February 23, 2004
festisMER: mja.. plantera om den vettefaen.. den e ju bara 1 månad gammal typ.. iofs vet jag inte när dom i affären planterade den.. men omplantering ska man göra vartannat år har jag läst..
denstore: tror du det? känns mer logiskt att det skulle vara undervattning.. att den torkar ut och får gula löv...
March 11, 2003
pcw wrote:
denstore: tror du det? känns mer logiskt att det skulle vara undervattning.. att den torkar ut och får gula löv...
De brukar bli mer bruna då. Tro mig. Har mördat många växter genom att vattna ihjäl dem....;)
Men det bästa är väl att gå med det till stället där det köptes, och fråga.
December 13, 2003
Dehman wrote: [quote=pcw]Antingen beror det väl på över eller undervattning eller för mycket solljus?
Vad fan, har du sol?
Den var bra
Phenom2 X4 955 BE |Gigabyte GA-MA790GPT-UD3H | Corsair 8GB CL9 1600Mhz | GIGABYTE HD 6970 OC 2GB | SSD 120GB OCZ Vertex 2 + 500GB WD Black X 2 | Corsair TX 750w | Lian Li Lancool PC-K62
August 16, 2002
mm jag odlar ett par träd här... min morsa är utbildad typ trädgårdstomte eller nåt shiet så om det är några problem så frågar jag henne...
fö så kan det vara nice o köpa en bok om ämnet inte bara ifall du tänker odla egna från frö eller stickling, utan även för att få mer kunskap bla bla bla du fattar vad jag menar
gula löv kan vara i princip vad som helst från för mycket vatten till näringsbrist... se till att följa anvisningarna på paketet när du ger trädet näring, och se till att inte vattna för mycket... det är farligare med för mycket vatten är för lite
October 25, 2003
keffing wrote: mm jag odlar ett par träd här... min morsa är utbildad typ trädgårdstomte eller nåt shiet så om det är några problem så frågar jag henne...
fö så kan det vara nice o köpa en bok om ämnet inte bara ifall du tänker odla egna från frö eller stickling, utan även för att få mer kunskap bla bla bla du fattar vad jag menar
gula löv kan vara i princip vad som helst från för mycket vatten till näringsbrist... se till att följa anvisningarna på paketet när du ger trädet näring, och se till att inte vattna för mycket... det är farligare med för mycket vatten är för lite
hahahaha
1 Guest(s)