Borde jag slå ner en superfjäderviktare i ringen?|Page 6|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Borde jag slå ner en superfjäderviktare i ringen?
Hypno Toad
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 694
sp_UserOfflineSmall Offline
1039349
May 7, 2006 - 1:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Lodisen eller så gör vi som du och avrättar alla "andra" (fasism aka moderat)

Bruce Lee kan fan inte väga 60kg, jag gör det och han är liiite större än mig 😛 men stor är han inte, men en av världens bästa kampsportare.

Väger ungen 48kg kan han INTE vinna av den anledningen att Kråkan bara han blåsa iväg han, det är en så jävla stor storleks skillnad. Sen skulle han få svårt att nå upp till det han ska slå på =svaga slag. En person på under 50kg kan inte ha tränat boxning så länge, och rent allmänt ha lite muskler, även sett till vikt.

I boxning alltså, i karate eller riktiga kampsporter där allt är tillåtet kan han vinna om han sparkar till han i skrevet eller liknande 😛

När man börjar komma över 60kg börjar dom vara så pass stora att dom har utvecklat muskler, teknink och mer tåliga att skillnaden är enorm.

I ett gatuslagsmål på liv och död (eller knock) gör nog inte boxning så extremt stor skillnad. Fullkontakts sporter gör det, men inte boxning. Om dom har någolunda samma kroppsbyggnad och vikt.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
1039353
May 7, 2006 - 2:10 pm
sp_Permalink sp_Print

hypno toad wrote: Lodisen eller så gör vi som du och avrättar alla "andra" (fasism aka moderat)

Bruce Lee kan fan inte väga 60kg, jag gör det och han är liiite större än mig 😛 men stor är han inte, men en av världens bästa kampsportare.

Väger ungen 48kg kan han INTE vinna av den anledningen att Kråkan bara han blåsa iväg han, det är en så j**la stor storleks skillnad. Sen skulle han få svårt att nå upp till det han ska slå på =svaga slag. En person på under 50kg kan inte ha tränat boxning så länge, och rent allmänt ha lite muskler, även sett till vikt.

I boxning alltså, i karate eller riktiga kampsporter där allt är tillåtet kan han vinna om han sparkar till han i skrevet eller liknande 😛

När man börjar komma över 60kg börjar dom vara så pass stora att dom har utvecklat muskler, teknink och mer tåliga att skillnaden är enorm.

I ett gatuslagsmål på liv och död (eller knock) gör nog inte boxning så extremt stor skillnad. Fullkontakts sporter gör det, men inte boxning. Om dom har någolunda samma kroppsbyggnad och vikt.

Med tanke på att han varit död sedan 1973, så lär han inte väga mycket..
wink

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Hypno Toad
Kommer du hit ofta?
Medlem
1039390
May 7, 2006 - 4:40 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: Med tanke på att han varit död sedan 1973, så lär han inte väga mycket..
wink

:bgrin:

Såg lite av en dokumentär om han för inte så länge sen. Skulle gärna vilja se hela, då den varit riktigt intressant, och jag han inte komma till hans död än :bgrin:

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
1039412
May 7, 2006 - 6:24 pm
sp_Permalink sp_Print

hypno toad wrote:

Nej, det e klart att det inte gör någon skillnad att blixtsnabbt kunna blocka och sen slå till stenhårt.

Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
1039491
May 8, 2006 - 4:01 am
sp_Permalink sp_Print

Var en gammal gubbe på runt 70 bast som blev attakerad av massa ungdommar, han knockade flera av dom och resten flydde om jag minns rätt, han hade varit en proffsboxare i sin ungdom =)

finns med i nån tråd här på NH.

KorSpo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 479
1039495
May 8, 2006 - 4:28 am
sp_Permalink sp_Print

Har du bara fighterhjärtat i dig och varit i något slagsmål tidigare i livet så hade du haft en klart vettig chans, iaf mot en vanlig lätt flugviktare på standardklubbnivå on the street. Sedan verkar folk ha övertro till knockouts härinne, de flesta streetrumbles jag sett har slutat med att det rinner blod från ögonbryn, öga, näsa, tänderna så mycket att den ena ger sig iväg. Många fighter fortsätter även på marken där en boxare inte hade haft en jävla fördel alls förutom kanske att de är vältränade... Jag har själv varit i rumble med en boxare on the street och det slutade med att jag fick knäckt näsben som förövrigt e snett fortfarande idag 🙁

Det är 2 världar, på gatan och i en ring. Kan aldrig jämföras. Om vi snackar att gå match mot en lätt flugviktare i ring på elitnivå så hade INGEN här på NH haft någon som helst chans men gatan tillåter ju mer än knytnävar över bältet om man säger så... Förövrigt vågar jag påstå att INGEN kampsport kan träna dig inför gatan, vad du gör där är enbart reflexer och bloodlust. Glöm Krav Maga och sådant fjoll, ger bara ett falskt självförtroende att man kan försvara sig och man sätter sig istället i onödiga risker. Jag har hört på min förra jujutsuklubb om både SM-vinnare i Boxning, Taekwando samt Jujutsu ( svartbältare, dan1,2 osv) som fått råspö på gatan av snubbar som varit i deras storlek men jag har oxå sett lumpenkidds bli skogstokiga och slå ner dubbelt så stora som de själva. Mm

Dehman
Member
Medlem
Forum Posts: 7340
Schmutziger
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 603
1039520
May 8, 2006 - 7:36 am
sp_Permalink sp_Print

Eftersom kråkan ändrar sig ang vikt så är det ju svårt att diskutera. Men låt oss säga att han skulle möta denna jeppen:
Niklas Karlsson sm:1a thaiboxning 2005 -60kg
fightgym Borås
[Image Can Not Be Found]

så tror jag att han hade fått rådäng, på gatan eller i ringen.

och senast jag kollade hypno toad så var boxning en fullkontaktssport
Sen vet jag inte riktigt vilken karate stil du menar med tex Shotokan var väl framtagen för skolhälsa? inte riktigt vad jag kallar fullkontaktssport.

dree
Member
Medlem
Forum Posts: 2277
1039535
May 8, 2006 - 8:38 am
sp_Permalink sp_Print

hypno toad wrote: Bruce Lee kan fan inte väga 60kg, jag gör det och han är liiite större än mig 😛 men stor är han inte, men en av världens bästa kampsportare.

[Image Can Not Be Found]

:-k

Hypno Toad
Kommer du hit ofta?
Medlem
1039588
May 8, 2006 - 1:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Json_81 du läste inte allt 🙂 det är inte bara att blockera så dära lätt som på film.

KorSpo exakt.

Mind minns också det. Fd flugviktare eller liknande. SÅ JÄVLA RÄTT! 😀

Schmutziger på garat går tar det slut snabbt, och han där är ganska klen rent fysiskt. Nog för att jag har svårt att tro att han väger 60kg. Hur lång är han? Med fullkontakts var jag lite luddig, menade att allt är tillåtet. Boxning är ändå en ganska "fjantig" kampsport (jag vill inte ens kalla det de) jämför mot dom riktiga.

dree det har du faktiskt rätt i 🙂 men 60 känns ändå lite lite.

Folk verkar tro att det är likadant som i film, har ni ingen kunskap om det kom inte och påstå det. Till och med folk som tränar karate verkar tro det.

Visst det för skillnad, men boxning är inte hela världen. Det har mest om att göra med tur.

Boxning och liknande är en sport där man slår mot varandra, på gatan är det en slåss man, man slår varandra tills ena dör/nån kommer imellan/samvetet kickar in.

Men nån för gärna överbevisa mig. BEVISA då.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
1039634
May 8, 2006 - 2:47 pm
sp_Permalink sp_Print

Vill minnas att Cassius Clay AKA Mohammed Ali mötte nån Kung-Fu-pajsare sent 70-tal, där Ali åter visade vem som var kung i ringen.
Fast han hade kanske bara tur, liksom med hela sin karriär, eller vad tror du hypno toad?
wink

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Schmutziger
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 603
1039648
May 8, 2006 - 3:10 pm
sp_Permalink sp_Print

Tyker det är rätt kul med folk som skriver att tex boxare inte har nån chans för de sparkar inte , eller inte kan brottas osv. Var ligger logiken i det? Ska man hårddra det så betyder ju detta att man inte kan slåss med nävarna förrens man tränat boxning, sparka förrens man tränat taekwondo, brottas förrens man tränat brottning och det stämmer ju....
boxare kan väl göra lika mycket fula saker som nån annan som inte tränat något? De har dock en fördel, de är vana vid slag.

annars håller jag med korspo.

hypno: Ingen aning vem jeppen är egentligen slösurfade runt lite bara, han kan inte vara särskilt stor.
vad är en "Riktig" kampsport,då? MMA? Bujinkan?
En riktig kampsort för mig är iaf där teknikerna är enkla snabba och effektiva, samt där det ingår sparring i träningen, det är BS om en stil säger att den är för dödlig för att man ska få sparra, det är det bästa sättet att utvecklas ju, man märker vad som funkar när nån annan försöker puckla på dig. såsom muay Thai, Boxning, MMA.
Inga handledstekniker, stortå sparkar, volter o annat skit som ser ballt ut på film.

Det är ju en förlust i sig att behöva ta till våld ute på gatan. Finns ofta sätt att kringgå det.
Vill man tävla så är det ju upp till var o en.

Death On Wings
Member
Medlem
Forum Posts: 5938
1039654
May 8, 2006 - 3:21 pm
sp_Permalink sp_Print

dree wrote: [quote=hypno toad]Bruce Lee kan fan inte väga 60kg, jag gör det och han är liiite större än mig 😛 men stor är han inte, men en av världens bästa kampsportare.

[Image Can Not Be Found]

Runt 135 pound har jag för mig och det är ca 61kg

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1039674
May 8, 2006 - 4:07 pm
sp_Permalink sp_Print

Death On Wings wrote: [quote=dree][quote=hypno toad]Bruce Lee kan fan inte väga 60kg, jag gör det och han är liiite större än mig 😛 men stor är han inte, men en av världens bästa kampsportare.

[Image Can Not Be Found]

Runt 135 pound har jag för mig och det är ca 61kg

Och 170 cm lång.

//Andreas

-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
Forum Posts: 4679
1039699
May 8, 2006 - 4:54 pm
sp_Permalink sp_Print

Schmutziger wrote:
[Image Can Not Be Found]

Vem fasiken designade bältet? Der ju ut som en smily med krona direkt hämtad från nått barnläger där alla är vinnare...

Edit: Inlägg 4000

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
1039707
May 8, 2006 - 5:01 pm
sp_Permalink sp_Print

-=*ThE_cRoW*=- wrote: [quote=Schmutziger] [Image Can Not Be Found]

Vem fasiken designade bältet? Der ju ut som en smily med krona direkt hämtad från nått barnläger där alla är vinnare...

Edit: Inlägg 4000

Antar att jag är tvungen att hålla med dej på den punkten i den här tråden..Inte såg det bältet speciellt seriöst ut..
😕

Edit: Inlägg 4634

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
1039710
May 8, 2006 - 5:14 pm
sp_Permalink sp_Print

hypno toad wrote: Json_81 du läste inte allt 🙂 det är inte bara att blockera så dära lätt som på film.

Jag läste allt.
Nej, inte som på film, men har du sett en boxningsmatch någon gång?

-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
Forum Posts: 4679
1039714
May 8, 2006 - 5:20 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: Edit: Inlägg 4634

Jag skriver alltid sådär när jag nått ett jämt 100tal i inlägg.. Fråga inte varför, en kul grej kanske?

Hypno Toad
Kommer du hit ofta?
Medlem
1039715
May 8, 2006 - 5:25 pm
sp_Permalink sp_Print

Det är ju från en brandbil 😀

Death On Wings och Delph1, ja jäklar, det hadde jag aldrig trott.

Schmutziger taekwando är inte den enda sporten kampsporten dom sparkas i. Klassisk har inte som primär uppgift att lära ut krigare och är mer av en lisvstil. Det finns "ultimata" karate grenar som bara fokuserar på att slåss på bra som möjligt. En boxare kan inte vinna pga det inte är speciellt mycket teknik inne, väldigt kontrolerade regler, på gatan är det inga alls. Där är det bara den som slåss best som vinner. Blir inte det då den som tränat för det? Vilka som är det vet jag inte, är inte så insatt på alla namnen.

ilg@dd ska inte utalamig om hur det gick. Men när den då regerande mästaren i tungvikt slås mot en noname karate tönt måste han vinna om han inte ska se ut som en idiot. Och vilka regler gällde? Vad var det för plats dom slogs på? Inga regler dom bästa i samma viktklass en från boxning och nån riktig fullkontakts karate. Gissa vilken som vinner 🙂

Boxning är väl inte fullkropps kontakt? Får man sparka osv?

Har jag ens träffat eller sett nån karate mästare? Ja. En regerande japan mästare + en världsmästare. Även två till som inte riktigt var i den klassen. Och den var i "vanlig" gammal hederlig karate.

Sen är det en annan sak vad jag tycker om gatu slagsmål 🙂

EDIT: Json_81 japp, har du 😛 men har du sett "riktig" karate nån gång då?

Nu kanske vi ska sluta, var inte riktigt det tråden handlade om.

PaCk
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 219
1039727
May 8, 2006 - 5:45 pm
sp_Permalink sp_Print

Styrka
Vikt
Psyke

Spelar störst roll

Teknik, balans & erfarenhet kommer i andra hand.

Det är en jävla skillnad på att möta någon i ringen / utanför ringen som vissa redan nämnt.

Sedan spelar det i just detta scenariot stor roll i vilket land vi snackar, en fjäder"proffs"boxare i sverige kan vara problem men det bör gå att lösa, men utomlands och om man snackar proffs så har du inte stora odds.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 305
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL