BoooooM|Page 5|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
BoooooM
Farenheit
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1229
sp_UserOfflineSmall Offline
81624
October 14, 2001 - 4:06 pm
sp_Permalink sp_Print

On 2001-10-14 15:22, [LD] wrote:
Vad världen är liten för somliga. det kan tyckas relativt enkelt att lösa demokratisk brist i andra länder med banala argument om att Afganer borde gå ut och "kick some ass"... I ett land av diktatur finns inte möjligheten att fritt ventilera och stå upp mot förtryck. Jag är övertygad om att din arroganta attityd skulle slå sig slätt mot en skarpladdad pistol, eller en dunke syra... Viljan till frihet från förtryck och orättvisor finns i och har alltid funnits i Afganistan, precis som den finns i andra diktaturer! Det som saknas är nog inte viljan till motstånd, utan en strimma av hopp om att det finns en frihet att eftersträva. Detta hopp tänds knappast av U.S bomber, utan av en enad kamp för demokrati och fri och rättigheter.

/[LD]:s flickvän, arg samhällsvetare...

Ja det finns möjlighet att stå upp mot diktaturer. Att ens jämnföra afghanerna&den talibanska regimen men en diktaur är brist på kunskap och förstånd. Om du hade mera kunskaper inom området skulle du förstå det.
Självklart kan man inte bara gå ut på gatorna och demostrera, det vore bara dumt.

Ja ja är inte stålmannen. Jag dör av en kula i huvet precis som en taliban. Har inte sagt nått annat... Hoppet för afghanerna är USA och Storbrittaniens bomber och vapen. De gör det enklare för nordaliansen att ta över om du inte visste det... FRIHET UPPNÅS inte av att vara passiv. Friheten kommer alltid ha sitt pris, att säga att afghanerna inte tror på fred fri från förtryck är bara dumt. Vadå banala utryck "kick some ass".
Irriterande att behöva förklara allting för trädkramande aktivister med attityd och med bred världsuppfattning. Om du inte visste det syffade jag på "viljan", resten kan du klura ut själv. Nu kan vi bara hoppas på att det här "kriget" kommer att sluta bra och med så få civila förluster som möjligt.

Farenheit
Kommer du hit ofta?
Medlem
81627
October 14, 2001 - 4:07 pm
sp_Permalink sp_Print

On 2001-10-14 15:33, [LD] wrote:
Du skämtar lr?

Nej, gör du ? !hint! Indien, Kina....

[LD]
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 226
81646
October 14, 2001 - 4:48 pm
sp_Permalink sp_Print

On 2001-10-14 18:07, Farenheit wrote:

On 2001-10-14 15:33, [LD] wrote:
Du skämtar lr?

Nej, gör du ? !hint! Indien, Kina....

Men om du tycker att det e bra att massa dör bara för att vi är för många på jorden så måste du juh oxå tycka att det var bra att 5-6000 dog i WTC! eller är amerikaner värda mer än indier eller afganer?

Farenheit
Kommer du hit ofta?
Medlem
81654
October 14, 2001 - 4:55 pm
sp_Permalink sp_Print

Nej, men det är skillnad på dem som dör i fred/krig.

[LD]
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 226
81656
October 14, 2001 - 4:56 pm
sp_Permalink sp_Print

Kan någon förklara skillnaden i rasistisk synpunkt på åsikten i att säga "bomba afganistan" och "döda alla judar"?

Axzell
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1311
81723
October 14, 2001 - 6:17 pm
sp_Permalink sp_Print

*suck* jobbigt att läsa alla långa svar 😛

vill bara säga:
Varför kunde de inte träffat white house med en gång??

Och efter det skulle bin laden få en nuke i skallen och sedan är allt över smile

-((CaRn3))-
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 454
81739
October 14, 2001 - 6:42 pm
sp_Permalink sp_Print

On 2001-10-14 01:27, Farenheit wrote:

On 2001-10-14 00:05, Biters wrote:
FUCK USA säger ja!

Ajuste, USA har skapat kriget genom hypning, och afghanerna är helt oskyldiga och det är BUSH som är manipulativ och de afghanska männen förnedrar lr förtrycker absolut inte sina kvinnor. Deras religion manipulerar absolut inte med deras hjärnor och får dem att göra dumma saker i "guds" namn....

Biters, det är såna som dig jag känner för att stoppa en granat i munnen på. 🙁

Hårda ord kanske men jag vet att många håller med mig. FÖRSVARA DIG BITERS, jag väntar på ditt svar...

-------------------------------------------
Word Up Farenheit

carnail
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 666
81802
October 14, 2001 - 7:40 pm
sp_Permalink sp_Print

On 2001-10-14 15:22, [LD] wrote:
Vad världen är liten för somliga. det kan tyckas relativt enkelt att lösa demokratisk brist i andra länder med banala argument om att Afganer borde gå ut och "kick some ass"... I ett land av diktatur finns inte möjligheten att fritt ventilera och stå upp mot förtryck. Jag är övertygad om att din arroganta attityd skulle slå sig slätt mot en skarpladdad pistol, eller en dunke syra... Viljan till frihet från förtryck och orättvisor finns i och har alltid funnits i Afganistan, precis som den finns i andra diktaturer! Det som saknas är nog inte viljan till motstånd, utan en strimma av hopp om att det finns en frihet att eftersträva. Detta hopp tänds knappast av U.S bomber, utan av en enad kamp för demokrati och fri och rättigheter.

/[LD]:s flickvän, arg samhällsvetare...

Patetiskt att försöka lägga vikt bakom ett inlägg genom att signera med "samhällsvetare", det är som att skriva ett verk av shakespear och skita fram sista punkten.

Ken Shabby
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 339
81855
October 14, 2001 - 8:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Wigger, jag skulle med gott samvete säga rasist till dig face to face, sen om det kostar mig en smäll på käften kan jag nog ta.

Du sade innan i ett tidigare inlägg:

"Nej då, du stödjer att enormt efterblivet folkslag som jublar åt västerländskas död..."

Det talar för sig själv.

Ken Shabby
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 339
81878
October 14, 2001 - 8:59 pm
sp_Permalink sp_Print

Fahrenheit:

Ok, du har alltså nån form av auktoritet på din sida? Alltså "de som säger" att mina uttalande helt sonika är FEL. Får jag fråga vilken?
Tror du gör det lite för lätt för dig såsom LD:s flickvän på ett mycket bra sätt uttryckte. Du kanske bör fundera på om det ligger någonting i vad hon säger.
Självklart påverkas jag av media, jag skulle var en idiot om jag sa att jag inte gjorde det. Jag försöker dock ha ett mycket kritisk filter över vad jag matas med.

Jag tycker självklart också att USA har all rätt att agera mot terroristerna. Tror tyvärr att det kommer att få motsatt effekt om man försöker bomba ihjäl dem.

Jo, angående kristendomen. Det är ju en religion som Bush och större delen av USA bekänner sig till. Du menar implicit att kristendomen är en mycket bättre religion än islam. Den manipulerar folk till att bli terrorister. Inte alls, det är en fredlig religion som missbrukas på ett tämligen avskyvärt sätt.
Kristendomen däremot, den fostrar "sunda" människor med en ödmjuk inställning till andra kulturer....right!

När det gäller dödstraffet så tycker jag att du skall läsa på. Det finns INGET samband mellan införande av dödstraff och en misnkad grov brottslighet. USA är ett strålande exempel på detta.
Tja, jag jämför med de flesta demokratiska länder.
Till sist, tycker du på allvar att Kinas dödsstraffsystem är någonting att eftersträva?

Alex aka NH|WiggeR
Member
Medlem
Forum Posts: 2067
81904
October 14, 2001 - 9:37 pm
sp_Permalink sp_Print

On 2001-10-14 22:26, Ken Shabby wrote:
Wigger, jag skulle med gott samvete säga rasist till dig face to face, sen om det kostar mig en smäll på käften kan jag nog ta.

Du sade innan i ett tidigare inlägg:

"Nej då, du stödjer att enormt efterblivet folkslag som jublar åt västerländskas död..."

Det talar för sig själv.

Sen när är det rasistiskt att kalla någon/några för efterblivna?

Lägg ner med dina långa, dryga och korkade svar nu för f*n. Du är skit tråkig :spy: och det är du inte för att jag inte får höra det jag vill höra utan du är sååååå damn dryg i dina enormt %#¤(/&¤%%¤&/ svar!

/FD. Crew ffs
"A computer let's you make more mistake's faster than any invention in human history - with the possible exceptions of handgun's and tequila"

Alex aka NH|WiggeR
Member
Medlem
Forum Posts: 2067
81906
October 14, 2001 - 9:41 pm
sp_Permalink sp_Print

Kan inte denna tråkiga tråd låsas nu???

Snälla någon lås den, vi kommer ingenstanns här mer och det blir bara mer och mer personlig nu!

/FD. Crew ffs
"A computer let's you make more mistake's faster than any invention in human history - with the possible exceptions of handgun's and tequila"

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 483
Currently Browsing this Page:
4 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL