Bör man gå till rektorn?|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Bör man gå till rektorn?
Pojo
Member
Medlem
Forum Posts: 2239
sp_UserOfflineSmall Offline
898554
May 27, 2005 - 12:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Nomic wrote: [quote=Pojo]Sen ska man inte säga för mycket åt läraren om att det står så i boken för jag har haft en lärare som sa t.ex. på en timme att en liten sak var fel i boken då visar detta om man hört på vad han sagt. Men med honom så följde vi boken rätt så bra. Eftersom det var denna "källa" vi hade så var det ju därifrån vi skulle få fakta.
Men man får hämta in fakta från annan källa med men man måste ju då veta att den är rätt.

I min skola är det boken vi läser ur som _är_ faktan, spelar ingen roll ifall den är felaktig eller inte.

Okej. Men den läraren sa ibland också att vi följer boken fast faktan kan vara fel då det är den fakta vi har. Men ibland ändrade vi vad som stod där beroende på feler osv.

nomic
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1347
898562
May 27, 2005 - 1:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Pojo wrote: [quote=Nomic][quote=Pojo]Sen ska man inte säga för mycket åt läraren om att det står så i boken för jag har haft en lärare som sa t.ex. på en timme att en liten sak var fel i boken då visar detta om man hört på vad han sagt. Men med honom så följde vi boken rätt så bra. Eftersom det var denna "källa" vi hade så var det ju därifrån vi skulle få fakta.
Men man får hämta in fakta från annan källa med men man måste ju då veta att den är rätt.

I min skola är det boken vi läser ur som _är_ faktan, spelar ingen roll ifall den är felaktig eller inte.

Okej. Men den läraren sa ibland också att vi följer boken fast faktan kan vara fel då det är den fakta vi har. Men ibland ändrade vi vad som stod där beroende på feler osv.

Det där går ju inte.

Får ju vara antingen eller, annars blir det för mycket att hålla reda på!

Pojo
Member
Medlem
Forum Posts: 2239
898564
May 27, 2005 - 1:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Nomic wrote: [quote=Pojo][quote=Nomic][quote=Pojo]Sen ska man inte säga för mycket åt läraren om att det står så i boken för jag har haft en lärare som sa t.ex. på en timme att en liten sak var fel i boken då visar detta om man hört på vad han sagt. Men med honom så följde vi boken rätt så bra. Eftersom det var denna "källa" vi hade så var det ju därifrån vi skulle få fakta.

Det där går ju inte.

Får ju vara antingen eller, annars blir det för mycket att hålla reda på!

Det kanske låter svårare än vad det är då vi ändrade strök vi över och skrev in rätt, så man kan ju säga att vi modiferade läroboken.

nilsrock
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 245
898673
May 27, 2005 - 4:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Bedömning är subjektiv. Det betyder att det en person anser är rätt kan en annan anse vara fel. Det är lite krångligt. Jag tycker dock denna lärare verkar vara dålig på att bedömma.

Hur funkar poängsättningen på frågorna? Kan man bara ha rätt eller fel?

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 479
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL