February 12, 2002
Började fundera lite, sen började vi diskutera lite och jag är kluven men ja tror att jag borde slå ner en superfjäderviktare. Högsta vikt är 59kg va?
Jag har aldrig i mitt liv boxats och knappt varit i några fighter som inte slutat som brottningsmatcher. :bgrin: De enda jag grundar att jag borde vinna på är att jag väger drygt 85kg är 187 lång och är genomstark efter 3-5 pass i veckan, relativt god kondition och uthållighet (inte för att de sistnämda är det jag tänker utnyttja då isf) och att jag efter en hel del skotercross och motocross/freestyle sen 5års åldern vet att jag tål en hel del stryk.
Sen, men de blockar borde man ju nästan med ett slag lyfta dem från golvet?
Fantiserar jag bara eller borde det gå? :bok:
Knappast troligt..
En vältränad om än en superfjäderviktare slår snabbare än du hinner med att reagera på..Kanske ingen speciell tyngd i slagen, men slagen kommer snabbt som fasen, så du lär inte hinna säga flaska innan du drattat på arslet.
-=*ThE_cRoW*=- wrote: Några lite mer konstruktiva svar med motiveringar?
Orkar inte lyssna på nån som knappt rört på sig och att gå från sovrummet till köket är dagens stora prestation när stackarn skall släpa på sina fettvalkar.
Den där var ful..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
January 12, 2004
-=*ThE_cRoW*=- wrote: Några lite mer konstruktiva svar med motiveringar?
Orkar inte lyssna på nån som knappt rört på sig och att gå från sovrummet till köket är dagens stora prestation när stackarn skall släpa på sina fettvalkar.
ber om ursäkt, är en smula trött, men som ilg@dd skrev...
Jag har en kompis som tränade i den, eller nära den viktklassen, och han var blixtsnabb.
Det skulle funka om du hade en tur motsvarandes Alexander Lukas.
May 14, 2001
Jag tränade boxning för nåt sekel sedan 🙂 och kan säga att du troligtvis inte kommer att träffa lillskiten med något vettigt dom har ett sånt jävla tempo i kroppen.
Testa gärna att gå ett par ronder 6minuter i ringen är som ett helt jävla träningspass 🙂 å du träffar fjädertomten dig på hakan så är det john blund även om du väger 150kg 🙂
February 12, 2002
Kanske skall tillägga en sak som jag inte ville dra upp för det låter fånigt, men känner att den faktan bör föras till bordet. :bgrin:
Mina reflexer är lite över det vanliga, gick några "ronder" mot en thaitjej som skulle visa vad hon kunde göra mot en stor kille på en fest. Så jag ställde upp och visst de var en tjej men hon hade gjort illa er jag lovar. 😉 Hon gjorde iofs mig illa också, hade två svullna blå händer dagen efter men den lilla snabba tjejen som tränat ett tag fick varken in ett slag eller spark på mig och hade jag inte varit en sån gentleman hade jag kunnat avsluta det hela när jag ville.. Men visst, ännu en gång, de var en tjej. 😉
February 12, 2002
andy wrote: Jag tränade boxning för nåt sekel sedan 🙂 och kan säga att du troligtvis inte kommer att träffa lillskiten med något vettigt dom har ett sånt j**la tempo i kroppen.
Testa gärna att gå ett par ronder 6minuter i ringen är som ett helt j**la träningspass 🙂 å du träffar fjädertomten dig på hakan så är det john blund även om du väger 150kg 🙂
Det var väl nått sånt jag ville höra. Eller så inte endå.. 😉 Men de skulle vara skitspännanande, skulle lätt vara på om det gick ordna en match! 😀
-=*ThE_cRoW*=- wrote: Kanske skall tillägga en sak som jag inte ville dra upp för det låter fånigt, men känner att den faktan bör föras till bordet. :bgrin:
Mina reflexer är lite över det vanliga, gick några "ronder" mot en thaitjej som skulle visa vad hon kunde göra mot en stor kille på en fest. Så jag ställde upp och visst de var en tjej men hon hade gjort illa er jag lovar. 😉 Hon gjorde iofs mig illa också, hade två svullna blå händer dagen efter men den lilla snabba tjejen som tränat ett tag fick varken in ett slag eller spark på mig och hade jag inte varit en sån gentleman hade jag kunnat avsluta det hela när jag ville.. Men visst, ännu en gång, de var en tjej. 😉
Och du kallar Obelix för fjant??
Ställ undan flaskan eller om det är konstiga svampar och dratta i säng nu..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
January 12, 2004
-=*ThE_cRoW*=- wrote: [quote=ilg@dd]
Den där var ful..
Och ja. Jag håller med, den var ful. Men jag håller på att vara jävligt less på fjanten obelix..
hmmm. texten försvann...
undrar vem som är en fjant, som försöker slå sig för bröstet och drömma om att klå upp tjejer och lättviktare.... :)R
July 23, 2002
February 12, 2002
johan_lojan wrote: Vafan. Jag tror stenhårt på kråkan! Den lille 50-kilosfjanten kommer inte ha en chans mot kråkhögern! Släng dig på honom och ligg kvar!
Jag menar ju det! Om inte annat skulle han väl atackera mig och med tanke på att min räckvidd är betydligt längre så får jag väl om ja inte får in nått slag ta några fjäderslag och krama om honom för att sedan slänga iväg honom å klappa till ordentligt när han landar. 😉 Fast så kanske man inte får göra i boxning? 😉 Men jag har då sett att de står och kramas en hel del.
February 12, 2002
obelix wrote: [quote=whak]Kan inte kråkan och obelix gör upp i stället?
det skulle inte bli en rättvis match...
Ne, tyvärr. 😉
Menar du/ni har ju påpekat hur stor betydelse snabbheten har och det skulle väl troligen blir lika stor skillnad som mellan mig och fjädern så du skulle med andra ord inte ha en chans.
Bra att du/ni komme med en liknelse som jag fatta så jag kunde inse att jag skulle vara chanslös mot nån på 59 kg. :bgrin:
1 Guest(s)