BOOM... (London)|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
BOOM... (London)
Adestro
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 226
sp_UserOfflineSmall Offline
917522
July 7, 2005 - 7:57 pm
sp_Permalink sp_Print

UiOpL wrote:
Brittisk politiker säger på tv "detta är massmord", men samtidigt var det helt ok att släppa bomber från 10 000 meters höjd över irak utan att ha en aning om vart de hamnar.

Mellan 10-20 000 civila har dött i irak som direkt resultat av rena lögner från USA och Storbritannien.

Konstigt vilken skillnad det är på liv och liv.

Ah, precis! Jag menar, USA och Europa bombar ju bara civila för att dom hatar dem! Det är ju inte alls så att de vill avsätta någon regim som lemlästar sina landsmän, nej det är de civila de vill åt. Döda dem, tycker de typ, liksom, bah. 🙄

Och om du tror att NATO släpper bomber över länder hejvilt á la WWII och hoppas att de träffar nått så har du ju inte mycket innanför pannbenet.

Om du sedan tycker att civila förluster i krig som Irak och Afghanistan är samma sak som när terrorister dödar civila med avsikt är du ju ännu mera FUed.

* * * * *

Jag tror Al-arabisk eller vad de heter gjorde lite självmål idag. Majoriteten av britterna var ju och är ju emot Irak-kriget. Att då döda civilia britter lär ju öka stödet för Blair och i sin tur hans stöd till USA, eftersom UK knappast kommer göra som Spanien och balla ur och hoppas att någon annan rensar upp.

C-J...
Medlem
Forum Posts: 242
917527
July 7, 2005 - 8:03 pm
sp_Permalink sp_Print

Självklart är det Islam som än en gång visar sitt sanna jag.

Black_light
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1851
917530
July 7, 2005 - 8:09 pm
sp_Permalink sp_Print

Shit! Trodde inte de var såhär allvarligt o blodigt förrän ja tittade på nyheterna, riktigt blodigt var det tydligen...

C-J...
Medlem
917537
July 7, 2005 - 8:19 pm
sp_Permalink sp_Print

Det är allt lite underligt att det är okej att snacka skit om folks politiska åskådningar, men så fort man yppar något negativt om en religion, så är man en rasist.

Islam "grundades" av en man som var både pedofil, våldtäktsman, mördare, lögnare & av många också beskriven som galen (insane). Han dödade alla som inte följde hans ord eller motsatte sig det han sade vara rätt, han gifte sig med en 8-årig flicka vid namn Aisha när han själv var i 40-årsåldern, han tvingade sin son att ge honom sin fru, han hade fler fruar än han själv "lagstadgade" för Islam, han utplånade hela byar för att de var judar eller kristna, män, kvinnor & barn.

Och nu undrar man varför folk som går i hans fotspår beter sig som galningar....*suck*

Islam är en sekt som är den snabbat växande gruppen i hela världen, men vad kan man göra åt människor som indoktrinerar sina barn sedan födseln av avguda Muhammed & hata västvärlden, sanna mina ord, Islam kommer att bli jordens undergång.

Undrar om jag är en rasist nu..

agge
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 141
917542
July 7, 2005 - 8:27 pm
sp_Permalink sp_Print

macrus wrote: Al-Qaida stöder attacken: http://aftonbladet.se/vss/nyhe.....71,00.html

Säg en terrorattack som Al-Qaida inte stödjer.

Så fort någon har sprängt en bomb så tittar de fram med sina turbaner och mumlar på en suddig VHS-inspelning.

C-J...
Medlem
917546
July 7, 2005 - 8:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Agge wrote: [quote=macrus]Al-Qaida stöder attacken: http://aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,669871,00.html

Säg en terrorattack som Al-Qaida inte stödjer.

Så fort någon har sprängt en bomb så tittar de fram med sina turbaner och mumlar på en suddig VHS-inspelning.

*skratt*

Sant sant

squarepusher
Member
Medlem
Forum Posts: 2154
917547
July 7, 2005 - 8:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Det handlar inte om Islam och dom enda som gör detta av hämd är dom lurade stackarna som spränger sig i luften och tror att dom kommer till paradiset.
Vad det igentligen handlar om är makt och inget annat, Usama & Co vill har kontroll över hela regionen och för att uppnå det så propagerar man en tolking av Islam som får folk att gå tillbaka några tusen år i tiden och blir mycket lättare att kontrollera, en form av hjärntvätt kan man säga.
Västvärlden vill också ha kontroll över samma region pga oljan och det vet Usama och han kompisar mycket väl om och därför hatar dom väst så mycket som dom gör.
Det som är så ironiskt enl mig är att många vänsternissar verkar sympatisera med dom, vilket jag tycker är konstigt med tanke på dom värderingar som dom har: kvinnor står långt under män, homosexuella ska stenas osv.

EDIT: Fan det är ingen skillnad på en fundamentalistisk/militant islamist eller en högerkristen amerikan, båda två har sin bibel i ena handen och ett vapen i den andra och bakåtsträvande som fan...same shit different label

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
917548
July 7, 2005 - 8:33 pm
sp_Permalink sp_Print

C-J... wrote: Det är allt lite underligt att det är okej att snacka skit om folks politiska åskådningar, men så fort man yppar något negativt om en religion, så är man en rasist.

Islam "grundades" av en man som var både pedofil, våldtäktsman, mördare, lögnare & av många också beskriven som galen (insane). Han dödade alla som inte följde hans ord eller motsatte sig det han sade vara rätt, han gifte sig med en 8-årig flicka vid namn Aisha när han själv var i 40-årsåldern, han tvingade sin son att ge honom sin fru, han hade fler fruar än han själv "lagstadgade" för Islam, han utplånade hela byar för att de var judar eller kristna, män, kvinnor & barn.

Och nu undrar man varför folk som går i hans fotspår beter sig som galningar....*suck*

Islam är en sekt som är den snabbat växande gruppen i hela världen, men vad kan man göra åt människor som indoktrinerar sina barn sedan födseln av avguda Muhammed & hata västvärlden, sanna mina ord, Islam kommer att bli jordens undergång.

Hehehe, så Runar är medlem på NH??
Känn dej avslöjad..
wink

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

C-J...
Medlem
917578
July 7, 2005 - 8:59 pm
sp_Permalink sp_Print

squarepusher wrote: Det handlar inte om Islam och dom enda som gör detta av hämd är dom lurade stackarna som spränger sig i luften och tror att dom kommer till paradiset.
Vad det igentligen handlar om är makt och inget annat, Usama & Co vill har kontroll över hela regionen och för att uppnå det så propagerar man en tolking av Islam som får folk att gå tillbaka några tusen år i tiden och blir mycket lättare att kontrollera, en form av hjärntvätt kan man säga.
Västvärlden vill också ha kontroll över samma region pga oljan och det vet Usama och han kompisar mycket väl om och därför hatar dom väst så mycket som dom gör.
Det som är så ironiskt enl mig är att många vänsternissar verkar sympatisera med dom, vilket jag tycker är konstigt med tanke på dom värderingar som dom har: kvinnor står långt under män, homosexuella ska stenas osv.

EDIT: Fan det är ingen skillnad på en fundamentalistisk/militant islamist eller en högerkristen amerikan, båda två har sin bibel i ena handen och ett vapen i den andra och bakåtsträvande som fan...same shit different label

Kristendomen har sin historia med inkvisitationen, korstågen och allmänt svineri, men sedan dess så har de blivit civiliserade, medans Islam fortfarande ligger kvar och harvar på 600-talet i sin livssyn.

Koranen innehåller t.ex flera passager där det framgår tydligt, att det är förbjudet att konvertera från Islam, och en sådan gärning ska bestraffas med döden.

Kom aldrig och säg, att detta inte är en sekt.

David Koresh var en fullfjädrad gammalfarmor med ryggskott, i jämförelse.

Black_light
Kommer du hit ofta?
Medlem
917589
July 7, 2005 - 9:08 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: [quote=C-J...]Det är allt lite underligt att det är okej att snacka skit om folks politiska åskådningar, men så fort man yppar något negativt om en religion, så är man en rasist.

Känn dej avslöjad..
wink

Tillåt mig säga: LOL! hahaha, men allvarligt, finns Runar här bland oss? :bgrin:

Dinos
Member
Medlem
Forum Posts: 4381
917592
July 7, 2005 - 9:11 pm
sp_Permalink sp_Print

Tragist allt detta.

squarepusher
Member
Medlem
Forum Posts: 2154
917595
July 7, 2005 - 9:11 pm
sp_Permalink sp_Print

C-J... wrote: [quote=squarepusher]Det handlar inte om Islam och dom enda som gör detta av hämd är dom lurade stackarna som spränger sig i luften och tror att dom kommer till paradiset.

Kristendomen har sin historia med inkvisitationen, korstågen och allmänt svineri, men sedan dess så har de blivit civiliserade, medans Islam fortfarande ligger kvar och harvar på 600-talet i sin livssyn.

Koranen innehåller t.ex flera passager där det framgår tydligt, att det är förbjudet att konvertera från Islam, och en sådan gärning ska bestraffas med döden.

Och vart säger jag att det inte är något sekt? Läs vad jag skriver först innan du börja hålla på.
Ska sammanfatta det år dig: Det handlar inte om islam, det handlar om makt.
När det gäller dom högerkristna i USA så kan man se att dom går åt samma håll som fundamentalisterna i mellanöstern, ta bara en sådan sak som abortfrågan, där har du galningar som spränger abortkliniker och dödar oskyldiga civila, känns det inte igen? Visst fundamentalisterna i mellanösten är med extrema än den kristna högern i USA, men om vi låter dom hållas ett tag så......
Och jag säger inte att den ene är bättre/värre än den andra, jag bara konstaterar fakta att det finns pack i båda läger.
Jag är själv halvamerikan och amerikansk medborgare så jag vad tycker om Usama &Co är inte så svårt att lista ut.

C-J...
Medlem
917601
July 7, 2005 - 9:17 pm
sp_Permalink sp_Print

squarepusher wrote: [quote=C-J...][quote=squarepusher]Det handlar inte om Islam och dom enda som gör detta av hämd är dom lurade stackarna som spränger sig i luften och tror att dom kommer till paradiset.

Och vart säger jag att det inte är något sekt? Läs vad jag skriver först innan du börja hålla på.
Ska sammanfatta det år dig: Det handlar inte om islam, det handlar om makt.
När det gäller dom högerkristna i USA så kan man se att dom går åt samma håll som fundamentalisterna i mellanöstern, ta bara en sådan sak som abortfrågan, där har du galningar som spränger abortkliniker och dödar oskyldiga civila, känns det inte igen? Visst fundamentalisterna i mellanösten är med extrema än den kristna högern i USA, men om vi låter dom hållas ett tag så......
Och jag säger inte att den ene är bättre/värre än den andra, jag bara konstaterar fakta att det finns pack i båda läger.
Jag är själv halvamerikan och amerikansk medborgare så jag vad tycker om Usama &Co är inte så svårt att lista ut.

Nej nej, nu missförstod du mig. Det var inte riktat speciellt till dig, jag uttalade bara att ingen kan säga, att Islam inte är en sekt.

Folk kan göra idiotiska handlingar i kristendomens namn, men jag kan ändå inte likställa en abortläkare som får huvudet avblåst, men terroristattacker där tusentals (tiotusentals) oskyldiga människor får sätta livet till. Vad gäller abortklinikerna, så gick de iaf till våld mot de som de ansåg ha gjort fel (som om det nu skulle vara en ursäkt), men terroristdåden de senaste åren har aldrig varit gentemot militära eller statliga organ, utan endast civila män, kvinnor & barn.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
917602
July 7, 2005 - 9:17 pm
sp_Permalink sp_Print

Black_light wrote: [quote=ilg@dd][quote=C-J...]Det är allt lite underligt att det är okej att snacka skit om folks politiska åskådningar, men så fort man yppar något negativt om en religion, så är man en rasist.

Känn dej avslöjad..
wink

Tillåt mig säga: LOL! hahaha, men allvarligt, finns Runar här bland oss? :bgrin:

Jag hoppas fortfarande att du skriver dina inlägg i berusat tillstånd..
:cy:

C-J... wrote:

Nej nej, nu missförstod du mig. Det var inte riktat speciellt till dig, jag uttalade bara att ingen kan säga, att Islam inte är en sekt.

http://susning.nu/Sekt

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

C-J...
Medlem
917645
July 7, 2005 - 9:52 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: [quote=Black_light][quote=ilg@dd][quote=C-J...]Det är allt lite underligt att det är okej att snacka skit om folks politiska åskådningar, men så fort man yppar något negativt om en religion, så är man en rasist.

Känn dej avslöjad..
wink

Jag hoppas fortfarande att du skriver dina inlägg i berusat tillstånd..
:cy:

C-J... wrote:

http://susning.nu/Sekt

Solklart fall

MrWeizel
Member
Medlem
Forum Posts: 4639
917655
July 7, 2005 - 10:03 pm
sp_Permalink sp_Print

_Danneman_ wrote: b) Religiöst fundamental terrorism (ingen respekt för andras liv, ELLER sitt eget, skapar en mycket dödlig kombination)

d) Vänsterterrorism (ingen respekt för kapital, dock för allas liv inklusive sitt eget)

Tja, religiösa fanatiker föraktar ju också kapital ofta och framförallt det som kapitalet medför. (USAs makt t.ex.) Kolla bara på detta som Al-Qaida nyligen tagit på sig:
http://www.aftonbladet.se/vss/.....50,00.html

Vitamin-C
Member
Medlem
Forum Posts: 3083
917669
July 7, 2005 - 10:17 pm
sp_Permalink sp_Print

C-J... wrote: Det är allt lite underligt att det är okej att snacka skit om folks politiska åskådningar, men så fort man yppar något negativt om en religion, så är man en rasist.

hon var 6 vid giftemål och nio när hon och muhammed hade samlag för första gången. han var i tidig femtio års ålder. kanske 49 då de gifte sig och 52 när giftemålet fullbordades.

och i högra hörnan så har vi kristendommen och alla andra religoner :bok:

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
917671
July 7, 2005 - 10:40 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: Hehehe, så Runar är medlem på NH??
Känn dej avslöjad..
😉

Och jag som trodde att du var Runar !
Varför ? Jo ditt viftande med bibelcitat och din mycket konservativa livåskådning...förutom porren då. Men vi vet ju alla att Runar är inte den som bangar för sådant.

obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
917672
July 7, 2005 - 10:43 pm
sp_Permalink sp_Print

skiroy wrote: [quote=ilg@dd]Hehehe, så Runar är medlem på NH??
Känn dej avslöjad..
😉

Varför ? Jo ditt viftande med bibelcitat och din mycket konservativa livåskådning...förutom porren då. Men vi vet ju alla att Runar är inte den som bangar för sådant.

Tror du är inne på rätt spår... :-k

Vi har ju en massa olika sorters personer här inne.

Jag är ju en av de mest normala förstås :bgrin:

Black_light
Kommer du hit ofta?
Medlem
917675
July 7, 2005 - 10:44 pm
sp_Permalink sp_Print

obelix wrote: [quote=skiroy][quote=ilg@dd]Hehehe, så Runar är medlem på NH??
Känn dej avslöjad..
😉

Tror du är inne på rätt spår... :-k

Vi har ju en massa olika sorters personer här inne.

Jag är ju en av de mest normala förstås :bgrin:

mm, du o jag i så fall...

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 118
Currently Browsing this Page:
4 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL