August 20, 2001
Läste på aftonbladet om Skandias höga bonusar...
http://www.aftonbladet.se/vss/.....04,00.html
Jodå... Nu blev det mycket bättre :arg:
June 18, 2001
Nice wrote: O ni alla små skenheliga pojkar skulle förståss nöjja er med 25000 o tacka nej till en halv miljard !?! 🙄
Självklart inte, men jag skulle inte ge någon en halv miljard till att börja med, och aldrig räkna med att någon skulle ge det till mig heller.
October 28, 2002
Jerry wrote: [quote=Nice]O ni alla små skenheliga pojkar skulle förståss nöjja er med 25000 o tacka nej till en halv miljard !?! 🙄
Självklart inte, men jag skulle inte ge någon en halv miljard till att börja med, och aldrig räkna med att någon skulle ge det till mig heller.
det är därflr du aldrig kommer få några miljarder
January 28, 2003
jag försvarar inte att dom får 280 miljoner, eller en miljard eller nåt sånt vrickat, men det många inte ser är hur mycket en VD verkligen gör..
ni tror dom bara sitter å samlar bonus på hög?
VD-posten är den utan tvivel med högst krav på kompetens och det är VDn som bär hundhuvet så fort det går dåligt
visst tjänar många alldeles för mycket pengar, men jag kan lova att dom alla gör betydligt mer för företaget än Olle Svensson nere på monteringsbandet...
han som är VD på pappas företag jobbar lätt 70 timmar i veckan, och då räknar jag inte med olika saker som Lunds Universitets ingenjörskomitté och sånt som han sitter med i.. han har ju knappt tid till att spela golf ens en gång 😀
kan lätt säga att han är mest värdefull på hela företaget
1 Guest(s)