i tiden som tex afghanistan eller pakistan etc.
Iran de senaste hundra åren har knappt varit i något stort fientligt krig. Det enda jag kan komma på är kriget mot irak, och där handlar de om försvar. Då det var irak med STÖD AV USA som attackerade iran.
Visste ni att USA och Iran var bästa vänner en gång i tiden? Men då var det så att USA hade en diktator till kompis som kunde ge dem all den oljan de vill åt. Men vad händer? Folket gör revolution och störtar diktatorn. Men nej säger USA. Folk skall inte ha demokrati/frihet, de skall styras av ditsatta diktatorer som usa väljer.
Iran är ett av få länder idag som kan ärligt och utan rädsla gå ut och ge fingret åt usa, vilket många länder är rädda för att göra idag. Vart är friheten? Man kan undra egentligen vilket land det är som utsätter världen för fara. USA är de landet som startat/varit med i flest krig de senaste hundra åren.
Man kan undra vart USA var när indien och pakistan skaffade sig kärnvapen. Iran vill inte ens skaffa sig kärnvapen, deras nukleara program är fredligt/civilt för kärnkraftverk. Glöm inte att det är bara anklagelser att Iran håller på med kärnvapen. Det finns inga bevis. Förutom detta så kan man fråga sig, vad har Iran eller vilket land som helst för användning av kärnvapen. Alla vet vi att det absolut inte finns vinnare i sådana krig, eller vilket krig som helst för den delen.
Plz se allt i sin helhet, läs och undersök. Det finns andra källor än den dagliga median.
Json_81 wrote:
Tja, nå't måste ju göras innan de länderna tar sitt krigande och ger sig på oss på allvar.Ett folk som inte har gjort annat än krigat nånsin bör ju stoppas.
Du har rätt, dessa länder (? vilka) har ett ständigt krigande mot väst. Något måste göras innan de attackerar oss som de alltid gjort de senaste hundra åren.
Man kan undra egentligen vilka länder det är som krigat mest de senaste hundra åren.
Balor wrote:
Att ge sig in i ett hav av hajar är inte klokt, och därav avstår jag från att framföra min åsikt i frågan.
Man måste vara stark och ta emot smällar ibland!
abishai wrote:
Koranen är lag - obey it or die motherfucker!Varför tror du dom blev så upprörda över Muhammed-bilderna? Hela samhället är byggt efter koranen.
Det finns inga länder idag som använder koranen/sharija (islam lagar) till sin fullhet på rätt sätt. Varav vi kan se dessa länders stora brister.
Vad har bilderna exakt med ämnet att göra? Bilderna var något kränkande mot muslimer, inget mer eller mindre.
HELIX wrote:
Var är Shahen när han behövs?
Ja, man kan undra vart USArövslickaren håller hus. Det är synd att han avgick, för nu är det ingen diktator som kan styra/mörda som han vill.
cybercola wrote:
DÄremot så har dom en naturligt Våldsam kultur där våldtagna kvinnor lynchas stenas och dödas, där människohandeln flödar fritt och helt öppet och att skjuta folk av andra religioner som beträder din mark är inte ens olagligt.låter inte som nåt jag vill ha här, och definitivt inte nån som ska ha atombomber, kom ihåg, folket styr regeringen, inte tvärtom!
Det är sant, jag var där för ett par år sedan. Bara jag satt foten på flygplatsen flög kulor mot mig från alla möjliga håll. Tur var att jag kunde matrixgrejer så jag klara mig. Det var dock jävligt coolt att se en massa prostituerad kvinnor över allt. Liksom det är som att de växer på träd. Jag hade med mig mina judiska och kristna vänner, men de klarade inte sig. De blev sorgligt nog dödade direkt, ni vet hur dem är där nere, som odjur. Jag lovar att jag såg en massa kyrkor/synagoger brännas ner mitt framför mina ögon.
Yes, sånna människor skulle jag definitivt inte vilja se atombomer i deras händer. De kommer säkerligen begå självmord genom att skjuta mot oss samt som vi skjuter tillbaka (vi har fler atombomber så vi lär leva).
squarepusher wrote:
Iran är en bananrepublik i händerna på religiös och fanatisk regering, så nej dom ska inte ha kärnvapen och innan någon vänstertomte kommer med samma gamla kommentar "men USA då?"
Så vill jag bara säga detta:
Även om man skulle jämföra Iran mot USA så kvarstår fakta att Iran är en bananrepublik och det kan man inte sticka under stolen.
Om iran är en bananrepublic så fram med bevisen tack. Du sa att det är fakta. :bok:
Lodisen wrote:
En bomb här eller där kan väl inte skada någon. Jag stödjer dem. Varför? Det tänker jag inte gå in på.
hahahahahahhaahahah , "varför? det tänker jag inte gå in på." good one 😎
Citerar Callister: "Jag tänker inte gå in i den diskussionen med dig, tyvärr."
hahaha 😛
2 Guest(s)