Borde jag slå ner en superfjäderviktare i ringen?|Page 5|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Borde jag slå ner en superfjäderviktare i ringen?
Collateral
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1760
sp_UserOfflineSmall Offline
1038943
May 5, 2006 - 7:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Underskatta aldrig teknik.

whak
Member
Medlem
Forum Posts: 4718
1038974
May 5, 2006 - 9:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Lugna ner er en stund nu grabbar.

Har jag hajjat det rätt om "han ska möta" en kille som väger 48kg?Jag är ca 173lång och väger ca 65kg vilket är rätt så tunnt på mig. Tänk er då en KILLE på 48kg.
Hur liten är int en sån på en skala från ett till tio?
Jag försöker inte hitta på något för att försvara kråkan.
Men 48kg en sån kis borde man ju kunna sänka ganska snabbt.

-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
Forum Posts: 4679
1038976
May 5, 2006 - 9:29 pm
sp_Permalink sp_Print

Joni^ wrote: Ja eftersom det nu var så långt får jag ser hur jag har med tid osv att åka så långt. Men som sagt jag kommer gärna upp för du förtjänar stryk kråkan. Inget ont mot dig, men du ska få äta upp dina teorier 😈

Du får väl till att planera nått. Men hetsa inte upp dig allt för mycket ännu för har inte bestämt mig ännu. Bara sagt att ja är sugen. 😉 Anledningen att jag inte tände direkt på iden är att du väger ju hela 17kg mer än den jag hade tänkt slåss med å med tanke på att jag väger 19 kg mer än dig så är det ungefär lika stort glapp så vet inte om det riktigt skulle bevisa min teori. Eller överhuvudtaget ha nått med min teori att göra. :bgrin: Sen så håller jag på att deffa ner mig just nu mot en målvikt mellan 75-78 (beroende på vad som ger bästa sommar kroppen) så då sjunker glappet ytteligare. Så det enda som egentligen gjorde mig sugen var chansen att få spöa upp nån "upstickare".. 😉

Hur lång är du och hur länge har du tränat? Snackade med en kompis ikväll som boxats några år å han sa att de tar ett helt år innan man börjat komma igång på riktigt. :S Så om det skulle bli nått så äre väl lika bra att ja struntar i nått försök att lära mig boxas å bara kör street. 😉

whak
Member
Medlem
1038978
May 5, 2006 - 9:32 pm
sp_Permalink sp_Print

The crow, jag kan lära dig lite trix. 🙂
Lite på mig, ge mig pengar.

-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
1038979
May 5, 2006 - 9:33 pm
sp_Permalink sp_Print

whak wrote: Lugna ner er en stund nu grabbar.

Har jag hajjat det rätt om "han ska möta" en kille som väger 48kg?Jag är ca 173lång och väger ca 65kg vilket är rätt så tunnt på mig. Tänk er då en KILLE på 48kg.
Hur liten är int en sån på en skala från ett till tio?
Jag försöker inte hitta på något för att försvara kråkan.
Men 48kg en sån kis borde man ju kunna sänka ganska snabbt.

Oroa dig du inte, ingen kommer att hålla dig ansvarig för att ha råkat "försvara" mig.. 🙂 Men de är skönt att nån börjar tänka till iaf. Menar en kille på 48 kg, inte kan han vara stor. Tycker allvarligt inte att han skulle kunna producera någon skada på mig som jag inte skulel kunna mångdubbla på honom.. Men den tanken har jag ju fått äta upp när 99% trodde att jag skulle åka på rådäng av honom, en kille på 48 kg.. 😉

whak
Member
Medlem
1038983
May 5, 2006 - 9:46 pm
sp_Permalink sp_Print

-=*ThE_cRoW*=- wrote:
Oroa dig du inte, ingen kommer att hålla dig ansvarig för att ha råkat "försvara" mig.. 🙂 Men de är skönt att nån börjar tänka till iaf. Menar en kille på 48 kg, inte kan han vara stor. Tycker allvarligt inte att han skulle kunna producera någon skada på mig som jag inte skulel kunna mångdubbla på honom.. Men den tanken har jag ju fått äta upp när 99% trodde att jag skulle åka på rådäng av honom, en kille på 48 kg.. 😉

Precis, och skulle han vara typ 160 lång och väga 48kg så skulle han ju vara trådsmal. 48kg väger man väl innan man börjar sjuan?

obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
1038990
May 5, 2006 - 10:32 pm
sp_Permalink sp_Print

enligt din "teori" så ska jag mer eller mindre kunna vinna över dig, beroende på hur stor skillnad det är kroppsligen mellan oss, för jag misstänker att jag är ett par nummer större än dig.

Lodisen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1200
1039002
May 6, 2006 - 12:01 am
sp_Permalink sp_Print

-=*ThE_cRoW*=- wrote: [quote=ilg@dd]

Den där var ful..

Och ja. Jag håller med, den var ful. Men jag håller på att vara jävligt less på fjanten obelix..

Du frågar efter synpunkter av vad folk tror, då ska väl vem som helst få svara? Eller kör du med kommunism att endast de som svarar efter ditt tycke ska få skriva? Ge tusan i andra ifall du inte kan ta lite kritik själv. Eftersom Obelix är min älskling, så håller jag med honom, du skulle torska stort. <3

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
1039008
May 6, 2006 - 12:57 am
sp_Permalink sp_Print

Hur har jag kunnat missa den här tråden? Grymt kul ju.

Ni snackar om en kille på halva vikten, jag skulle vilja se honom vinna.
Förutsatt att kråkan inte är helt talanglös dvs.

Njurslag med boxhandskar? Det låter konstigt, är inte en del av syftet med dem att man inte ska kunna göra sådant?
Låter svårt med den stora ytan mot liten njure.

-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
1039014
May 6, 2006 - 6:10 am
sp_Permalink sp_Print

Lodisen, alla utom 3 tror att jag ska torska stort om du läser igenom tråden. Personangreppet på obelix var på andra premisser. Han är lite besatt av att följa mina tråda och skriva menigslösheter bara för att skriva dem så det där svaret hade han skrivit vilket som varav jag blev lite förbannad och roade mig åt personangrepp. Hade han kommit med ett seriösare inlägg där han förklarade varför jag skulle förlora som alla andra (nästan) har gjort så hade jag kanske kunnat stå ut med hans närvaro i ännu en av mina trådar. Sen vad du och Obelix gör på er fritid får ni gjärna hålla för er själva. :cy:

Json_81, tack! Ännu en kille som har tänkt till och insett hur stor skillnaden verkligen är.
På vissa här har det nästan låtit som att viktklasser finns till för att skydda de stora boxarna från de små. 😉 Nu är jag ju ingen boxare men ser mig väl som varken utan kordination eller slagförmåga.

Nog gör det väl säkert ont och skada. Men de var det jag också trodde syftet var. Vissa här tog upp att ytan på handsken var ju knappt större än framsidan på en knuten näve. Försökte färklara att det inte spelade så stor roll när först delar av kraften i slaget försvinner (Ja det försvinner helt!! Fast inte ut i tomma intet) genom friktionen hos stoppningen i handsken när de en efter en trycks ihop mot varrandra, men de här fattade inte vissa . (Annars hade det varit rätt meningslöst att ha dämpare på en bil om fulla kraften ändå träffar bilen)
Sen så är ju inte en knyten näve platt, små delar av näven kommer ju att trycka längre in i den mjuka vävnaden än andra vilket gör att ytan där kraften kommer blir rätt så liten. Med handsken blir det alltid samma yta och betydligt större än ett par knogar.

Jonatan Hertzberg
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1706
1039022
May 6, 2006 - 7:47 am
sp_Permalink sp_Print

-=*ThE_cRoW*=- wrote: [quote=Joni^]Ja eftersom det nu var så långt får jag ser hur jag har med tid osv att åka så långt. Men som sagt jag kommer gärna upp för du förtjänar stryk kråkan. Inget ont mot dig, men du ska få äta upp dina teorier 😈

Du får väl till att planera nått. Men hetsa inte upp dig allt för mycket ännu för har inte bestämt mig ännu. Bara sagt att ja är sugen. 😉 Anledningen att jag inte tände direkt på iden är att du väger ju hela 17kg mer än den jag hade tänkt slåss med å med tanke på att jag väger 19 kg mer än dig så är det ungefär lika stort glapp så vet inte om det riktigt skulle bevisa min teori. Eller överhuvudtaget ha nått med min teori att göra. :bgrin: Sen så håller jag på att deffa ner mig just nu mot en målvikt mellan 75-78 (beroende på vad som ger bästa sommar kroppen) så då sjunker glappet ytteligare. Så det enda som egentligen gjorde mig sugen var chansen att få spöa upp nån "upstickare".. 😉

Hur lång är du och hur länge har du tränat? Snackade med en kompis ikväll som boxats några år å han sa att de tar ett helt år innan man börjat komma igång på riktigt. :S Så om det skulle bli nått så äre väl lika bra att ja struntar i nått försök att lära mig boxas å bara kör street. 😉

Visst jag är inte någon flugviktare. Det är upp till dig om du vill 😛 Jag är 185cm lång så jag är långsmal som fan 😉 jag har boxats i 8år så tekniken är det inget fel på.

Schmutziger
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 603
1039039
May 6, 2006 - 9:41 am
sp_Permalink sp_Print

Synd att denna fight inte finns att visa:
218cm 157kg Hong-Man Choi, korean mot 189 cm 78 kg Kaoklai Kaennorsing, Thai
Gissa vem som sprang åttor kring vem? men samtidigt gissa vems sparkar inte gjorde någon nytta alls?
grym fight, koreanen vann, men det var nog mest för att matchen gick i korea.

-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
1039040
May 6, 2006 - 9:42 am
sp_Permalink sp_Print

obelix wrote: enligt din "teori" så ska jag mer eller mindre kunna vinna över dig, beroende på hur stor skillnad det är kroppsligen mellan oss, för jag misstänker att jag är ett par nummer större än dig.

Ja? Verkar det vara något skummt i den teorin?
Om vi tar de proportioner jag talar om så gänte 48kg tung boxare så (eftersom jag nu inte är någon boxare och inte du heller men jag skulle utmana en proffsboxare).
Väger du 151kg är 219cm lång har god kondition och fysik. Är proportionerligt byggd och inte har onödigt mycket fett på kroppen så skulle du garanterat vinna över mig. Tror inte du det?

Skulle jag å andra sidan vara en proffsboxare så blir nog knivigare kan jag erkänna men åandra sidan så är det ju allmänt erkännt att vikten spelar mindre och mindre roll proportionerligt ju större man blir. Så skulle aldrig gå få samma proportioner styrkemessigt och hållfasthetsmässigt med att jag (som nu proffsboxare med min vikt) skulle möta någont som var lika mycket större än mig än jag var den 48kg tunga killen.

Joni^ wrote: Visst jag är inte någon flugviktare. Det är upp till dig om du vill 😛 Jag är 185cm lång så jag är långsmal som fan 😉 jag har boxats i 8år så tekniken är det inget fel på.

Jadu, jag skulle mest troligt åka på så mycket spö att ja inte skulle kunna sova på ett par dagar. Trodde ju du iaf var kort, men är du bara 2 cm kortare och "snart" bara drygt 10 kg lättare så har nog en sådan match inte så mycket med min teori att göra. 😛

Lodisen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1200
1039075
May 6, 2006 - 11:38 am
sp_Permalink sp_Print

En boxare vet vart han/hon ska slå, och hur. Beror väl på hur bra personen är på att boxax? Möter du någon som innehar VM-titeln i fjädervikt torskar du. Jag vet sådana boxare, äckligt snabba i nävarna.

dreamweaver
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1220
1039080
May 6, 2006 - 11:52 am
sp_Permalink sp_Print

Schmutziger wrote: Synd att denna fight inte finns att visa:
218cm 157kg Hong-Man Choi, korean mot 189 cm 78 kg Kaoklai Kaennorsing, Thai
Gissa vem som sprang åttor kring vem? men samtidigt gissa vems sparkar inte gjorde någon nytta alls?
grym fight, koreanen vann, men det var nog mest för att matchen gick i korea.

http://message.axkickboxing.co.....008932.jpg

Skillnaden är att Choi är mer tränad i kampsport än kråkan plus att det är en himla skillnad mellan boxning och K1/Thai. Ben och knän är ju en sjuk fördel att använda om du är lång, vilket man inte har i boxning.

Jonatan Hertzberg
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1706
1039138
May 6, 2006 - 5:16 pm
sp_Permalink sp_Print

-=*ThE_cRoW*=- wrote: [quote=obelix]enligt din "teori" så ska jag mer eller mindre kunna vinna över dig, beroende på hur stor skillnad det är kroppsligen mellan oss, för jag misstänker att jag är ett par nummer större än dig.

Ja? Verkar det vara något skummt i den teorin?
Om vi tar de proportioner jag talar om så gänte 48kg tung boxare så (eftersom jag nu inte är någon boxare och inte du heller men jag skulle utmana en proffsboxare).
Väger du 151kg är 219cm lång har god kondition och fysik. Är proportionerligt byggd och inte har onödigt mycket fett på kroppen så skulle du garanterat vinna över mig. Tror inte du det?

Skulle jag å andra sidan vara en proffsboxare så blir nog knivigare kan jag erkänna men åandra sidan så är det ju allmänt erkännt att vikten spelar mindre och mindre roll proportionerligt ju större man blir. Så skulle aldrig gå få samma proportioner styrkemessigt och hållfasthetsmässigt med att jag (som nu proffsboxare med min vikt) skulle möta någont som var lika mycket större än mig än jag var den 48kg tunga killen.

Joni^ wrote: Visst jag är inte någon flugviktare. Det är upp till dig om du vill 😛 Jag är 185cm lång så jag är långsmal som fan 😉 jag har boxats i 8år så tekniken är det inget fel på.

Jadu, jag skulle mest troligt åka på så mycket spö att ja inte skulle kunna sova på ett par dagar. Trodde ju du iaf var kort, men är du bara 2 cm kortare och "snart" bara drygt 10 kg lättare så har nog en sådan match inte så mycket med min teori att göra. 😛

Jaha torskar du ur nu? 😉

-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
1039140
May 6, 2006 - 5:24 pm
sp_Permalink sp_Print

Joni^ wrote: Jaha torskar du ur nu? 😉

Eh? Ja? Är de nå konstigt med det? Du var ju inte ens i närheten av det jag hade tänk slåss med. 😛

Tyrfing
Member
Medlem
Forum Posts: 2187
1039146
May 6, 2006 - 5:39 pm
sp_Permalink sp_Print

Inte helt sant då i ditt första inlägg så sa du att du skulle kunna ta en

Högsta vikt är 59kg va?

och det är ju bara 7kg från Joni. wink
Ger kanske inte så mycket till diskutionen men jag fick bara lust att påpeka det. 🙂

Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
1039184
May 6, 2006 - 8:01 pm
sp_Permalink sp_Print

Om jag minns rätt så vägde Bruce Lee 60kg, och inte vem som hellst knockade ju han =)

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
1039246
May 6, 2006 - 11:55 pm
sp_Permalink sp_Print

Mind wrote: Om jag minns rätt så vägde Bruce Lee 60kg, och inte vem som hellst knockade ju han =)

Vi har fortfarande en liten miss här.
Ingen har sagt huruvida vi pratar om amatörer, proffs eller världsmästare.
Det gör ju en viss skillnad.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 306
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL