Borde jag slå ner en superfjäderviktare i ringen?|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Borde jag slå ner en superfjäderviktare i ringen?
-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
Forum Posts: 4679
sp_UserOfflineSmall Offline
1
May 4, 2006 - 9:12 pm
sp_Permalink sp_Print

Började fundera lite, sen började vi diskutera lite och jag är kluven men ja tror att jag borde slå ner en superfjäderviktare. Högsta vikt är 59kg va?
Jag har aldrig i mitt liv boxats och knappt varit i några fighter som inte slutat som brottningsmatcher. :bgrin: De enda jag grundar att jag borde vinna på är att jag väger drygt 85kg är 187 lång och är genomstark efter 3-5 pass i veckan, relativt god kondition och uthållighet (inte för att de sistnämda är det jag tänker utnyttja då isf) och att jag efter en hel del skotercross och motocross/freestyle sen 5års åldern vet att jag tål en hel del stryk.
Sen, men de blockar borde man ju nästan med ett slag lyfta dem från golvet?
Fantiserar jag bara eller borde det gå? :bok:

obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
1038626
May 4, 2006 - 9:20 pm
sp_Permalink sp_Print

du skulle torska stort...

-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
1038629
May 4, 2006 - 9:24 pm
sp_Permalink sp_Print

Några lite mer konstruktiva svar med motiveringar?

Orkar inte lyssna på nån som knappt rört på sig och att gå från sovrummet till köket är dagens stora prestation när stackarn skall släpa på sina fettvalkar.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
1038630
May 4, 2006 - 9:25 pm
sp_Permalink sp_Print

Knappast troligt..
En vältränad om än en superfjäderviktare slår snabbare än du hinner med att reagera på..Kanske ingen speciell tyngd i slagen, men slagen kommer snabbt som fasen, så du lär inte hinna säga flaska innan du drattat på arslet.

-=*ThE_cRoW*=- wrote: Några lite mer konstruktiva svar med motiveringar?

Orkar inte lyssna på nån som knappt rört på sig och att gå från sovrummet till köket är dagens stora prestation när stackarn skall släpa på sina fettvalkar.

Den där var ful..

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

obelix
Member
Medlem
1038631
May 4, 2006 - 9:27 pm
sp_Permalink sp_Print

-=*ThE_cRoW*=- wrote: Några lite mer konstruktiva svar med motiveringar?

ber om ursäkt, är en smula trött, men som ilg@dd skrev...

Jag har en kompis som tränade i den, eller nära den viktklassen, och han var blixtsnabb.

Det skulle funka om du hade en tur motsvarandes Alexander Lukas.

andy
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 234
1038633
May 4, 2006 - 9:35 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag tränade boxning för nåt sekel sedan 🙂 och kan säga att du troligtvis inte kommer att träffa lillskiten med något vettigt dom har ett sånt jävla tempo i kroppen.
Testa gärna att gå ett par ronder 6minuter i ringen är som ett helt jävla träningspass 🙂 å du träffar fjädertomten dig på hakan så är det john blund även om du väger 150kg 🙂

-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
1038635
May 4, 2006 - 9:44 pm
sp_Permalink sp_Print

Kanske skall tillägga en sak som jag inte ville dra upp för det låter fånigt, men känner att den faktan bör föras till bordet. :bgrin:
Mina reflexer är lite över det vanliga, gick några "ronder" mot en thaitjej som skulle visa vad hon kunde göra mot en stor kille på en fest. Så jag ställde upp och visst de var en tjej men hon hade gjort illa er jag lovar. 😉 Hon gjorde iofs mig illa också, hade två svullna blå händer dagen efter men den lilla snabba tjejen som tränat ett tag fick varken in ett slag eller spark på mig och hade jag inte varit en sån gentleman hade jag kunnat avsluta det hela när jag ville.. Men visst, ännu en gång, de var en tjej. 😉

-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
1038636
May 4, 2006 - 9:45 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote:

Den där var ful..

Och ja. Jag håller med, den var ful. Men jag håller på att vara jävligt less på fjanten obelix..

-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
1038637
May 4, 2006 - 9:46 pm
sp_Permalink sp_Print

andy wrote: Jag tränade boxning för nåt sekel sedan 🙂 och kan säga att du troligtvis inte kommer att träffa lillskiten med något vettigt dom har ett sånt j**la tempo i kroppen.
Testa gärna att gå ett par ronder 6minuter i ringen är som ett helt j**la träningspass 🙂 å du träffar fjädertomten dig på hakan så är det john blund även om du väger 150kg 🙂

Det var väl nått sånt jag ville höra. Eller så inte endå.. 😉 Men de skulle vara skitspännanande, skulle lätt vara på om det gick ordna en match! 😀

Jonatan Hertzberg
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1706
1038638
May 4, 2006 - 9:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Som sades innan du skulle åka på råstryk. Även om du har snabba reflexer så tror jag inte du kommer att parrera speciellt många slag. Underskatta inte deras vikt , snabbheten och smidigheten gör att du får äta upp vad du precis sagt ;D

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
1038639
May 4, 2006 - 9:49 pm
sp_Permalink sp_Print

-=*ThE_cRoW*=- wrote: Kanske skall tillägga en sak som jag inte ville dra upp för det låter fånigt, men känner att den faktan bör föras till bordet. :bgrin:
Mina reflexer är lite över det vanliga, gick några "ronder" mot en thaitjej som skulle visa vad hon kunde göra mot en stor kille på en fest. Så jag ställde upp och visst de var en tjej men hon hade gjort illa er jag lovar. 😉 Hon gjorde iofs mig illa också, hade två svullna blå händer dagen efter men den lilla snabba tjejen som tränat ett tag fick varken in ett slag eller spark på mig och hade jag inte varit en sån gentleman hade jag kunnat avsluta det hela när jag ville.. Men visst, ännu en gång, de var en tjej. 😉

Och du kallar Obelix för fjant??
Ställ undan flaskan eller om det är konstiga svampar och dratta i säng nu.. laugh

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

obelix
Member
Medlem
1038640
May 4, 2006 - 9:52 pm
sp_Permalink sp_Print

-=*ThE_cRoW*=- wrote: [quote=ilg@dd]

Den där var ful..

Och ja. Jag håller med, den var ful. Men jag håller på att vara jävligt less på fjanten obelix..

hmmm. texten försvann...

undrar vem som är en fjant, som försöker slå sig för bröstet och drömma om att klå upp tjejer och lättviktare.... :)R

johan_lojan
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 925
1038641
May 4, 2006 - 9:55 pm
sp_Permalink sp_Print

Vafan. Jag tror stenhårt på kråkan! Den lille 50-kilosfjanten kommer inte ha en chans mot kråkhögern! Släng dig på honom och ligg kvar!

nilsrock
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 245
1038644
May 4, 2006 - 10:02 pm
sp_Permalink sp_Print

Klart du skulle vinna kråkan, du som är så stor och stark. Iaf om du skulle möta superfjäderviktaren jag. Om du skulle möta någon som kan boxas så blev det nog svårare för dig.

whak
Member
Medlem
Forum Posts: 4718
1038647
May 4, 2006 - 10:06 pm
sp_Permalink sp_Print

Kan inte kråkan och obelix gör upp i stället?

obelix
Member
Medlem
1038648
May 4, 2006 - 10:07 pm
sp_Permalink sp_Print

whak wrote: Kan inte kråkan och obelix gör upp i stället?

:-k

-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
1038650
May 4, 2006 - 10:08 pm
sp_Permalink sp_Print

johan_lojan wrote: Vafan. Jag tror stenhårt på kråkan! Den lille 50-kilosfjanten kommer inte ha en chans mot kråkhögern! Släng dig på honom och ligg kvar!

Jag menar ju det! Om inte annat skulle han väl atackera mig och med tanke på att min räckvidd är betydligt längre så får jag väl om ja inte får in nått slag ta några fjäderslag och krama om honom för att sedan slänga iväg honom å klappa till ordentligt när han landar. 😉 Fast så kanske man inte får göra i boxning? 😉 Men jag har då sett att de står och kramas en hel del.

-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
1038651
May 4, 2006 - 10:09 pm
sp_Permalink sp_Print

obelix wrote: [quote=whak]Kan inte kråkan och obelix gör upp i stället?

obelix
Member
Medlem
1038652
May 4, 2006 - 10:14 pm
sp_Permalink sp_Print

whak wrote: Kan inte kråkan och obelix gör upp i stället?

det skulle inte bli en rättvis match... wink

-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
1038656
May 4, 2006 - 10:22 pm
sp_Permalink sp_Print

obelix wrote: [quote=whak]Kan inte kråkan och obelix gör upp i stället?

det skulle inte bli en rättvis match... wink

Ne, tyvärr. 😉
Menar du/ni har ju påpekat hur stor betydelse snabbheten har och det skulle väl troligen blir lika stor skillnad som mellan mig och fjädern så du skulle med andra ord inte ha en chans.
Bra att du/ni komme med en liknelse som jag fatta så jag kunde inse att jag skulle vara chanslös mot nån på 59 kg. :bgrin:

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 61
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL